МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Правовий режим земель транспортуПравовий режим земель транспорту регламентується Законом України "Про транспорт" та Земельним кодексом України. Землями транспорту визнаються землі, надані в користування або у власність підприємствам та організаціям залізничного, автомобільного транспорту і дорожнього господарства, морського, річкового, авіаційного, трубопровідного транспорту та міського електротранспорту для виконання покладених на них завдань щодо експлуатації, ремонту, вдосконалення і розвитку об'єктів транспорту. Землі транспорту можуть перебувати у державній, комунальній або приватній власності. Згідно з вимогами земельного законодавства землі транспорту повинні використовуватися лише за прямим призначенням без заподіяння шкоди прилеглим територіям шляхом здійснення викидів в атмосферу шкідливих речовин автотранспортом, нерегульованого концентрованого скидання талих і дощових вод, безпечного пропуску повеней, забруднення нафтопродуктами та внаслідок дії інших негативних факторів. Розділ XVIII. Правовий режим земель промисловості, транспорту, зв'язку У процесі проектування, будівництва та експлуатації залізничних і автомобільних шляхів забезпечується: ? безпечне скидання на прилеглі території утворення уздовж доріг потоків талих і дощових вод; ? безпечний пропуск повеней під мостовими переходами; ? створення захисних насаджень уздовж автомобільних шляхів; ♦ створення умов для безпечної міграції диких тварин. Землі морського та річкового транспорту використовуються із забезпеченням охорони берегів від руйнування і прибережних смуг від забруднення. Землі трубопровідного транспорту використовуються з додержанням правил безпечного проведення робіт на прилеглих територіях і безпечного проїзду через них. Під час проектування, крім дотримання загального принципу - розміщувати об'єкти на непридатних для сільського господарства землях або угіддях гіршої якості, - необхідно також вибирати оптимальні напрямки трас, щоб не створювати незручності сусіднім господарствам. На територіях поселень об'єкти транспорту розміщуються лише за згодою відповідних місцевих адміністрацій. На період будівництва, реконструкції чи ремонту своїх споруд підприємства мають право отримувати земельні ділянки для тимчасового користування. Порядок їх повернення такий самий, як і для підприємств промисловості. Тимчасові ділянки можуть передаватись підприємствам, установам і організаціям для улаштування під'їзних шляхів, вантажно-розвантажувальних майданчиків, складів та інших об'єктів з обов'язковою компенсацією витрат на утримання і покращання таких ділянок. Нормальна експлуатація, а також безпека об'єктів транспорту забезпечуються встановленням охоронних зон, розмір і режим яких залежить від виду транспорту і визначається відповідними нормами або проектно-технічною документацією. Землі цих зон залишаються у землекористувачів, але мають особливий режим, про який їх зобов'язано письмово повідомити відповідне транспортне підприємство. Земельне право України Відповідальність за утримання в належному стані земель, наданих у користування підприємствам і організаціям транспорту, і використання їх за цільовим призначенням покладається на керівників (власників) цих підприємств, установ і організацій. До земель залізничного транспорту належать землі, надані в користування підприємствам і установам залізничного транспорту відповідно до чинного законодавства України. До складу цих земель входять землі, які є смугою відведення залізниць, а саме землі, надані під залізничне полотно та його облаштування, станції з усіма будівлями і спорудами енергетичного, локомотивного, вагонного, колійного, вантажного і пасажирського господарства, сигналізації та зв'язку, водопостачання, каналізації, захисні і укріплюючі насадження, службові і культурно-побутові приміщення та інші споруди, необхідні для забезпечення роботи залізничного транспорту. Уздовж земель залізничного транспорту можуть встановлюватися охоронні зони. Вони включають: ділянки, необхідні для збереження міцності і стійкості споруд та пристроїв; ділянки, покриті лісом та іншою рослинністю, у