Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






A. Open the brackets.

Present Simple am/is/are +Ved/V3 Applicants (shortlist) and (interview). Modern production (characterize) by the high level of automation. Jobs (create) where society needs them.
Past Simple was/were+ Ved/V3 Help (give) to small farmers. Many enterprises (set up) in 1990s.
Present Perfect Simple has/have been + Ved/V3 The agreement (sign) by our countries. The problems (solve) immediately.
Modal verbs can/may/must/ be +Ved/V3 The data (can/regard) as conclusive. Preparation for the project (must/ complete) this week. This (may/call) a local problem.
Future Simple will be + Ved/V3 New laboratory (provide) with the most modern equipment.
Future Perfect will have been + Ved/V3 About a quarter of all electricity (generate) by atomic power plants.

 

B. Find passive forms in the text about Tatarstan and analyse their tense form.

C. Rewrite the sentences in passive voice.

1) We have cancelled the meeting. 2) We asked Mrs. Fry to chair the meeting. 3) She pays a lot of money. 4) They should not interrupt production at any other time. 5) Management makes the conditions more comfortable for workers. 6) The government increased workforce dramatically.7) Investors put a lot of money into production.

D. Put the verbs in brackets into passive voice.

1) After the Russian revolution of 1905 Tatars (to allow) to revive Kazan as a Tatar cultural center.

2) The city has a beautiful citadel, which (to declare) the World Heritage Site in 2000.

3) In the beginning of 1990s most of Central Kazan (to cover) by wooden buildings, usually consisting of two floors.

4) Kazan State University (to establish) in 1804.

5) Russian and Tatar languages widely (to speak) in the city.

6) Kazan (to serve) by Kazan Airport, which (to locate) approximately 30 kilometers from the city centre.

7) Until recently there was Kazan-2 Airport at the eastern end of the city, but it (to pull down) as a new hippodrome (to build) in its place.

8) Information on the efficiency of those enterprises (to require).

9) The irrigated lands (to saw) mostly with cotton.

10) The desire to expand friendly ties (to express) by both sides.

 


Читайте також:

  1. Complete the sentences using the verbs in brackets. All the sentences are about the future. Use Will/won't or the present simple (I see / he plays / it is etc.).
  2. Complete the sentences with the correct word in brackets.
  3. D. Complete each sentence using the information in brackets.
  4. E. Make an embedded question or a new sentence from the question in brackets.
  5. Fill in the gaps in the passage with words given below in brackets. The initial letter of the words is provided.
  6. I Open the brackets. Put the verbs in the Present Simple Tense.
  7. I. Choose the necessary form of the verb from those given in the brackets.
  8. II. Make the sentences interrogative using question words from the brackets.
  9. III. Complete the sentences by choosing appropriate prepositions from those in brackets.
  10. III. Complete the sentences by choosing appropriate prepositions from those in brackets.
  11. III. Complete the sentences by choosing appropriate prepositions from those in brackets. Entitle the text and discuss it with your group-mates.




Переглядів: 797

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
GRAMMAR: PASSIVE VOICE | WRITING: MAKING UP AN ITINERARY

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.