МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ЗМІСТКОВИЙ МОДУЛЬ 16МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ Харківський національний медичний університет МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ СТОМАТОЛОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТА ДО ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З БІОЛОГІЧНОЇ ХІМІЇ Частина 2
Затверджено вченою радою ХНМУ. Протокол № від .
Харків ХНМУ Методичні вказівки для самостійної підготовки студентів стоматологічного факультета до практичних занять з біологічної хімії. Частина 2 / Упор. В.І. Жуков, О.А. Наконечна, С.О. Стеценко, М.Г. Щербань. – Харків: ХНМУ, 2012. – 80 с.
Упорядники В.І. Жуков О.А. Наконечна С.О. Стеценко М.Г. Щербань
МОДУЛЬ 4 ОБМІН БІЛКІВ ТА НУКЛЕЇНОВИХ КИСЛОТ ЗМІСТКОВИЙ МОДУЛЬ 16 ЗАНЯТТЯ 1 (2 години) Тема: Обмін білків. Перетравлення білків у шлунково-кишковому тракті. Механізми всмоктування амінокислот. Гниття білків у кишечнику. Біохімічний аналіз шлункового соку. Актуальність. Обмін білків посідає провідне місце в різноманітних перетвореннях речовин, характерних для всіх живих організмів. Його вив-чення є вельми необхідним для з’ясування особливостей біосинтезу та катаболізму білків, оволодіння тонкими молекулярними механізмами розвитку та протікання патологічних процесів. Білки виконують в організмі ряд функцій: пластичну, каталітичну, транспортну, скорочувальну, рецепторну, регуляторну, енергетичну та ін. Білки і амінокислоти беруть безпосередню участь у біосинтезі біологічно активних речовин: гормонів, медіаторів, біогенних амінів та ін. За харчовою цінністю білки поділяються на повноцінні, що містять усі незамінні амінокислоти, та неповноцінні, в яких відсутня хоча б одна незамінна амінокислота. Білки їжі не утилізуються організмом без попереднього розщеплення в шлунково-кишковому тракті. Біологічний сенс їх перетравлення полягає у втраті видової та тканинної специфічності та перетворенні на імунологічно індиферентні амінокислоти, що використовуються надалі для потреб організму. Повного розщеплення харчових білків під дією травних ферментів шлунка і тонкого кишечника найчастіше не відбувається. Недорозщеплені пептиди та амінокислоти, що не всмокталися в тонкому кишечнику, потрапляють до товстого кишечника, де підпадають під дію ферментних систем мікрофлори; при цьому утворюються токсичні (фенол, крезол, індол та ін.) і нетоксичні (спирти, оксикислоти, жирні кислоти та ін.) сполуки. Перетворення амінокислот, що спричинені діяльністю мікроорганізмів товстого кишечника, називають «гниття білків». Після всмоктування токсичні речовини потрапляють до печінки, де знешкоджуються шляхом хімічного зв’язування сульфатною або глюкуроновою кислотою з утворенням нетоксичних «парних» сполук, які виділяються із сечею. Мета. Вивчити перетравлення харчових білків під впливом протеолітичних ферментів шлунково-кишкового тракту. Охарактеризувати специфічність дії, механізми активації і регуляції протеолітичних ферментів; роль хлоридної кислоти шлункового соку; механізми всмоктування амінокислот. Розглянути перетворення амінокислот у товстому кишечнику, засвоїти механізми знешкодження продуктів гниття амінокислот. Ознайомитися з методом кількісного визначення кислотності шлункового соку та його клініко-діагностичним значенням. ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ДО ЗАНЯТТЯ ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ 1. Роль білків у життєдіяльності організму. 2. Норми білка в харчуванні. Повноцінні та неповноцінні білки. Замінні, незамінні, умовно або частково замінні амінокислоти. 3. Біологічний сенс перетравлення білків у шлунково-кишковому тракті. 4. Основні етапи ентерального обміну білків. 5. Протеолітичні ферменти: специфічність дії, біологічний сенс утворення у неактивній формі, механізми активації та регуляції. 6. Хімічний склад шлункового соку. Роль HCl. Види кислотності шлункового соку, методи її визначення. 7. Клініко-діагностичне значення аналізу шлункового соку. 8. Фактори ризику утворення виразки та пухлин шлунка. Діагностичне значення якісного визначення молочної кислоти у шлунковому соку. 9. Механізм всмоктування амінокислот у кишечнику. 10. Хімічні перетворення амінокислот у товстому кишечнику. 11. Механізми знешкодження продуктів гниття білків у кишечнику. 12. Аміни, які утворюються у кишечнику при гнитті з діаміномонокарбонових кислот, їх знешкодження. 13. Токсичні речовини, які утворюються у кишечнику при гнитті з тирозину та фенілаланіну, їх знешкодження. 14. Токсичні речовини, які утворюються у кишечнику при гнитті з триптофану, їх знешкодження. 15. УДФГК та ФАФС: структура, роль. ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ 1. Екзопептидази – це:
2. С-кінцеві амінокислоти в білках відщеплюють:
3. При дослідженні шлункового соку встановлено, що вміст вільної соляної кислоти знаходиться в межах норми. Які серед наведених показників (ммоль/л) є вірогідними для цього випадку.
4. Гниття білків за дії мікрофлори кишечника включає такі реакції: А. Перетворення білків до пептидів. В. Перетворення складних білків до простих. С. Утворення амінокислот з білків. D. Переамінування амінокислот. Е. Дезамінування і декарбоксилування з утворенням токсичних продуктів. 5. N-кінцеві амінокислоти в білках відщеплюють:
6. У панкреатичному соку містяться ензими:
7.Який з перелічених ферментів активується трипсином:
8. Пепсин розкладає пептидні зв’язки, утворені:
9. Пацієнт госпіталізований зі скаргами на діарею після вживання білкової їжі. Лікар передбачає порушення перетравлення білків, внаслідок чого підсилюється їх гниття. Яка з перелічених речовин є продуктом гниття білків в кишечнику?
10. У хворого спостерігається поганий апетит, відрижка. Загальна кислотність шлункового соку складає 10 одиниць. Такий стан може свідчить про:
11. У новонародженого у шлунку відбувається звурджування молока, тобто перетворення розчинних білків молока казеїнів на нерозчинні параказеїни за участі ферментів та іонів кальцію. Який фермент приймає участь в цьому процесі?
12. Токсичні речовини утворюються у товстому кишечнику внаслідок декарбоксилування амінокислот. Яка речовина утворюється з орнітину?
13. У чоловіка, 45 років, який тривалий час перебував на рослинній дієті, виявлений негативний нітрогеновий баланс. Яка особливість раціону є причиною цього стану?
ПРАКТИЧНА РОБОТА Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|