разі порушення яких можуть утворюватись зсуви, спливи, рови, селеві потоки, рухомі піски, снігові лавини; смуги, що забезпечують необхідну відстань від об'єктів до населених пунктів, промислових підприємств і окремих будівель; смуги, що необхідні для встановлення вибу-ховонебезпечних зон в камінних та інших кар'єрах. В зонах з особливими умовами землекористування забороняються: будь-які будівельні, монтажні, гірничі, кар'єрні роботи без письмового дозволу управління залізниці; вирубувати ліс і порушувати рослинний покрив способами, які можуть призвести до виникнення зсувів, селевих потоків, ровів, рухомих пісків, снігових заносів; споруджувати лінії зв'язку, електромережі, а також трубопроводи без погодження з Міністерством шляхів сполучення України. Проектно-технічна документація встановлює розміри земельних ділянок для: забезпечення смуги необхідної ширини у випадках, що вимагають індивідуального проектування земельного полотна, бокових резервів, штучних протипожежних Розділ XVIII. Правовий резким земель промисловості, транспорту, зв'язку споруд, переїздів, протиерозійних і снігозатримуючих лісопосадок; розміщення станцій, локомотивних і вагонних депо, житлових поселень тощо; захисних зон, а також зон перспективного розвитку; тимчасових потреб (на період будівництва). До земель морського транспорту належать землі, надані в користування під: ? морські порти з набережними, майданчиками, вокзалами, будівлями, спорудами, устаткуванням, об'єктами загально-портового і комплексного обслуговування флоту; ? гідротехнічні споруди і засоби навігаційної обстановки, судноремонтні заводи, майстерні, бази, склади, радіоцентри, службові та культурно-побутові приміщення та інші споруди, що обслуговують морський транспорт. До земель морського транспорту також належать території, насипані або намиті в акваторії за кошти портів. Спорудження на підходах до портів (каналів^ мостових, кабельних і повітряних переходів, водозабірних та інших об'єктів, а також спорудження радіосистем у зоні радіонавігаційних об'єктів погоджується з адміністрацією портів. До земель річкового транспорту належать землі, надані в користування під: ? порти, спеціалізовані причали, пристані і затоки з усіма технічними спорудами та устаткуванням, що обслуговують річковий транспорт, пасажирські вокзали, павільйони і причали; ? судноплавні канали, судноплавні, енергетичні та гідротехнічні споруди, службово-технічні будівлі, берегоукріплювальні споруди і насадження; ? спеціальні насадження для вирощування деревини, в тому числі ділової, вузли зв'язку, радіоцентри і радіостанції; ? будівлі, берегові навігаційні знаки та інші споруди для обслуговування водних шляхів, судноремонтні заводи, ремонтно-експлуатаційні бази, майстерні, судноверфі, відстойно-ремонтні пункти, склади, матеріально-технічні бази, інженерні мережі, службові та культурно-побутові приміщення, інші об'єкти, що забезпечують роботу річкового транспорту. Земельне право України Для робіт, пов'язаних із судноплавством на внутрішніх водних шляхах, поза населеними пунктами виділяється у встановленому порядку берегова смуга. Землі берегової смуги не вилучаються у землекористувачів і використовуються відповідно до чинного законодавства України. До земель автомобільного транспорту належать землі, надані в користування під споруди і устаткування енергетичного, гаражного та паливно-роздавального господарства, автовокзали, автостанції, лінійні виробничі споруди, службово-технічні будівлі, станції технічного обслуговування, автозаправні станції, автотранспортні, транспортно-експлуатаційні підприємства, авторемонтні заводи, бази, вантажні двори, майданчики контейнерні для перечеплення, службові та культурно-побутові приміщення й інші об'єкти, що забезпечують роботу автомобільного транспорту. До земель дорожнього господарства належать землі, надані в користування під проїзну частину, узбіччя, земляне полотно, декоративне озеленення, резерви, кювети, мости, тунелі, транспортні розв'язки, водопропускні споруди, підхідні стіни, смуги відведення і розташовані в їх межах інші дорожні споруди та обладнання. До складу земель дорожнього господарства