Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи надання психологічної допомоги військовослужбовцям внутрішніх військ

Аутогенне тренування (AT) – активний метод психотерапії, психопрофілактики і психогігієни, при якому підвищуються можливості саморегуляції основних функцій організму, досягається регуляція емоційно-вегетативних реакцій, зокрема, зменшення емоційної напруженості. Цей метод використовується не тільки у клінічній практиці, але й у ряді професій, пов’язаних з гострими або хронічними стресовими ситуаціями. Основні прояви порушень психіки, які можуть піддаватися корекції за допомогою AT, такі:

1. Розлади сну у вигляді порушення засинання, поверхневого сну, раннього пробудження, відсутності відчуття відпочинку після сну; рухові психічні нічні кошмари, що призводять до відчуття підвищеної втоми, зниження працездатності, швидкої стомлюваності тощо. У цьому випадку використання прийомів AT з метою швидкого відпочинку й відновлення сил, а також регуляції сну дозволяють поліпшити його структуру, підвищити працездатність.

2. Емоційне збіднення, підвищена збудливість (нестриманість, дратівливість, лють, гнів, потяг до насильства) і тривожність (відчуття напруженості, нервозності, ненадійності, страху), що супроводжуються вегетативними проявами, відбиваються на сімейному житті та якості міжособистісних відносин. Ці прояви спричиняють підвищену конфліктність, соціальну ізоляцію, зловживання алкоголем або наркотиками. Застосування AT з метою зниження емоційного напруження, тривожності й поліпшення настрою в цьому випадку є ефективним методом психотерапії для розширення адаптаційних можливостей людини.

3. Порушення концентрації уваги; знижений настрій та мотивація (почуття пригніченості, безнадійності, марності, відчуття зниження життєвої енергетики, відсутність інтересу до чогось).

4. Подолання болю і самостійне регулюванням таких функцій організму, як кровообіг, частота серцевих скорочень і подихання.

Аутогенне тренування є індивідуально-груповою методикою, тому що групове навчання закріплюється індивідуальним (аутогенним) застосуванням. Навчання проводиться протягом 15–20 занять під керівництвом психолога. Кожне заняття починається з елементів попередніх вправ. Далі йде обговорення самостійних занять, проводиться бесіда про мету вправи, прийоми й механізми її досягнення. Наприкінці заняття дається домашнє завдання. Оптимальний склад групи – 8–12 чоловік. Навчання необхідно проводити у просторому тихому приміщенні при кімнатній температурі. Основні пози тренування: сидячи, напівлежачи або поза “кучера на дрожках”. Поза лежачи може бути рекомендована тільки для самостійних занять. Потрібно пам'ятати, що пози повинні бути симетричними. Спеціальна методика виходу дозволяє за короткий час ефективно перейти від аутогенного стану до максимальної активності. Перед початком курсу проводиться вступна бесіда, під час якої психолог дає загальні інструкції, пояснює принципові положення AT, показує й закріплює основні прийоми у тих, кого навчають, створюючи позитивну установку про сприятливу дію AT на організм.

Курс аутогенного тренування складається із попередніх вправ і самого методу за Шульцем або його різних модифікацій. Попередні вправи займають важливе місце у тренуванні релаксації і можуть продемонструвати більше високу ефективність, ніж безпосередньо саме аутогенне тренування. До попередніх вправ відносять таку дихальну гімнастику: ранковий (мобілізуючий) і вечірній (заспокійливий) тип; ритмічне черевне (діафрагмальне) подання; ідеомоторне тренування, а також вправи в розслабленні попереково-смугастої мускулатури. Як попередні вправи для розслаблення цієї мускулатури може використовуватися метод прогресивної м'язової релаксації, який ефективний для навчання розслабленню, зниження емоційної напруженості, тривожності й поліпшення настрою.

Активна м'язова релаксація (AMP)процес виконання ряду найпростіших вправ, які можуть знижувати мимовільне напруження попереково-смугастої мускулатури і значно знижувати тривожність, надмірну нервово-психічну напруженість і зменшувати патогенну дію емоційного стресу.

