Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Виконання вправ

Вправа 1. Замініть цифри словами; поясніть правопис; визначте утворену частину мови.

1-річні курси, 5-стопний ямб, 2-колісний велосипед, 2-годинна лекція, 5-процентний розчин, 4-місячна дитина, 4-кілометровий похід, 5-тисячний внесок, 20-мільйонний житель, 40-відерний ящик, 500-кілометровий перехід,28-градусний мороз, 19-річний стан, 500-літній ювілей.

Однорічні курси, п’ятистопний ямб, двоколісний велосипед, двогодинна лекція, п’ятипроцентний розчин, чотиримісячна дитина, чотирикілометровий похід, п’ятитисячний внесок, двадцятимільйонний житель, сорокавідерний ящик, п’ятисоткілометровий перехід, двадцятивосьмиградусний мороз, дев’ятнадцятирічний стан, п’ятисотлітній ювілей.

Вправа 2. Перекладіть з російської мови на українську. Визначте особливості відмінювання і правопису числівників в обох мовах. Поясніть правопис.

Двух учениц, двум друзьям, о двух путях, двумя книгами, пяти деревьев, шестью машинами, двенадцатью стульями, пятидесяти рабочих, шестидесяти воинам, семьюдесятью копейками, на девяноста трёх гектарах, о шестиста сорока семи участниках, двумстам пятидесяти восьми абитуриентам.

Двох учениць, двом друзям, про два шляхи, двома книгами, п’яти (п’ятьох) дерев, шістьма машинами, дванадцятьма стільцями, п’ятдесяти (п’ятдесятьох) працівників, шістдесяти (шістдесятьом) воїнам, сімдесятьма (сімдесятьома) копійками, на дев’яноста трьох гектарах, про шестисот сорока семи (сімох) учасниках, двомстам п’ятдесяти (п’ятдесятьом) вісьми (вісьмом) абітурієнтам.

 

ТЕМА: Займенник. Розряди займенників за значенням.

Займенник –самостійна частина мови, яка вказує на предмети, ознаки, кількість, але не називає їх.

За лексичним значенням і морфологічними ознаками займенники поділяються на дев’ять розрядів:

1. Особові займенники – вказують на осіб, інші істоти, предмети, явища, поняття: я, ти, він, вона, ми, вони.

2.Зворотний займенник себе вказує на того, хто виконує дію.

3.Присвійні займенники вказують на належність предмета певній особі: мій, твій, наш, ваш, їхній, свій.

4.Вказівні займенники вказують на предмет, ознаку, кількість (цей, той, такий, стільки).

5.Означальні займенники вказують на узагальнену ознаку: всякий, весь, кожний, інший, сам, самий.

6.Питальні займенники містять у собі запитання про особу, предмет, ознаку, кількість: хто? що? який? чий? скільки?

7.Відносні займенники виконують роль сполучних слів для приєднання підрядних речень до головних. Це ті ж питальні, але без питання.

8.Неозначені займенники вказують на неозначені особи, предмети, якості, кількості, утворюються від питальних додаванням часток будь-, небудь-, казна-, хтозна-, аби-, де-, сь-: будь-хто, що-небудь, будь до кого.

9.Заперечні займенники утворюються від питальних за допомогою частки –ні і пишуться з нею разом: ніхто, ніщо, ніякий.


Читайте також:

  1. III. Виконання бюджету
  2. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  5. Акробатичні вправи
  6. Акробатичні вправи.
  7. Аудит витрат на виробництво продукції, виконання робіт, надання послуг
  8. БАЖАННЯ і НАМІРИ - це миттєво виникаючі і досить часто змінюють один одного мотиваційні суб'єктивні стани, що відповідають змінюваних умов виконання дії.
  9. Безпека виконання робіт.
  10. Біохімічні чинники виникнення втоми при виконанні короткочасних вправ максимальної і субмаксимальної потужності
  11. Будівельний генеральний план на стадії виконання окремих видів будівельно-монтажних робіт.
  12. Будівельні роботи. Поняття. Підготовчі роботи. Поняття, особливості виконання.




Переглядів: 1513

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Функціонування сім'ї у кризовий період розвитку країни визначається закономірностями різних родів спільності. | Правопис часток

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.