входять також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме: ? паралельні об'їзні дороги, паромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючі з'їзди; ? майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, підприємства та об'єкти служби дорожнього сервісу; ? будинки (в тому числі жилі) та споруди дорожньої служби з виробничими базами; ? придорожні лісосмуги для захисту доріг і вирощування деревини, в тому числі ділової. Землі, що знаходяться під автомобільними дорогами загального користування та їх спорудами, надаються дорожнім організаціям у користування відповідно до чинного законодавства. Розділ XVIII. Правовий резким земель промисловості, транспорту, зв'язку До земель авіаційного транспорту належать землі, надані в користування під: ? аеропорти, аеродроми, відокремлені споруди (об'єкти управління повітряним рухом, радіонавігаційні та посадки, очисні та інші споруди), службово-технічні території з будівлями та спорудами, що забезпечують роботу авіаційного транспорту; ? вертольотні станції, включаючи вертольотодроми, службово-технічні території з усіма будівлями та спорудами; ? ремонтні заводи цивільної авіації, аеродроми, вертольотодроми, гідроаеродроми та інші майданчики для експлуатації повітряних суден; ? службові об'єкти, що забезпечують роботу авіаційного транспорту. До земель міського електротранспорту належать землі, надані в користування під відокремлені трамвайні колії та їх облаштування, колії і станції фунікулерів, канатних доріг, ескалаторів, трамвайно-тролейбусних депо, вагоноремонтні заводи, споруди енергетичного і колійного господарства, сигналізації і зв'язку, службові і культурно-побутові приміщення та інші споруди, необхідні для забезпечення роботи міського електротранспорту. 3. Правовий режим земель зв'язку та енергетики Режим земель зв'язку та енергетики не залежить від відомчої підлеглості і визначається Правилами охорони високовольтних мереж, а також Правилами охорони ліній і споруд зв'язку. Підприємствам, організаціям, що здійснюють будівництво та експлуатацію ліній електропередачі, теле- і радіоцентрів, ретрасляц-ійних телевізійних станцій, радіорелейних ліній, повітряних і кабельних телефонно-телеграфних ліній зв'язку, надаються земельні ділянки відповідно до діючих норм і затверджених проектів на будівництво, а також земельні ділянки, необхідні для тимчасового користування в період будівництва та експлуатації цих об'єктів. Земельне право України В тимчасове користування (на період будівництва) виділяються смуги по всій довжині траси для прокладання кабелю, монтажу і установки опор повітряних ліній. Розміри ділянок визначаються відповідними нормами, а в необхідних випадках - проектами будівництва об'єктів. Під час експлуатації земель над кабельними лініями і під проводами повітряних ліній, а також у радіорелейних станціях необхідно дотримуватись заходів щодо збереження і безперебійної роботи вказаних об'єктів у відповідності з правилами охорони ліній зв'язку та електричних мереж. Підприємства зв'язку мають право споруджувати повітряні, кабельні і радіорелейні лінії зв'язку та лінії радіофікації, створювати пристрої, які забезпечують їх безпечну експлуатацію, на всіх земельних ділянках, у тому числі у смугах відводу, заборонених зонах, а також на дахах будівель, на залізничних мостах, в колекторах, тунелях метрополітену і залізниць, у чиєму б володінні вони не перебували. Порядок проведення робіт встановлюється названими підприємствами за згодою з землекористувачами чи володільцями споруд. Вздовж повітряних і підземних кабельних ліній електропередачі, телефонно-телеірафиих ліній, що проходять поза населеними пунктами, а також навколо випромінюючих споруд телерадіо-станцій та радіорелейних ліній встановлюється охоронна зона. Землі в межах цих зон у власників землі та землекористувачів тю вилучаються, а використовуються з обмеженнями, що передбачаються правилами, затвердженими у встановленому порядку. В межах охоронних зон забороняється: ? без письмового дозволу експлуатуючої організації будувати будь-які споруди, лінії зв'язку і силові повітряні електричні мережі, здійснювати будь-які роботи, посадку