При постійних щоденних, нетривалих за часом заняттях, у людини відзначається прогресуюча тенденція до розвитку звички відпочивати у будь-яких умовах професійної діяльності, тим самим формується психологічна установка, яка характеризується меншою збудливістю і схильністю до стресів, у тому числі і в умовах службово-бойової обстановки. Використання методу активної м’язової релаксації показано у випадках наявності у військовослужбовців вираженої нервово-психічної напруги, невротичних реакцій, що супроводжуються фобіями й порушеннями сну. Крім того, дана методика показана військовослужбовцям, професійна діяльність яких супроводжується тривалим перебуванням у вимушеній робочій позі або пов’язана з більшими фізичними навантаженнями.

Навчання військовослужбовців прийомам активної м'язової релаксації здійснюється психологом як у груповому (8–10 чоловік), так і індивідуальному варіантах. Під час ознайомчого інструктивного заняття психолог дає загальні інструкції, пояснює принципи дії активної м’язової релаксації, відпрацьовуються основні прийоми, створює позитивну установку про сприятливу дію даної методики на організм військовослужбовця. Загальний час ознайомчого інструктивного заняття займає 25–30 хвилин. Загальний курс самостійних занять військовослужбовців за тривалістю повинен займати по 15–20 хвилин щодня 2–3 тижні.

Методика пасивної м’язової релаксації полягає в зосередженні уваги пацієнта на сенсорних сигналах, що надходять із конкретних груп попереково-смугастих м’язів і наступному їх розслабленні у процесі безпосередньої концентрації уваги на цих м’язових групах.

Показання до використання методу пасивної м’язової релаксації такі ж самі, що і з активною м’язовою релаксацією. Однак даний метод є найбільш дієвим для нормалізації сну, що в екстремальних умовах діяльності потерпає в першу чергу. Перевага методу пасивної м’язової релаксації полягає в тому, що військовослужбовець може займатися релаксацією в будь-яких умовах, не привертаючи до себе уваги. Навчання прийомам пасивної м’язової релаксації здійснюється психологом як у груповому, так і в індивідуальному варіантах. Під час ознайомчого інструктивного заняття психологом даються загальні інструкції, пояснюються принципи дії, спрацьовуються основні прийоми й елементи даної методики. Загальний час даного заняття становить 20–25 хвилин. Самостійні заняття пасивної м’язової релаксації здійснюються, як правило, перед сном протягом 15–20 хвилин. Крім того, дана методика може використовуватися вдень у зручний час з метою зняття зайвої нервово-психічної напруженості. Головним недоліком методу пасивної м’язової релаксації є те, що він недостатньо ефективний з появою відволікаючих думок або низького рівня інтелектуального розвитку військовослужбовця, у цьому випадку доцільно використовувати метод активної м’язової релаксації.

Раціональна психотерапіяполягає у психологічному переконанні й формуванні правильного розуміння причин тимчасового погіршення психологічного та фізіологічного станів військовослужбовців, що виконують службово-бойові завдання.

Основними показаннями до проведення раціональної психотерапії є наявність у військовослужбовців невротичних реакцій і станів, девіантної поведінки. При здійсненні психологом заходів раціональної психотерапії головне полягає у розробленні адекватного ставлення до психосоматичних змін, розуміння природи виникнення цих порушень і формування стійкої установки на те, що такі відхилення у стані здоров’я ситуативне зумовлено й мають транзиторний характер.

Раціональна психотерапія характеризується дещо директивним підходом із залученням авторитету психолога, його досвіду і знань, а також методик переконання, роз’яснення і підбадьорення військовослужбовців. Заходи раціональної психотерапії здійснюються як у груповому варіанті, так і індивідуально.

Групова раціональна психотерапія (15–20 чоловік) може здійснюватись у будь-яких приміщеннях, пристосованих для цього, або на відкритому повітрі, якщо дозволяють погодні умови. Орієнтовний час однієї бесіди 35–40 хвилин. При проведенні раціональної психотерапії психолог повинен упевненим тоном зрозуміло пояснити з позиції учення про вищу нервову діяльність та емоційний стрес причини й механізми виникнення невротичних симптомів і психосоматичних змін у військовослужбовців під час виконання службово-бойових завдань. Зазвичай, однієї бесіди буває цілком достатньо, щоб заспокоїти слухачів, які починають розуміти, що з ними не трапилося якоїсь особливої незрозумілої хвороби, а відбувається природна фізіологічна реакція на ситуацію бойового стресу. У процесі заняття психолог повинен довести до слухачів, що існують досить прості й дієві методи та способи зняття зайвого нервово-психічного напруження, які можуть застосовуватись у складній обстановці: активна й пасивна м’язова релаксації, використання деяких фармакологічних препаратів тощо.

