Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приріст прибутку при максимально можливому збільшенні обсягів та зниженні собівартості (не враховуючи зростання обсягів)

Виріб Ріст обсягу виробництва, % Приріст прибутку при максимальному рості обсягів виробництва, тис. грн Максимально можливе зниження собівартості, % Максимально можливе зни­ження собівар­тості тис. грн
А 0,73 208,5
Б 271,4 0,68 200,94
В 0,83 205,0

 

У табл 10 максимально можливий приріст прибутку по виробу А ( ї )визначаємо на основі даних маркетологів та розрахунків у табл 9:

= 22,5 х 14 =315 тис. грн.

Максимально можливе зниження собівартості виробу А ( ) розраховуємо згідно даних табл 6 та розрахунків у табл. 9:

= 28,5 х 7,3 = 208,5 тис. грн.

Примітка: хоча за умовами табл. б максимально можливе зниження собівартості складає 0,73 %, але в останньому розрахунку помножуємо саме на 7,3 (а не на 0,0073), оскільки дані у табл. 9 відображають зниження собівартості на 0,1 %

Розрахунки по виробам Б та В проводимо аналогічним чином

Етап 5. Аналізуємо дані отримані в результаті розрахунків пунктів З та 4 та визначаємо випуск якого виробу необхідно збільшувати в першу чергу. Пріоритетним є той виріб, по якому значення максимально можливого зростання прибутку та максимально можливого зниження собівартості найбільше.

Відповідно, щодо того виробу, по якому приріст прибутку буде максимальним необхідно впроваджувати заходи по збільшенню обсягів згідно табл. 3. Виріб, по якому зниження собівартості виявиться найбіль­шим буде пріоритетним при впровадженні заходів із залученням капіта­ловкладень.

У нашому прикладі, аналіз даних табл. 10 показує, що найбільший приріст прибутку буде у випадку збільшення обсягів виробництва по виробу В на 15 % (табл. 10 графа 3). Це означає, що слід намагатися збільшувати обсяг виробництва по виробу В в першу чергу.

Зниження собівартості в нашому випадку практично однакове (табл. 10 графа 5) для любого виробу після реалізації капіталовкладень обсягом 1,5 млн грн, тому на даному етапі вирішення завдання однозначно зробити висновок щодо того, по якому виробу знижувати собівартість неможливо,

Якщо б по одному з виробів була виявлена перевага по зниженню собівартості, то слід було б попередньо орієнтуватися саме на цей виріб.

Етап 6. Один з варіантів планування виробничої програми передбачає збільшення випуску одного виробу за рахунок скорочення випуску іншого (табл. 3).

На даному етапі слід обрати найбільш ефективний варіант змін у виробництві, якому відповідає найбільший приріст прибутку.

У нашому прикладі збільшення обсягів виробництва починаємо зі збільшення обсягів по виробу В (див. пункт 5) за рахунок зниження обсягів випуску інших виробівУ першу чергу знижуємо обсяг виробництва виробу Б, тому що збільшення обсягів згідно попередніх розрахунків (табл. 9 графа 3) по цьому виробу найменше.

Згідно вихідних даних (табл. 3) обсяг по виробу В можна збільшити лише на 12 %. З табл. 8 бачимо, що на 1 % зростання обсягів вироб­ництва виробу В доводиться приріст прибутку 27 тис. грн; відповідно 12 % зростання обсягів виробництва виробу В дадуть приріст прибутку (ДПВ):

=12x27 = 324 тис. грн.

Значить збільшення обсягу виробу В на 12 % дозволить збільшити прибуток на 324 тис. грн.

Однак при цьому необхідно знизити обсяги випуску по виробу Б на 20 %: що відповідно знизить прибуток. Згідно з табл. 8 бачимо, що на 1 % зниження обсягів виробництва виробу Б доводиться зменшення прибутку на 11,8 тис. грн; відповідно 20 % зниження обсягів виробництва виробу Б дадуть зміну прибутку ( ):

= 20 х 11,8 = 236 тис. грн.

Таким чином, при зниженні обсягів виробу Б на 20 % прибуток знизиться на 236 тис. грн

Остаточний приріст прибутку підприємства ( ) за умов

збільшення випуску виробів В на 12 % та зменшення випуску виробів Б на 20 % складе 88 тис. грн:

= 324 – 236 = 88 тис. грн.

Розглянемо варіант збільшення випуску виробів В за рахунок зменшення випуску виробу А. По виробу А обсяг виробництва можна знизити лише на 5 %. В цьому випадку прибуток ( ) знизиться на 112,5 тис. грн (згідно з табл. 8):

=22,5 x 5 = 112,5 тис. грн.

Тоді остаточний приріст прибутку ( ) за умов збільшення

випуску виробу В на 12 % та зменшенні випуску виробу А на 5 % складе 211,5 тис. грн:

= 324 - 112,5 = 211,5тис. грн.

Порівнюємо можливий приріст прибутку за умов зменшення виробу А або виробу Б:

211,5 > 88,тобто

>

Робимо висновок, що більш доцільно збільшувати обсяг виробництва виробу В за рахунок зменшення обсягів виробництва виробу А.

Етап 7. Після змін у виробництві при впровадженні першого заходу відбудуться зімни у показниках, отриманих в пункті 2, що виступали базою для аналітичної роботи.

Саме тому необхідно визначити нові обсяги виробництва, масу собівартості та прибутку, а також нові прирости обсягів на 1 % та зниження собівартості на 0,1 %.

Слід зазначити, що при зміні обсягів виробництва змінюється й собівартість продукції, Тому при перерахунках собівартості треба врахувати, що пропорційно зміненню кількості продукції змінюється й собівартість.

Така зміна носить об'єктивний характер, оскільки зі зростанням (або зниженням) обсягів виробництва зростуть (або зменшуються) змінні витрати на виробництво. У нашому прикладі зміни відбуваються тільки по виробам А (обсяг знижується на 5 %) та В (обсяг збільшується на 12 %). Показники обсягів виробництва, собівартості та прибутку після впровадження першого заходу зведені у табл. 11.

Таблиця 11


Читайте також:

  1. II.2. Збільшення розміру статутного капіталу АТ за рахунок спрямування прибутку до статутного капіталу
  2. X Впровадження Зростання Зрілість Спад Час
  3. Аналіз варіабельності прибутку.
  4. Аналіз взаємозв’язку собівартості, обсягів і прибутку
  5. Аналіз використання прибутку
  6. Аналіз використання прибутку та резервів його зростання
  7. Аналіз і оптимізація обсягів замовлень
  8. Аналіз і оптимізація обсягів замовлень
  9. Аналіз обсягів виробництва продукції
  10. Аналіз показників валового прибутку і собівартості реалізованої продукції
  11. Аналіз розподілу й використання прибутку підприємства
  12. Аналіз розподілу прибутку підприємства




Переглядів: 624

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тис. грн. | Обсяги виробництва, маса собівартості та прибутку після реалізації першого заходу, млн грн.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.