Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методика незакінчених речень Сакса – Сіднея, модифікована

для психосоматичних хворих [17]

Суть методики полягає в тому, що досліджуваному пропонується опитувальник, який містить 64 незакінчені речення з початком, що детермінують реакцію, і дається інструкція закінчити їх першою фразою, що спала на думку.

Бланк опитувальника

Інструкція.Прочитайте уважно ці незакінчені речення, доповнивши їх першим, що спало Вам на думку. Робіть це якнайшвидше. Якщо Ви не можете закінчити яке-небудь речення, залиште його, обвівши кружечком номер, і поверніться до нього пізніше. Будьте правдиві. Ваші відповіді нікому, крім психотерапевта, не будуть відомі.

1. Думаю, що мій батько рідко...

2. Якщо всі проти мене, то...

3. Я завжди прагнув...

4. Якби я посідав керівний пост...

5. Майбутнє видається мені...

6. Коли б не хвороба...

7. Моє начальство...

8. Знаю, що нерозумно, але боюся...

9. Думаю, справжній друг...

10. Коли я був дитиною...

11. Ідеалом жінки (чоловіка) для мене є...

12. Коли я бачу жінку разом із чоловіком...

13. Порівняно з більшістю інших родин, моя родина...

14. Найкраще мені працюється з...

15. Моя мати і я...

16. Усе-таки здорові люди...

17. Зробив би все, щоб забути...

18. Коли б тільки мій батько захотів...

19. Думаю, що я досить вільний, щоб...

20. Я міг би бути дуже щасливим, коли б...

21. Якщо хто-небудь працює під моїм керівництвом...

22. Сподіваюся на...

23. У школі мої вчителі...

24. Більшість моїх товаришів не знають, що я боюся...

25. Не люблю людей, які...

26.Раніше я...

27. Вважаю, що юнаків (дівчат)...

28. Подружнє життя видається мені...

29. Моя родина поводиться зі мною, як із...

30. Люди, з якими я працюю...

31. Моя мати...

32. Моєю найбільшою помилкою було...

33. Я прагнув би, щоб мій батько...

34. Моя найбільша слабкість полягає в тому...

35. Моя хвороба...

36. Моїм прихованим бажанням у житті...

37. Мої підлеглі...

38. Настане той день, коли...

39. Коли до мене наближається мій начальник...

40. Хотілося б мені перестати боятися...

41. Найбільше люблю тих людей, які...

42. Коли б я знову став молодим...

43. Вважаю, що більшість жінок (чоловіків)...

44. Коли б у мене було нормальне статеве життя...

45. Більшість відомих мені родин...

46. Люблю працювати з людьми, які...

47. Вважаю, що більшість матерів...

48. Коли я був молодим, то почував себе винуватим, якщо…

49. Думаю, що мій батько...

50. Коли мені починає нещастити, я...

51. Коли я даю іншим доручення...

52. Найбільше я прагнув би в житті...

53. Коли я буду старим...

54. Люди, перевагу яких над собою я визнаю...

55. Мої побоювання не раз змушували мене...

56. Коли мене немає, мої друзі...

57. Через хворобу...

58. Моїм якнайживішим дитячим спогадом є...

59. Мені дуже не подобається, коли жінки (чоловіки)...

60. Моє статеве життя...

61. Коли я був дитиною, моя родина...

62. Люди, які працюють зі мною...

63. Я люблю свою матір, але...

64. Найгірше, що мені довелося зробити, це...

 

У разі затруднення досліджуваному необхідно повторити інструкцію й надати приклад відповіді: «Я гадаю, що мій батько буває неправий». Відповіді досліджуваного групуються в ключі.

Ключ до методики незакінчених речень Сакса – Сіднея

1. Ставлення до матері – речення № 15, 31,47, 63.

2. Ставлення до батька – речення № 1, 18, 36, 49.

3. Ставлення до родини – речення № 13, 29, 45, 61.

4. Ставлення до жінок (чоловіків) – речення №11, 27, 43 59.

5. Ставлення до статевого життя – речення № 12, 28, 44, 60.

6. Ставлення до товаришів і знайомих – речення № 9, 25,41,56.

7. Ставлення до вищепоставлених осіб на роботі, у школі – речення № 7, 23, 39, 54.

8. Ставлення до підлеглих – речення № 4, 21, 37, 51.

9. Ставлення до товаришів по роботі – речення № 14, 30, 43, 62.

10. Страхи й побоювання – речення № 8, 24, 40, 55.

11. Свідомість провини – речення № 17, 32, 48, 64.

12. Ставлення до себе – речення № 2, 19, 37, 50.

13. Ставлення до минулого – речення № 10, 26, 42, 58.

14. Ставлення до майбутнього – пропозиції № 5, 22, 38, 53.

15. Цілі – речення № 3, 19, 36, 52.

16. Ставлення до хвороби – речення № 6, 16, 35, 57.

Оброблення результатів

Враховується якість відповіді (зміст закінченого речення), латентний період (час, витрачений на обмірковування відповіді), а також емоційна реакція досліджуваного.

Кожна відповідь (система стосунків) оцінюється за 3-бальною системою (0, 1, 2).

0 балів ставиться в тому разі, якщо адаптацію не порушено, конфлікт не виявлено;

1 – якщо конфлікт на субклінічному рівні, досліджуваний сам бачить шляхи розв'язання конфлікту;

2 – коли адаптацію порушено, потрібна психотерапевтична корекція.

Аналізуючи відповіді досліджуваного, вдається виявити його ставлення до себе, свого минулого, сьогодення, майбутнього, навколишнього середовища та ін.

Частина відповідей буває формального характеру, відповідаючи за змістом початку фрази. Емоційно значущі речення навіть за формальної відповідності відповіді супроводжуються затримкою (подовженням латентного періоду), міміко-вегетативною реакцією.

У пацієнтів з істеричною акцентуацією, як правило, виявляється безліч конфліктів, виражена демонстративність, вичурність відповідей.

У пацієнтів зі страхами й хворобливими переживаннями виявляється непевність у майбутньому.

Чим категоричніші і яскравіші навіть негативні відповіді, що свідчать про конфлікт, тим більше вони говорять про соціальну дезадаптацію досліджуваного.

Методика допомагає зорієнтуватися в різноманітній системі стосунків особистості пацієнта, виявити порушення цих стосунків, визначити точки застосування психотерапевтичної корекції й реабілітації пацієнтів.

Включення чотирьох додаткових речень (№ 6, 16, 35, 57) дозволяє оцінити ступінь виразності психотравмувального впливу на соматичне захворювання.

При цьому слід мати на увазі, що захворювання як психотравма може знаходити своє відображення й у висловленнях пацієнтів з інших питань, прямо не пов'язаних із хворобою.

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Type 1 and 0 Conditionals (Перший та нульовий тип умовних речень)
  3. Type 2 Conditionals (другий тип умовних речень)
  4. VI. Виконайте граматичний аналіз підкреслених речень.
  5. А) Методика проведення заняття
  6. А) Методика проведення заняття
  7. А) Методика проведення заняття.
  8. А) Методика проведення заняття.
  9. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  10. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  11. Апаратура та методика проведення газометрії свердловин в процесі буріння
  12. Аудиторський ризик і методика його визначення




Переглядів: 7360

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Високий рівень енергії. | Клінічний опитувальник для виявлення й оцінки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.