Під час проведення раціональної психотерапії водночас здійснюється й реконструкція порушених відносин особистості військовослужбовців, корекція неадекватних поведінкових реакцій і форм їх прояву. Необхідно особливо зазначити, що наявність невротичних реакцій і станів може негативно позначатися на міжособистісних взаєминах у службовому колективі. Тому психолог повинен робити особливий наголос на те, тому що в складних умовах необхідно уважніше ставитися до товаришів по службі, усіляко підтримувати й підбадьорювати товаришів, стримувати прояв власних негативних емоцій.

Індивідуальна раціональна психотерапія здійснюється в умовах конфіденційності. Спочатку особу необхідно переконати, що бесіда спрямована на її благо, а вся інформація не стане надбанням командування й товаришів по службі. Потім доцільно дати можливість військовослужбовцеві виговоритися, “виплеснути” всі негативні емоції, які в нього накопичилися. З цією метою психолог може використати методику “збудливих спогадів”, коли у процесі бесіди необхідно цілеспрямовано торкатися моментів, які особливо хвилюють військовослужбовця. У процесі індивідуальної раціональної психотерапії необхідно досягти повної довіри пацієнта. Для цього психолог повинен уважно слухати, не перебиваючи співрозмовника, усіляко демонструючи йому свою щирість і доброзичливість. Тому час однієї бесіди може сягати 1,5 години.

Для закріплення отриманого ефекту на завершальному етапі бесіди психологу доцільно аргументовано довести або спростувати основні положення, пов’язані з уявленням пацієнта про сутність питань, щодо хворобливих станів, і обов’язково намагатися вселити впевненість у кращому майбутньому.

Музично-колірний вплив використовується з метою позитивного впливу на психологічний стан військовослужбовців. Музика впливає на нервову систему людини, а через неї – на організм у цілому. Прослуховування спеціально підібраних музичних програм може сприяти нормалізації психічного стану, насамперед сфери емоційних переживань, а також підтримувати працездатність, попереджати розвиток станів стомлення, допомагати найшвидшому відновленню сил під час відпочинку після важкої роботи. Музика також може допомогти швидко мобілізуватися, зібратися із силами або навпаки відволікти, заспокоїти, підняти настрій, у ситуації тривожного очікування, при надмірному хвилюванні та емоційному напруженні.

Загальні вимоги для функціональної музики такі: повинна бути незнайомою для тих, хто слухає, і час від часу обновлятися, оскільки вплив асоціацій із минулого досвіду людини, пов’язаних із звучанням знайомої музики, може вступати в суперечність із впливом, який здійснюється при її прослуховуванні функціональної. Функціональна музика має бути досить легкою для сприйняття, не містити багато незвичних для слуху звучань, але й не спрощеною. За емоційною насиченістю музика повинна бути середньою, з меншою емоційною розмаїтістю в межах однієї композиції, ніж це буває в музиці, що прослуховується в концертному залі, оскільки функціональна музика, як правило, буває лише підґрунтям для повсякденних занять. У музиці не має бути різких перепадів гучності, композиції, що становлять одну програму, повинні бути схожі за стилем, контрастувати різко за тональністю, тому що різкі контрасти завжди бувають сильним відволікаючим подразником, причому, найчастіше – негативно емоційно забарвленим.

У приміщенні з підвищеним рівнем шуму бажано, щоб тональність музики збігалася з основною тональністю шумів, причому там кращі електронні звучання. Найчастіше рекомендується використовувати інструментальну музику або вокальну незнайомою мовою, не надто великою але й не малою кількістю інструментів, що беруть участь. Музичний супровід використовується також при проведенні сеансів психологічної релаксації для формування стану аутогенного занурення на початковому періоді сеансу AT, а також для виходу із цього стану в завершальній стадії, активації дихальної гімнастики та інших активізуючи процедур.

