МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 9. Неокласика ХХ століття. НеолібералізмВПРАВИ
Вправа 1. Подумайте і дайте відповідь на поставлені питання.
1. Визначте загальне й особливе в основних методологічних принципах різних шкіл неокласики. 2. Порівняйте монетарну теорію адаптивних очікувань з теорією раціональних очікувань і з’ясуйте наслідки економічної політики, побудованої на відповідних теоріях. 3. Проаналізуйте теорії економічних циклів, що були розроблені у межах неолібералізму і зробіть їх порівняльний аналіз. 4. У чому полягають загальні риси й особливості раннього та сучасного монетаризму?
Вправа 2. Серед поданих варіантів відповідей на питання виберіть один.
1. Які чинники покладено в основу неоліберальної економічної моделі впливу держави на економіку ?
а) Лібералізація економіки; б) вільне ціноутворення; в) держава в ролі “нічного сторожа”; г) збільшення обсягів державних витрат і позик.
2. У якому рядку перелічено економістів - представників неоавстрійської школи?
а) М. Фрідмен, А. Шварц, Дж. Стіглер; б) М. Алле, Б. Ногаро, Л. Столерю; в) В. Ойкен, Л. Ерхард, В. Репке; г) Л. Мізес, Ф. Хайєк.
3. Ким із дослідників було введено в наукову практику поняття природного рівня безробіття?
а) М. Фрідменом; б) Ф. Хайєком; в) В. Ойкеном; г) А. Лаффером.
4. Яке з тверджень відображає “золоте правило” монетаризму М. Фрідмена?
а) Пропозиція грошей повинна збільшуватися тими самими темпами, що й темп зростання реального ВВП; б) пропозиція грошей має збільшуватися тими самими темпами, що й зростання рівня цін; в) швидкість обігу грошей обернено пропорційна їх кількості; г) кількість грошей в обігу завжди дорівнює попиту на них.
5. Які заходи державного регулювання економіки передбачають практичні рекомендації економічної політики М. Фрідмена?
а) Жорстке регулювання темпу приросту грошової маси; б) відміна мінімальних ставок заробітної плати; в) значне збільшення витрат на соціальні програми; г) правильні відповіді подано у пунктах а і б.
6. Функціональний взаємозв’язок між якими показниками відображає крива Лаффера?
а) Рівнем інфляції і рівнем безробіття; б) рівнем банківського відсотка і розміром заощаджень; в) рівнем податкових ставок і величиною надходжень у державноий бюджет; г) рівнем цін і кількістю грошей в обігу. 7. Яке із теоретичних положень не можна віднести до теорії раціональних очікувань?
а) Усі ринки економічної системи перебувають у стані рівноваги: б) економічні суб’єкти національної економіки раціональні у своїй поведінці; в) в економічній системі відсутнє достовірне передбачення; г) суб’єктивні прогнози ґрунтуються на очікуваннях майбутніх періодів.
8. Якою за характером є частка нагромаджень у ВВП згідно з теорією М. Фрідмена?
а) Зростаючою; б) спадною; в) стабільною; г) нейтральною.
9. Альтернативний зв’язок між рівнями безробіття й інфляції, за концепцією Р. Лукаса, має місце:
а) у будь-якому періоді; б) тільки у короткотерміновому періоді; в) у миттєвому періоді; г) у довготерміновому періоді.
10. Головні методологічні принципи неолібералізму були сформовані в:
а) 30-х роках XX століття; б) 30-х роках ХIХ століття; в) 70 − 80 рр. ХХ століття; г) 70 − 80 рр. XIХ століття.
11. Які “чисті” типи економічних систем виділяє у концепції “ідеальних типів господарства” В. Ойкен?
а) Централізовано-кероване господарство; б) мінове господарство;
в) раціональна економіка; г) правильні відповіді подано в пунктах а, б.
12. Ордолібералізм – це:
а) західнонімецька доктрина неоліберального економічного вчення; б) французька доктрина неоліберального економічного вчення; в) збірне поняття, яке включає природний порядок вільного ринкового господарства; г) концепція економічного устрою неоавстрійської школи.
13. Як визначають “природний рівень безробіття” представники монетаризму?
