Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



V. Make up a dialogue, using the patterns from Units One and Two.

Example: A.: If my mother hadn't been ill 1 should have gone to the South last summer.

В.: You had bad luck. And what are your plans for the coming winter holidays?

A.: I haven't made any plans so far.

В.: Wouldn't you like to stay with me at my aunt's in the country?

A,: But would it be convenient to her?

В.: Certainly.

A.: Well, that's very nice of you to invite me.


Читайте також:

  1. A) Analyze the simple rhythm-units into three groups — monobeats (M), trochees (T) and dactyls (D).
  2. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  3. Act as a teacher in class, using the material from the lectures above.
  4. Arrange the following units into two lexical and two terminological sets. I Give them corresponding names.
  5. B) Give a short description of some other disease using a few phrases from the text above.
  6. B. Practice the following conversation with a partner using the substitutions in the box.
  7. Bearish Continuation Patterns
  8. Bullish Continuation Patterns
  9. C. Continue the following sentences using the information from the text.
  10. C. Look at the chart and make sentences using have to, don’t have to, or can’t.
  11. Classification of phraseological units and their structural types.
  12. CLASSIFICATIONS OF PHRASEOLOGICAL UNITS




Переглядів: 460

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Write a paragraph describing the picture suggested by the teacher. | TEXT. A DAY'S WAIT by Ernest Hemingway

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.