Крім музичного супроводу, доцільно використовувати методи кольородинамічного впливу. Ефективність такого комплексного впливу істотно зростає. Основний принцип візуального впливу, що використовується у методиці кольородинамічного впливу, полягає у проектуванні на екран звичайного розміру особливих рухомих кольорових плям різного розміру, усередині яких відбувається плавна зміна кольорів за допомогою поступового заповнення поточної кольорової плями новою, причому такий рух відбувається як від периферії до центра, так і навпаки. Сам колірний набір мозаїчних плям, що чергуються, режим зміни колірної гами зображень, його темпоритміка, напрямок ефектів руху, час експозиції і освітленість підбираються залежно від завдання корекційного впливу за типом релаксації або активації.

Ефект кольородинамічного впливу реалізується за рахунок розмаїтості й декоративності цих зображень, закладених у конструктивні можливості нових оптичних принципів перетворення дискретних колірних рядів у кольородинамічне зображення. Вони мають психологічний ефект реабілітації або активації. Від традиційних візуальних засобів їх істотно відрізняють динамізм, неповторність і абстрактність зображень, відсутність конкретних образів на екрані. Це викликає активне включення у процес корекційного впливу розширеного поля зору, загальмовування мнемічних і когнітивних процесів, що знижує пороги сугестивності. Прослуховування кольородинамічних музичних програм рекомендується сполучити з демонстрацією відеослайдів.

Поведінкова психотерапіязаснована на принципі, який ґрунтується на тому, що не обов’язково розуміти визначальні психологічні причини щодо зміни поведінки. Її мета – формувати і зміцнювати здатність до адекватних дій, набуття навичок, що дозволяють поліпшити самоконтроль.

Методи поведінкової психотерапії включають позитивне й негативне підкріплення, покарання, систематичну десенсибілізацію, градуйоване подання й самоконтроль. Поведінкова психотерапія передбачає заміну неприйнятних дій на прийнятні та використанні деяких методів, що ведуть до зменшення або припинення небажаної поведінки.

Когнітивна психотерапія.Залежно від того, яким чином пояснюються причини стресу, його подолання являє собою фокусування на проблемі (спробу змінити ситуацію) або концентрацію на емоційній стороні пережитої події (спробу змінити відчуття, що стали результатом стресу). Найважливішими детермінантами каузальної атрибуції є особистий атрибутивний стиль і локус контролю. Локус контролю може стримувати ефект травмуючої події. Каузальна атрибуція значно впливає на вибрані стратегії подолання стресу. Когнітивна терапія заснована на теорії, відповідно до якої поведінка людини визначається його думками про себе і свою роль у суспільстві. Дезадаптивна поведінка обумовлена вкоріненими стереотипними думками, які можуть призвести до когнітивних перекручувань або помилок у мисленні. Ця теорія орієнтована на корекцію подібних когнітивних перекручень і поведінкових установок, що є їх наслідками, спрямованими на самозахист. Когнітивна терапія являє собою короткостроковий метод психологічної корекції розрахований на 15–20 сеансів, що проводяться протягом 12 тижнів. У цей період пацієнти повинні усвідомити власні перекручені уявлення й установки. Передбачаються домашні завдання, які полягають у такому: пацієнтів просять написати, що вони відчувають у певних стресових ситуаціях (наприклад, “я недосконалий” або “нікому до мене немає справи”) і визначити основні припущення, які частково неусвідомлювані і провокують появу негативних установок. Такий спосіб називається розпізнаванням і корекцією мимовільних думок. Когнітивна модель депресії включає когнітивну тріаду, що являє собою опис уявних перекручень, характерних для людини, яка перебуває у стані депресії. Ця тріада включає негативне ставлення до самого себе, негативну інтерпретацію сьогодення й минулого життєвого досвіду і песимістичний погляд на майбутнє.

Психодинамічна психотерапіявиявляє роль конфліктів, що виникли через невідповідність особистісних цінностей і внутрішньої картини світу пацієнта дійсності травмуючої ситуації. Тому корекція в цьому психотерапевтичному напрямку передбачає в дослідження системи цінностей і потреб людини і те, як поведінка й досвід травмуючої ситуації порушили їх; вирішення виниклих у зв’язку з цим свідомих і несвідомих конфліктів; трансформація руйнівної енергії у творчу в атмосфері розуміння та емоційного комфорту.