а) Рівень безробіття при повній зайнятості та відсутності циклічного безробіття; б) рівень безробіття при повній зайнятості та відсутності структурного безробіття; в) рівень безробіття при повній зайнятості та відсутності фрикційного безробіття; г) правильну відповідь подано у пунктах б, в. 14. Раціональні очікування базуються на:
а) інформації минулих періодів і про сучасний стан економіки; б) на інформації минулих періодів; в) на суб’єктивних оцінках економічних суб’єктів; г) на інформації поточного періоду.
15. Розгляд економічних явищ з точки зору процесу виробництва й поширення інформації найбільшою мірою характерний для:
а) фрайбурзької щколи; б) неоавстрійської школи; в) чиказької школи; г) школи економіки пропозиції.
16. Оцінка індивідами величини очікуваних у майбутньому доходів від усіх видів капіталу – це:
а) поточний дохід; б) реальний дохід; в) перманентний дохід; г) фактичний дохід.
17. Теорія спонтанного порядку була розроблена:
а) М. Фрідменом; б) В. Ойкеном; в) Л. Мізесом; г) Ф. Хайєком.
18. Макроекономічний аналіз виник завдяки роботам:
а) М. Фрідмена; б) Дж. Робінсон;
в) П. Самуельсона; г) Дж. М. Кейнса.
19. Якій із концепцій притаманне відстоювання доцільності саморегуляції ринку, ставка на свободу приватного підприємництва, вимога різкого скорочення державного патерналізму в економічній і соціальній сферах?
а) Концепції монетаризму; б) теорії раціональних очікувань; в) економічній теорії пропозиції; г) усьому сучасному неокласичному напряму.
20. Що обґрунтовує монетаризм як головний принцип макроекономічної політики?
а) Грошову пропозицію, яка щорічно зростає тими самими темпами, що й реальний ВВП; б) політику із збільшення сукупної пропозиції; в) активну фіскальну політику. г) правильна відповідь не названа.
21. Монетаристи вважають, що швидкість обігу грошей:
а) нестабільна; б) відзначається стабільністю; в) у різні періоди може бути різною; г) правильна відповідь не названа.
22. Який із факторів, на думку монетаристів, зумовлює неефективність економічної політики?
а) Достатньо велика поінформованістю людей про політичні рішення та їх наслідки; б) відсутність достатньої інформації про роботу в основних кредитно-грошових установах, що є причиною помилкових політичних рішень; в) вузькі межі можливостей економічної науки; г) правильна відповідь не названа.
23. Яку причину нестійкості ринкового господарства називають теоретики раціональних очікувань?
а) Кількісну нерівність (нетотожність) планових інвестицій і заощаджень та збурення сукупної пропозиції; б) зміни сукупної пропозиції; в) хибну грошову політику; г) непередбачувані збурення сукупної пропозиції і сукупного попиту.
24. Представником чиказької школи не можна вважати:
а) М. Фрідмена; б) Дж. Вайнера; в) Дж. Стіглера; г) Р. Коуза.
25. До основних елементів стратегії сучасного монетаризму не належать:
а) перебудова всього бюджетного механізму, радикальна трансформація податкової системи; б) розширення функції кредитно-грошового регулювання, насамперед у частині управління "інфляційним зростанням" грошової маси і банківського кредиту; в) подальший розвиток соціальної інфраструктури (охорона здоров'я, допомога на випадок безробіття, пенсії); г) правильна відповідь не названа.
26. Для доведення якої теорії використовується крива А. Лаффера? а) Теорії економіки пропозиції; б) кейнсіанської теорії; в) монетаризму; г) теорії раціональних очікувань.
27. Концепція перманентного доходу була розроблена в межах:
а) марксизму; б) інституціоналізму; в) неолібералізму; г) консерватизму.
Вправа 3. Для кожного поняття із наведених нижче знайдіть прізвище його автора. 1. Теорія спонтанного порядку. 2. Правило монетарної політики. 3. Адаптивні очікування. 4. Раціональні очікування. 5. Перманентний дохід. 6. Теорія господарського порядку. 7. Природний рівень безробіття. 8. Теорія рівноважного ділового циклу. 9. Зв’язок між ставками оподаткування і податковими надходженнями. 10. Довготермінова крива Філіпса.
Автори: а) Дж. Мут; б) М. Фрідмен; в) А. Лаффер; г) В. Ойкен; д) Ф. Хайєк; е) Р. Лукас. Читайте також:
|
||||||||
|