дерев; ? без письмового дозволу створювати проїзди (машин) транспортних засобів висотою нона/і 3 м; ? здійснювати літання, за виключенням авіації, що обслуговує енергосистеми, на висоті менше 100 м над повітряними лініями електропередач і підстанціями та скидати різноманітні предмети, а також спускатись на парашутах; Розділ XVIII. Правовий режим земель промисловості, транспорту, зв'язку ? створювати в місцях, де прокладені підводні кабельні електричні лінії, причали, стоянки кораблів, барж, кидати якори і волокуші, виділяти риболовецькі угіддя, а також здійснювати (без погодження) днопоглиблюючі і землечерпальні роботи; ? ставити скирти соломи, сіна, штабелі торфу чи лісоматеріалів; розташовувати польові стани, тваринницькі ферми, розпалювати вогнище. На трасі підземних кабельних ліній забороняється скидати великі тягарі, виливати кислоти і луги, утворювати смітники тощо. Аварійні роботи на цих лініях повинні погоджуватись з керівництвом відповідних підприємств, установ або органами місцевих адміністрацій. На трасах підземних кабельних ліній зв'язку поза міською межою встановлюються вимірювальні стовпчики-орієнтири. В містах лінія їх проходженнях визначається за технічною документацією. Межі охоронних зон на трасах морських та інших підводних кабелів зв'язку відзначається сигнальними знаками в місцях їх виходу на берег. В лісних масивах та зелених насадженнях для повітряних ліній зв'язку і радіофікації створюються просіки. 4. Правовий режим земель оборони До земель оборони відносяться землі, надані для розміщення та постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств і організацій Збройних Сил України, інших військових формувань та внутрішніх військ. Режим використання земель оборони в частині дотримання вимог щодо забезпечення безпеки населення встановлюється за згодою з відповідними органами виконавчої влади України та органами місцевого самоврядування. У разі необхідності тимчасового використання земель для проведення військових навчань та інших заходів, пов'язаних з потребами оборони, земельні ділянки громадян і юридичних осіб використовуються підприємствами, установами і організаціями оборони на підставі рішень органів державної влади України. Земельне право України Органи державної влади та органи місцевого самоврядування за згодою з центральними органами виконавчої влади, які виконують завдання з питань оборони, мають право передавати земельні ділянки із земель, наданих для потреб охорони в строкове використання громадянам і юридичним особам для сільськогосподарського використання. Навколо військових та інших оборонних об'єктів з метою забезпечення безпеки населення і створення необхідних умов для їх експлуатації у разі необхідності створюються захисні, охоронні та інші зони з особливими умовами користування, в межах яких запроваджується особливий правовий режим використання земель. Режим використання та охорони земель оборони, в частині додержання вимог для забезпечення безпеки населення в захисних, охоронних та інших зонах, встановлюється проектами землеустрою за погодженням із спеціально уповноваженим органом виконавчої влади з питань оборони. Для землекористувачів військових частин встановлено на суміжних ділянках особливі режими обмеження щодо користування земельними ділянками: а) заборонений район - територія до 5 км навколо зовнішньої огорожі деяких військових складів. Земельні ділянки в межах забороненого району залишаються в користуванні сільськогосподарських підприємств, окремих громадян, але з певним обмеженням (забороняється будувати будь-які споруди, що можуть бути загрозою для складів); б) заборонна зона - територія з особливим режимом користування, зміст якого залежить від характеру об'єкта. Існують два види заборонних зон: всередині земельних ділянок, зайнятих оборонними об'єктами; на суміжних земельних ділянках (зовнішні оборонні зони). Загальним обмеженням у межах зовнішніх оборонних зон є заборона ставити будь-які будівлі, споруди, провадити земельні роботи, прокладати електролінії, будувати водопровідні і каналізаційні мережі, реконструювати чи ліквідовувати шляхи, переправи тощо. Читайте також:
|
||||||||
|