МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Порівняння, його форми та використання в економічному аналізі.
При використанні методу порівняння необхідним є приведення показників у порівняний вигляд.
2. Прийоми групування та деталізації показників і їх види.
Групування за своїм змістом поділяється на три групи:
Результативні ознаки розглядаються як результати впливу чинника. В економічному аналізі широко використовуються також і чинникові ознаки. При групуванні об’єктів дослідження виникає необхідність визначення інтервалу групованої ознаки, яка визначається за формулою:
де max та min – відповідно максимальне і мінімальне значення групованої ознаки; n – кількість одиниць сукупності.
3. Прийоми елімінування та їх застосування в економічному аналізі.
Якщо на показники, що аналізуються, здійснюється вплив кількох факторів, потрібно встановити роздільний вплив кожного з них. Для цього застосовують спеціальний метод елімінування (від лат. Eliminare – виключати, усувати).
Заміна базової величини часткового показника фактичною величиною називається підстановкою. Кількість підстановок дорівнює кількості часткових показників. Кількість розрахунків на один більше ніж число показників в розрахунковій формулі. Спочатку проводиться заміна кількісних показників, потім показників структури, а потім якісних показників.
При застосуванні способу абсолютних різниць усі показники (фактори) умовно поділяються на кількісні та якісні.
За допомогою агрегатних індексів визначається вплив факторів на результативний показник в мультиплікативних та кратних моделях. Одним з агрегатних індексів, є індекс товарообігу – відносний показник, якій характеризує зміну вартості сукупності реалізованих товарів в звітному періоді в порівнянні з базисним за рахунок спільного впливу кількості реалізованих товарів (q) та цін (p):
Для того, щоб роз рахувати як змінився обсяг товарообігу (pq) за рахунок цін (p) і кількості (q) необхідно розрахувати агрегатні індекси фізичного обсягу (Іq) і індекс цін (Іp):
Зміна обсягу товарообороту за рахунок фактору фізичного обсягу визначається:
Зміна обсягу товарообігу за рахунок фактору цін дорівнює:
Тоді загальна зміна обсягу товарообороту в звітному періоді буде дорівнювати:
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|