Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Table 5. Teachers Opinions about Frequency of Media Education Elements Occurred During their Lessons

Age/gender of teachers Some elements of media education are used regularly Media education elements are used occasionally Media education elements are used seldom or never
Number of teachers (in %) who chose the answer
Age 21-30 /total 20,00 30,00 50,00
21-30/men 33,33 33,33 33,33
21-30 /women 14,28 28,57 57,14
Age 31-40 /total 16,67 33,33 50,00
21-30/men 0,00 50,00 50,00
21-30 /women 25,00 25,00 50,00
Age 41-50/total 0,00 27,27 72,73
41-50/men 0,00 25,00 75,00
41-50 /women 0,00 28,57 71,43
Age 51-60 /total 8,33 25,00 66,67
51-60/men 20,00 20,00 60,00
51-60/women 0,00 28,57 71,43
Age 61-70 /total 0,00 25,00 75,00
61-70/men 0,00 100,00 0,00
61-70/women 0,00 10,00 90,00
All age groups/total 8,77 28,07 63,16
All age groups/men 11,11 38,89 50,00
All age groups/women 7,69 23,08 69,23

Figures presented in Table 5 suggest that only 8, 77% (the most active group within it are men teachers aged 21-30) of the teachers use elements of media education on a regular basis. 28, 07% of teachers integrate them from time to time (men are 15% more than women).

Noticeably, 63, 15% of the teachers (there are more women, especially elder ones, about 20% more than men) declared that they seldom if ever use media literacy activities in their lessons. Taking into consideration that 21, 05% of the teachers had previously said that they do not teach about media, this number goes down to 42, 1% of the questioned teachers.

Certainly, I was also interested to know what the hindrances on the way of media education at schools are.


Читайте також:

  1. A DIFFERENT KIND OF EDUCATION
  2. A dining table with some chairs to match
  3. A Good Education
  4. A Proper Education by Jack Blackwood
  5. A survive the education system
  6. A UNIVERSITY EDUCATION
  7. A) Scan the text and fill in the table below.
  8. A. Look at the pie-chart and say whether other search service providers operate in the Russian market. Do you check their ads more than once?
  9. A. Match pictures 1 – 7 with their descriptions 1) – 6).
  10. A. Match professions with their definitions.
  11. A. Match the facts about the UK with the places on the map.
  12. A. Read the additional texts with interesting facts about Canada and discuss this information with your partner.




Переглядів: 679

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Table 4. Teachers’ Use of Media Education Elements in Schools | Table 6. Reasons that Prevent Teachers from Integrating Media Education Elements During their Classes

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.