Виведення витіснених подій на рівень свідомості, емоційне реагування звільняє людину від систематичної амнезії, пов’язаною з тенденцією уникати певних негативних спогадів. Для цієї мети широко використовуються проективні методики. Робота також спрямована на відновлення самоповаги й самовладання, розвиток здорового рівня особистісної відповідальності, відновлення цілісності “я”.

Клиентцентрована (роджерівська) психотерапіяприділяє увагу повному проробленню пацієнтом чотирьох етапів суб’єктивного переживання кризи:

1. Відчуття психологічного дискомфорту – початок усвідомлення кризи. Прикладаються зусилля для виходу із травмуючого стану, які призводять до збільшення кризи.

2. Підсилюється й наростає відчуття ізоляції й самотності.

3. Вживають спроби використати більш легкі засоби для поліпшення емоційного стану (вітаміни, відпочинок тощо).

4. Депресія. Психічна енергія, що витрачається на запобігання травмую чого стану і придушення відчуттів, сковує й розморює людину. Виникає відчуття втоми й безпорадності. На цій стадії людина звертається до психотерапевта – це початок прийняття кризи й пошуку виходу з нього.

Головне завдання психолога – допомогти пацієнтові усвідомити можливість трансформації його кризового стану, побачити нові перспективи й можливості повернення до нормального життя. Насамперед, він інформує пацієнта про необхідність дотримання психологічної гігієни, змінює його установку стосовно інших людей: учить відокремлювати особистість від її поведінки. Психолог допомагає пацієнтові висловити свої відчуття, подивитися на ситуацію з боку, завершити незавершене, знайти опору в собі. На наступній стадії усвідомлюються причини появи кризи і прийняття відповідальності за стан самим пацієнтом. У результаті останній приходить до розуміння, що відбувається, й усвідомлює кінець кризи. Слабшає страх перед майбутнім. Таким чином, під час проведення через всі етапи кризи психотерапевт трансформує, змінює стан пацієнта, навчає його, як не бути жертвою. Заключна стадія роботи – це кристалізація ідеї майбутнього, обговорення нових можливостей і нових дій, прийняття відповідальності за майбутні зміни, психологічна підтримка нових дій пацієнта.

Гештальт-терапія традиційно розглядається як один з ефективних методів терапії тривожних, фобічних і депресивних розладів. Метою цієї роботи є зняття блокування і стимулювання процесу розвитку людини, реалізація її можливостей і прагнень за рахунок створення внутрішнього джерела опори й оптимізації процесів саморегуляції. Головним теоретичним принципом гештальт-терапії є переконання, що здатність індивіда до саморегуляції нічим не може бути адекватно замінена. Тому особлива увага приділяється розвитку в пацієнта готовності приймати рішення й робити вибір. Ключовим аспектом терапевтичного процесу є усвідомлення й переживання контакту із самим собою і оточенням. Увага й активність терапевта концентруються на тому, щоб допомогти пацієнтові в розширенні та збагаченні усвідомлення і здатності переживання свого контакту з навколишнім і внутрішнім світом. Багато уваги приділяється підвищенню усвідомлення різних установок і способів поведінки й мислення, які закріпились у минулому. Традиційно гештальт-терапія використовується у групових методах роботи, однак при роботі з особами, що страждають ПТСР, ефективніша індивідуальна терапія.

Інтегративна трансперсональна психотерапія – напрямок групової психотерапії, в основі якого покладено інтеграцію елементів дихальних технік (холотропної терапії, ребефінгу), тілесно-орієнтованої терапії, арт-терапії і психосинтезу, які взаємодоповнюють і потенціюють один одного, що дозволяє вести роботу на глибинному рівні, обійти механізми психологічного захисту й добитися реагування на тілесному й емоційному рівні, не виводячи у свідомість ситуацію, що травмує психіку.

Метоюсімейної терапіїє гармонізація сімейних відносин, поліпшення взаєморозуміння в родині, ліквідація у подружжя негативних емоційних тенденцій один до одного. Завдання групової сімейної психотерапії такі:

- ліквідація неадекватних форм реагування, спілкування й поведінки, зумовлених особливостями особистості;

- установлення адекватного ставлення дружини до проблем чоловіка, пов’язаного з військовою службою у внутрішніх військах;

- ослаблення невротизації дружини;

- зміцнення установки на здоровий спосіб життя.

