Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






How to avoid answering questions

 

1. Not to my knowledge….

2. Not that I know of.

3. I’m not inclined to get into it at the moment. Sorry.

4. I really don’t want to speculate about it. I’m honestly not sure of the details of it.

5. I don’t want to get into details and the substance of…..I’d rather keep it a little more general.

6. I cannot get into specifics of…

7. I’d prefer not to get into that.

8. I don’t care to get into the subject anymore. Sorry.

9. I’m really not in the position to discuss it.

10. I really can’t say that much about that. Sorry. I just can’t shed a lot light on that for you.

11. What’s beyond that I can’t say at this point?

12. We don’t have anything to announce with respect to that.

 

 

Thanking for participation

 

1. We appreciate you taking the time to chat with us.

2. Thank you very much for your time. (at the end of the interview)

3. It is very good of you to spend the time.

4. Thank you very much, Mr. /Miss…I appreciate your time.

5. We certainly appreciate your time this afternoon. Thanks for joining us and answering some of the questions that we had. And we wish you certainly the best of luck.

6. Mr. Secretary, our time has expired. Thank you, sir.

7. I wish we could talk more on this topic but our tome is up. I want to thank you for joining us today.

 

Read the assignment and act out press conference on the problems given in it, or interview your partner on any topic connected with the hot political news.

 

One student plays the role of a chairperson opening and closing the briefing, the other student or students brief on the topic. After that the rest of the class asks questions. All students should use as many phrases as possible from the list above. Pick up the topic of briefing from the list below.

 

1. You are a NATO official. Brief on the topic “NATO’s Role and Tasks Today.”

2. You are NATO and Russian officials. Brief on the topic “Should Russia Join NATO?”

3. You are an expert on conflict resolution. Brief on the topic”Future Interstate Conflicts.”

4. You are Russian and US officials holding a press conference on missile defense systems.

5. You are a US official. Brief on the new US national security strategy.

6. You are experts on Russian and US foreign policy. Brief on the topic US-Russian-Chinese Triangle.

7. You are Russian experts on foreign policy. Brief on the topic “The Role of the UN in a Global World.”

8. You are a deputy of the State Duma (Russian Parliament). Brief foreign journalists on the Russian electoral system and the role of mass media in parliamentary and presidential elections.

 


Читайте також:

  1. A. Listen to James describing his family situation and answer the questions.
  2. Add question-tags and give full answers to the questions.
  3. Answer the following questions
  4. Answer the following questions about the text.
  5. Answer the following questions about yourself, your friends and your ideas about friendship.
  6. Answer the following questions.
  7. Answer the following questions.
  8. Answer the following questions.
  9. Answer the following review questions
  10. Answer the questions
  11. Answer the questions
  12. Answer the questions about the pictures.




Переглядів: 563

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
A formal opening | Humanities

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.