МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Законодавча і нормативна база функціонування бюджетної системиФункціонування бюджетних відносин в Україні базується на основі законодавчо-нормативних актів, які перелічені у ст. 4 Бюджетного кодексу (Додаток А): Конституції України [1]; Бюджетному кодексі;законах „Про Державний бюджет України” на поточний рік; інших законах, що регулюють бюджетні правовідносини; нормативно-правових актах Кабінету Міністрів України (КМУ); нормативно-правових актах центральних органів виконавчої влади; рішеннях органів влади АРК, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування. Конституція регулює такі питання функціонування бюджетної системи, як: механізм прийняття законів; основні бюджетні положення; повноваження Верховної Ради, Президента, Кабінету Міністрів, органів місцевого самоврядування в організації бюджетного процесу. Статті 95-98 [1] передбачають, що бюджетна система будується на засадах справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами. Розглянемо повноваження державних органів влади згідно зі ст. 85 [1]. До повноважень Верховної Ради належать: - прийняття законів; - затвердження державного бюджету, внесення змін до нього, контроль за виконанням, прийняття рішення щодо звіту про його виконання; - затвердження загальнодержавних програм економічного, науково-технічного, соціального, національно-культурного розвитку, охорони довколишнього середовища; - розгляд і прийняття рішення щодо схвалення Програми діяльності КМУ; - затвердження рішень про надання позик і економічної допомоги іноземним державам та міжнародним фінансовим організаціям; а також про одержання від іноземних держав та міжнародних фінансових організацій позик, не передбачених державним бюджетом, здійснення контролю за їх використанням; - призначення (звільнення) на посади Голови та інших членів Рахункової палати. Повноваження Президента України включають: - звернення з посланнями до народу, зі щорічними і позачерговими посланнями до Верховної Ради про внутрішнє і зовнішнє становище країни; - призначення за згодою Верховної Ради Прем'єр-міністра та припинення його повноважень на цій посаді; - призначення за поданням Прем'єр-міністра членів КМУ, керівників інших центральних органів виконавчої влади, а також голів місцевих державних адміністрацій та припинення їх повноважень на цих посадах; - створення, реорганізація та ліквідація за поданням Прем'єр-міністра міністерств та інших центральних органів виконавчої влади в межах коштів, що передбачені на їх утримання; - скасування актів КМУ та актів Ради міністрів АРК; - створення у межах коштів, які передбачені у державному бюджеті, консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів і служб; - підписання законів, що прийняті Верховною Радою; - накладання вето щодо прийнятих Верховною Радою законів із наступним поверненням їх на повторний розгляд. Повноваження Кабінету Міністрів (вищого органу виконавчої влади, який відповідальний перед Президентом та підконтрольний і підзвітний Верховній Раді): - забезпечує державний суверенітет і економічну самостійність України, здійснення внутрішньої і зовнішньої політики, виконання Конституції і законів; - забезпечує проведення фінансової, цінової, інвестиційної та податкової політики; політики зайнятості населення, соціального захисту, освіти, науки і культури, охорони природи, екологічної безпеки і природокористування; - розробляє і здійснює загальнодержавні програми економічного, науково-технічного, соціального і культурного розвитку; - розробляє проект Закону „Про Державний бюджет України” і забезпечує виконання затвердженого Верховною Радою державного бюджету, подає Верховній Раді звіт про його виконання; - спрямовує і координує роботу міністерств та інших органів виконавчої влади; - в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання. Виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації. Їх склад формують голови місцевих адміністрацій, які призначаються на посаду і звільняються з неї Президентом за поданням КМУ. При здійсненні своїх повноважень вони відповідальні перед Президентом і КМУ, підзвітні та підконтрольні органам виконавчої влади вищого рівня. Повноваження органів місцевого самоврядування: в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Прийняття Бюджетного кодексу в 2001 році мало позитивний вплив на організацію і здійснення бюджетного процесу. Разом з тим практичне застосування Кодексу за останні роки показало його недосконалість і окремо ті недоліки, що вимагають нагального рішення. Структура Бюджетного кодексу представлена на рис. 4.2.
До законів, які регламентують функціонування бюджетної системи, можна також віднести: Закон України "Про прожитковий мінімум" [15]; Закон України "Про місцеве самоврядування" [11]; Закон України "Про затвердження Конституції Автономної Республіки Крим" [13]; Закон України "Про місцеві державні адміністрації" [14]. Прожитковий мінімум за поданням КМУ щорічно затверджується Верховною Радою України до початку розгляду державного бюджету; переглядається відповідно до зростання індексу споживчих цін разом із уточненням показників державного бюджету та публікується в офіційних виданнях. Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначає систему та гарантії місцевого самоврядування, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування. Читайте також:
|
||||||||
|