Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналіз використання прибутку та резервів його зростання

 

По завершенні звітного періоду, складанні і підтвердженні фінансової звітності, перед власниками та керівництвом підприємства постає питання розподілу отриманого прибутку. Від способу вирішення цього питання значною мірою залежить подальший розвиток підприємства, адже прибуток можна направити як на розширення обсягів діяльності підприємства (рекапіталізацію), так і на споживання (матеріальне заохочення персоналу, виплату дивідендів тощо). Крім того частину прибутку необхідно віддати державі у формі податку. Таким чином, прибуток підприємства є об’єктом розподілу між державою, власниками і самим підприємством. Основні напрями розподілу і використання прибутку наведені на рис. 7.4.

НАПРЯМИ РОЗПОДІЛУ ТА ВИКОРИСТАННЯ ПРИБУТКУ ПІДПРИЄМСТВА
           
          У формі податків на прибуток та на дивіденди
    Державі    
         
        У формі дивідендів (для державних підприємств)
         
           
    Власникам (акціонерам)     Виплата дивідендів
       
           
          Поповнення статутного капіталу
         
           
          Поповнення резервного капіталу
         
           
    Підприємству     Розширення діяльності підприємства шляхом придбання необротних і оборотних активів
       
       
           
          Створення і поповнення фонду матеріального стимулювання персоналу
         
           
          Задоволення соціальних потреб персоналу
         
           
Рис. 7.4. Напрями розподілу та використання прибутку підприємства

 

Питання розподілу та використання прибутку підприємства в ринковій економіці відноситься до компетенції його власників і керівників. Перед ними, зважаючи на значний перелік напрямів використання прибутку, постає проблема пошуку оптимального варіанту його розподілу. За нормального макроекономічного стану і стабільного розвитку економіки не можна використовувати всю суму отриманого прибутку для виплати дивідендів, адже не буде забезпечене розширене відтворення. З іншого боку не можна повністю направляти прибуток на рекапіталізацію, бо власники й акціонери , не отримуючи дивідендів, не завжди будуть зацікавлені у вкладанні коштів у капітал підприємства. На вибір оптимального варіанту розподілу та використання прибутку впливає багато факторів, як зовнішніх щодо підприємства, так і внутрішніх.

До зовнішніх факторів впливу на вибір оптимального варіанту розподілу та використання прибутку належать:

- кон’юнктура ринку;

- наявність державного стимулювання ре капіталізації (через систему податків чи інші механізми);

- співвідношення між відсотковими ставками за кредит і на дивіденди;

- темп інфляції;

- законодавче регулювання тощо.

До внутрішніх факторів розподілу та використання прибутку відносять:

- рівень рентабельності діяльності підприємства та його фінансовий стан;

- дивідендна політика;

- стратегія розвитку;

- політика стимулювання персоналу та задоволення соціальних потреб тощо.

Крім того, питання розподілу та використання прибутку частково врегульоване законодавчо. Зокрема, нормативно-правовими актами визначаються механізми розрахунку і сплати податку на прибуток, обсяги поповнення резервного капталу тощо.

Для оцінки динаміки і структури розподілу та використання прибутку можна застосувати методики горизонтального і вертикального аналізу (табл. 7.5).


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. SWOT-аналіз у туризмі
  4. SWOT-аналіз.
  5. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  6. V. Нюховий аналізатор
  7. X Впровадження Зростання Зрілість Спад Час
  8. А. Розрахунки з використанням дистанційного банкінгу.
  9. АВС (XYZ)-аналіз
  10. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  11. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  12. Альтернативна вартість та її використання у проектному аналізі




Переглядів: 1331

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз рентабельності діяльності підприємства | Сутність виробничого левериджу та методи визначення його рівня

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.