Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Table 4. Teachers’ Use of Media Education Elements in Schools

Age/gender of teachers Elements of media education are used during the lessons No elements of media education are used during lessons It is hard to answer this question
Number of teachers (in %) who chose the answer
Age 21-30 /total 70,00 0,00 30,00
21-30/men 100,00 0,00 0,00
21-30 /women 57,14 0,00 42,86
Age 31-40 /total 41,67 25,00 33,33
21-30/men 50,00 0,00 50,00
21-30 /women 37,50 37,50 25,00
Age 41-50/total 36,36 18,18 45,45
41-50/men 25,00 25,00 50,00
41-50 /women 42,86 14,28 42,86
Age 51-60 /total 25,00 33,33 41,67
51-60/men 60,00 20,00 20,00
51-60/women 0,00 42,86 57,14
Age 61-70 /total 8,33 25,00 50,00
61-70/men 0,00 0,00 100,00
61-70/women 10,00 30,00 60,00
All age groups/total 35,09 21,05 43,86
All age groups/men 50,00 11,11 38,89
All age groups/women 28,20 25,64 46,15

Let’s remind ourselves that the analysis of the figures of Table 2 showed that about 75% of the teachers think that media education of the schoolchildren is the essential component of the modern educational process. At the same time figures of Table 4 tell us that in reality only 35, 09% (50% of men and 28,2% of women with the majority under 51 years old) of the questioned teachers were confident to say that they use elements of media education during their lessons.

21, 05% of the teachers (11,11% of men and 25, 64% of women, the majority belongs to the elder generation) confess that they never use media education elements at their classes. The rest of the teachers are not sure what to answer. We can see the reason for that: the analysis of the following tables (Table 5, Table 6) reveals that about half of the teachers use media material during their lessons very seldom, because they feel that they lack knowledge about theory and methods of teaching media (the latter, to our mind, is another serious argument for the introduction of the new university-level Major- ‘Media Education” in pedagogical institutes).

Data about the frequency of media educational lessons, conducted by the teachers are presented in Table 5.


Читайте також:

  1. A DIFFERENT KIND OF EDUCATION
  2. A dining table with some chairs to match
  3. A Good Education
  4. A Proper Education by Jack Blackwood
  5. A survive the education system
  6. A UNIVERSITY EDUCATION
  7. A) Scan the text and fill in the table below.
  8. ADVERTISING MEDIA
  9. American Mass Media
  10. Are the electronic media exacerbating illiteracy and making our children stupid? On the contrary, says Colin McCabe, they have the potential to make us truly literate.
  11. AT THE NEGOTIATING TABLE
  12. B) Persuade your partner to start practising sport immediately.




Переглядів: 561

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Table 3. Teachers’ Opinions about their Attitude to Main Aims of Media Education | Table 5. Teachers Opinions about Frequency of Media Education Elements Occurred During their Lessons

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.