МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Феміністичний дискурс в українській літературі другої половини ХХст. : концепції, представники, особливості творчості.Феміністичний дискурс ІІ пол. ХХ ст. У сучасній українській прозі окреме місце займають твори, написані жінками. Їх вирізняють не лише увага до жінки і жіночих проблем. Жіноча проза – це інший стиль мислення і письма, інша манера мовлення, інший тон. Інакшість жіночого письма, що відбиває жіночий досвід, дала підстави Т.Гундоровій ствердити, що „український постмодернізм має гендерну спрямованість”. Цікавою є гіпотеза О.Забужко, за якою жіноча література являє собою наднаціональне явище і нагадує колоніальну літературу тим, що переважно залишається незнаною, недооціненою і маргінальною. Однак ця гіпотеза досить вразлива, адже масив колоніальної літератури, зокрема української, переважно чоловічий. В українській літературі чоловіки також не стороняться проблеми статі. Зокрема, проблему одвічної боротьби статей порушують роман Ю.Андруховича „Перверзія”, повісті Вал. Шевчука „Закон зла (загублена в часі)”, „Жінка-змія” „Горбунка Зоя”, „Чортиця”, „”Місяцева Зозулька із Ластів’ячого гнізда”. Роздуми про державу і жінку В.Медведя, різка критика фемінізму Є.Пашковським, неприйняття фемінізму А.Кокотюхою, який є уособленням „справжнього мужика”, іронічні зауваги з приводу фемінізму Д.Стуса чи глибинний традиціоналізм В.Даниленка у цьому питанні свідчать не тільки про критичне ставлення авторів-чоловіків до означеної проблеми, а й про їхнє усвідомлення того факту, що проблема фемінізму в українському суспільстві існує і ця проблема є істотною. О.Забужко авторка поетичних книжок „Травневий іній”, „Диригент останньої свічки”, вибраних віршів „Автостоп” і „Новий закон Архімеда”; роману „Польові дослідження українського сексу”, книжки повістей і оповідань „Сестро, сестро”, „Дівчатка”, „Інопланетянка та ін. „Польові дослідження...” – це перший бестселер О.Забужко в українській літературі. Поява книжки супроводжувалась скандалом, який мав на меті розрекламувати авторку і її твір. О.Забужко говорила суспільству те, чого воно не хотіло про себе чути. Це ж робив і Ю.Андрухович в „Рекреаціях”. Різка реакція з боку українського суспільства на цей роман не була також результатом його еротичного чи, тим паче, порнографічного змісту. Адже секс у романі взагалі відсутній. Такий жарт з читачем можна розцінювати як недобросовісну рекламу. Суспільство передусім дратувала не так гендерна проблематика, як той незнаний в українській літературі тип жінки, що з’явився у „Польових дослідженнях...”. Його шокувала відвертість цього образу: привабливої, вільної, освіченої інтелектуалки й цинічної, навіть вульгарної фурії, яка асоціюється з відьмою. Інші твори О.Забужко не отримали такого розголосу, як „Польові дослідження...”. Це оповідання „Сестро, сестро”, повісті „Дівчатка” й „Інопланетянка”. Іноді у них порушуються татуйовані теми, наприклад лесбійство у „Дівчатках”. Усі критики сходяться на тому, що творчість О.Забужко започаткувала в українському суспільстві дискусію на тему жінки й жіночості, а в літературі – на тему жіночого письма й жіночого погляду на сучасний світ. Євгенія Кононенко також починала з поезії: „Вальс першого снігу”. Вона авторка збірок оповідань „Повії теж виходять заміж”, романів „Імітація”, „Зрада”, книжки „Без мужика”. Останнім часом вийшли книжки оповідань „Новели для нецілованих дівчат” і „Три світи”. Найбільший успіх у критики мав дебютний роман „Імітація”. Про нього писали здебільшого чоловіки, які відзначали високий рівень майстерності авторки. На особливу увагу заслуговує у творчості Є.Кононенко проблема фемінізму, найповніше втілена в есеї „Без мужика”., про який говорять, як про фрагмент творчої автобіографії авторки. Цей есей має на меті оказати витоки фемінізму авторки, яка виросла з мамою і бабусею – „без мужика”. Як і будь-яка нормальна жінка, вона прагнула знайти рідну собі душу, але на її шляху траплялися: божевільний дисидент, підстаркуватий ловелас,; математик-імпотент, мужик, який зробив їй двох дітей; іноземець, на якого немає вже ні здоров’я, ні сил. Можливо, завдяки саме цьому шляху авторка збагнула, що насправді їй потрібні зовсім не чоловіки, а творчість.
Читайте також:
|
||||||||
|