МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 1. Інтернаціоналізація економічного розвиткуВивчення загальної характеристики господарства, окремих галузей господарства та міжгалузевих комплексів, їх значення, структури, територіальної організації, проблем та перспектив розвитку. Діаграми Застосовуються для цілюстрації: - кількісних характеристик об’єктів і явищ, що відрізняються територіальним розташуванням; - структури; - порівняння структур в різних територіальних одиницях. Форма діаграми визначається її змістом і цільовим призначенням. Види діаграм: - стовпчикові; - стрічкові; - секторні; - структурні квадратні і прямокутні тощо. Особливий вид графічної схеми при вивченні населення становлять статево-вікові піраміди. При вивченні національного та етнічного складу населення особливу увагу варто приділити розгляду найбільш чисельних етнічних груп населення України з позицій їх територіальної організації. Важливою умовою цілісного уявлення учнів про розміщення різних національних груп на території країни є розгляд історичних передумов такого розміщення. Історичний розвиток території та сучасні міграційні процеси завжди виступають факторами формування її етнічного складу. Учні повинні зрозуміти причинно-наслідковий зв’язок між національним складом населення та соціокультурними особливостями регіонів. При вивченні системи розселення формуються поняття „розселення населення”, „поселення”, „типи поселень”, „місто”, „село” тощо. Прицьому важливо сформувати в учнів чіткі уявлення про структуру системи поселень в країні, розуміння критеріїв, за якими населенний пункт може називатися містом, селищем міського типу, курортним селищем, робітничим селищем, селом, хутором тощо. При розгляді різнгоманітних класифікацій поселень важливо наводити приклади. В цій же темі розглядаєть поняття „урбанізація”. Варто звернути увагу на те, що в Україні спостерігається процес „несправжньої” урбанізації і починається тенденція до субурбанізації. При вивченні трудових ресурсів необхідно ознайомити учнів, які саме категорії населення вважаються трудовими ресурсами та звернути увагу на питання безробіття.
Розділ „Господарство України” є центральним в курсі 9-го класу. Його завдання – сформувати в учнів систему понять про територіальну організацію господарського комплексу країни. В цьому розділі викладається покомпонентна структура господарства країни. При цьому формується значна частина загальних понять: фактори розміщення виробництва, склад галузі, територіальна структура галузі виролбництва. Розділ починається загальною характеристикою господарства. Тут формуються базові поняття про його структуру, передумови і рівень розвитку. Багато також понять економічного змісту: „економічна система”, „домашнє господарство”, „ринкова економіка”, „шляхи розвитку господарства” тощо. При вивченні типів економічних систем можна запропонувати учням виконання короткочасного учнівського проекту. Для цього клас попередньо ділиться на 4 групи, кожна з яких визначає особливі риси економічних систем: - традиційної; - командної; - ринкової; - змішаної. Результати обговорення оформлюються у вигляді схеми. На другому етапі характеризується економічна система України. Для цього групи визначають завдання економіки і пропонують шляхи його вирішення: - роздержавлення економіки (комерціалізація, оренда з викупом,закрите акціонування, корпоратизація); - приватизація власності через безоплатну передачу кожному громадянину його частини державного майна, шляхом аукціонного продажу); - структурна перебудова (обмеження випуску енергомісткої та сировинномісткої продукції, виготовлення високотехнічної продукції, розвиток зовнішніх економічних зв’язків); - створення ринкової інфраструктури (товарні і фондові біржі, банки, страхові компанії, йнвестиційні фонди тощо). За результатами обговорення формулюють висновки про особливості і причини нинішнього стану економіки країни. До осбливостей нинішнього стану економіки слід віднести повільність ринкових перетворень, тривалий спад виробництва. До причин – опіку над неприбутковими підприємствами, відсутність сприятливих умов для вітчизняного підприємництва. Прирозгляді галузевої структури господарства важливим є формування понять „галузь виробництва”, „виробнича та невиробнича сфера”, „міжгалдузеві комплекси”, „інфраструктура” тощо. При виченні територіальної структури головним є формування уявлень про елементи територіальної структури. Вивчаючи економічний потенціал варто розглянути ВВП України у порівнянні з іншими країнами, ВНП, складові економічного потенціалу.
Читайте також:
|
||||||||
|