Основним методом є групова психотерапевтична дискусія, що відповідає орієнтації групи. Метод заснований на використанні групової динаміки, що виникає в результаті взаємин і взаємодії членів групи між собою і членів групи з психотерапевтом або психологом. Дуже важливо застосовувати допоміжні методи групової психотерапії: психогімнастику, музикотерапію.

Психотерапія будується в системі трикомпонентної структури міжособистісної взаємодії: когнітивного (інформаційного), афективного (емоційного) та поведінкового компонентів, що реалізуються у трьох площинах особистості: інтраіндивідуальної, інтеріндивідуальної і метаіндивідуальної. Таким чином, здійснюється корекція характерологічних особливостей подружжя, корекція їх міжособистісних відносин і нормалізація процесу персоналізації.

Кататимно-імагінативна психотерапія (символдрама) – метод психотерапії, який можна інакше назвати методом сновидінь наяву. Перевагою цього методу є його глибока теоретична розробка й детальне опрацювання всього комплексу психотерапевтичних дій. Метод кататимного переживання образів виявився ефективним при короткостроковому лікуванні неврозів і психосоматичних захворювань, а також при психотерапії порушень, пов'язаних з невротичним розвитком особистості.

У пацієнта, який у розслабленому стані лежить на кушетці або зручно сидить у кріслі, психотерапевт може викликати схоже на сновидіння наяву уявлення образів – імагінації. Якщо попередньо задати якийсь невизначений мотив уявлення, то це виходить значно легше. Пацієнта просять відразу ж повідомляти психотерапевта про зміст образів, що з’являються. Психотерапевт може зробити на них впливати і структурувати сновидіння наяву відповідно до спеціально розроблених правил. Уся система розділена на три розділи: основний, середній і вищій. Поряд із втручанням у кризових ситуаціях психотерапевтичний наголос робиться на коротку терапію, що не перевищує 30 сеансів.

Нейролінгвістичне програмування (НЛП) – психотерапевтична концепція, відповідно до якої за рахунок зміни уявленого у свідомості психічного образа життєвої ситуації змінюється психічний стан людини для забезпечення можливості ефективної реалізації себе в житті й задоволенні актуальних потреб.

Одним із базисних положень НЛП є твердження, що кожна людина містить у собі приховані невикористані психічні ресурси. Головними завданнями НЛП-терапевта є: забезпечення доступу пацієнта до цих прихованих ресурсів, добування їх із підсвідомості, доведення до рівня свідомості, а потім навчання пацієнта тому, як ними користуватися. Виконання цих завдань досягається використанням різних технік: інтеграція якорів, потрійна дисоціація, шестикроковий рефреймінг тощо.

Дебрифінг “стресу критичних інцидентів”.Як форма надання допомоги у кризових ситуаціях проводяться психологічні дебрифінги з групами людей, що спільно пережили стресові або трагічні події. Це можуть бути групи, утворені за професійною ознакою, або просто об’єднані спільністю пережитої ситуації. Дебрифінги не заміняють собою лікування, необхідне в деяких випадках. Їх мета – мінімізувати небажані психологічні наслідки й попередити розвиток синдрому ПТСР. Ця мета досягається шляхом “вентиляції” вражень і емоцій; когнітивної організації досвіду; зменшення тривоги й напруженості; розуміння універсального характеру індивідуальних реакцій, що досягається у процесі інтенсивного обміну почуттями; мобілізації ресурсів для соціальної підтримки, посилення групової солідарності та згуртованості; підготовки учасників до правильного сприйняття свого наступного стану й використанню різних стратегій психологічної допомоги. Процес дебрифінгу звичайно складається з трьох основних частин: “вентиляція” відчуттів у групі й оцінювання стресу ведучими; докладне обговорення симптоматики і психологічна підтримка; мобілізація ресурсів, надання інформації і планування подальшої допомоги.

Способи швидкого зняття психоемоційного напруження представлено в дод. 5.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  3. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  4. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  6. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  7. IV. Электронное учебно-методическое обеспечение дисциплины.
  8. IX. Відомості про військовий облік
  9. IX. Відомості про військовий облік
  10. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  11. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  12. V. Обов'язки методиста кафедри педагогіки




Переглядів: 1131

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Службово-бойових завдань | Організація та робота кімнати індивідуальної та групової психопрофілактичної роботи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.