Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Table 6. Reasons that Prevent Teachers from Integrating Media Education Elements During their Classes

Age/gender Obstacles
I lack knowledge about theory and practice of teaching media education I don’t want to teach media I don’t have the financial motivation to do additional work I am not familiar with media technology I didn’t get any directions and obligations from the school authorities
Number of teachers (in %) who chose the answer
Age 21-30 /total 30,00 0,00 40,00 10,00 70,00
21-30/men 00,00 0,00 0,00 33,33 100,00
21-30 /women 42,86 0,00 57,14 0,00 57,14
Age 31-40 /total 50,00 8,33 100,00 16,67 66,67
21-30/men 75,00 0,00 100,00 0,00 100,00
21-30 /women 37,50 12,50 100,00 25,00 50,00
Age 41-50/total 54,54 18,18 90,91 18,18 90,91
41-50/men 50,00 25,00 75,00 0,00 100,00
41-50 /women 57,14 14,28 100,00 28,57 85,71
Age 51-60 /total 83,33 8,33 91,67 25,00 100,00
51-60/men 80,00 0,00 80,00 0,00 100,00
51-60/women 85,71 14,28 100,00 42,86 100,00
Age 61-70 /total 50,00 33,33 66,67 50,00 58,33
61-70/men 50,00 50,00 100,00 0,00 100,00
61-70/women 50,00 30,00 60,00 60,00 50,00
All age groups/total 54,38 14,03 89,47 24,56 77,19
All age groups/men 55,55 11,11 72,22 5,55 100,00
All age groups/women 53,84 15,38 97,43 33,33 66,67

As we can see from the Table 6 the majority of teachers point to the lack of financial motivation as the biggest obstacle on their way (89, 47%, teachers over 30 mostly, women outnumber men by 25%). Then follow complains about the corresponding guidelines/ directions from the school authorities (77, 19%, among them there is 35% more of the men teacher, aged 41-50). About half of the teachers (54, 38% aged above 30) realize that they lack knowledge about theory and practice of media education. 24, 56% of the teachers (only 5, 55% of men among them, 33, 33% of elder women) consider the serious impediment is that they are not familiar with media technology. And only 14, 03% (teachers over 60 years old mostly) of teachers do not want to deal with the media during their classes. There is no one in the age group of 21-30 who expressed a hostile attitude to media education.

Hence, the most significant hindrance of the development of media education according to Russian teachers is the low salary, definitely not enough to become enthusiastic about new technologies and re-writing their usual syllabuses. Though further more we find out that another major problem is the lack of the initiative of the teachers, who do not venture upon the innovation without the directives from the authority. With that, the obstacle, not in the least less, is the insufficient media literacy of teachers themselves.


Читайте також:

  1. A DIFFERENT KIND OF EDUCATION
  2. A dining table with some chairs to match
  3. A Good Education
  4. A Proper Education by Jack Blackwood
  5. A survive the education system
  6. A UNIVERSITY EDUCATION
  7. A) Scan the text and fill in the table below.
  8. A. Look at the pie-chart and say whether other search service providers operate in the Russian market. Do you check their ads more than once?
  9. A. Match pictures 1 – 7 with their descriptions 1) – 6).
  10. A. Match professions with their definitions.
  11. A. What countries is English the first language? Match English-speaking countries with their national flags and capitals.
  12. ADVERTISING MEDIA




Переглядів: 413

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Table 5. Teachers Opinions about Frequency of Media Education Elements Occurred During their Lessons | General Conclusions

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.