Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



III. Vocabulary: Making Adjectives and Adverbs

A. Look at the adjectives and adverbs that can be made from the noun luck in the chart below. Then in pairs complete the chart.

noun + adjective - adjective + adverb - adverb
Use   useless    
Luck lucky unlucky luckily unluckily
Fairness fair   fairly  
Fortune fortunate unfortunate    
Comfort   uncomfortable    
Patience patient      
Care     carefully  

 

B. Make up your own statements with them. Example:

Lucky people use bad luck to their advantage.

 

C. Complete the sentences with the right form of the bold noun.

1. The trip is exciting but ________ it is raining all day long. (fortune)

2. We are really ________. We’ve missed the train by just five minutes. (luck)

3. Don’t be so ________. The concert will start in a minute. (patience)

4. I fell off the staircase last week, but ________ I wasn’t badly hurt. (luck)

5. There is a huge queue to pay, but we are waiting _________. (patience)

6. Be more ________, otherwise you will have an accident. (care)

7. It is freezing cold but ________ we’ve all brought our warm jackets. (fortune)

8. Are you all sitting ________? Then I’ll begin my story. (comfort).

 

IV. Grammar Review: Present Simple, Present Continuous, Present Perfect

A. Correct the mistakes:

Model: You stand on my foot! – You’re standing on my foot.

1. They are needing an answer from you before Saturday.

2. He is studying a lot now because he has exams next week.

3. Do you go out tonight?

4. She don’t eat meat at all.

5. What do you do after class? – I’m going to the cinema.

6. Are you going to the park this afternoon? – I don’t know. It’s depending on the weather.

7. Do you choose what subjects to study for A levels?

8. She enjoys Art since she was little.

9. While we wait for the school bus we play football.

10. He just takes his exams but he doesn’t receive the results yet.

 

B. Write questions in Present Simple, Present Continuous or Present Perfect and translate them into Russian:


Читайте також:

  1. A. The adjectives below can be used to describe inventions or new ideas. Which have a positive meaning? Which have a negative meaning?
  2. ADJECTIVES AND ADVERBS
  3. ADJECTIVES DESCRIBE PERSONALITY
  4. Adverbs of frequency
  5. Adverbs the hereafter
  6. Ancient Steel-Making Secret
  7. Are the electronic media exacerbating illiteracy and making our children stupid? On the contrary, says Colin McCabe, they have the potential to make us truly literate.
  8. Comparative ad superlative adjectives
  9. Consumer Decision-Making Process
  10. Declension of Adjectives in Late Middle English
  11. DIALOGUE 1: MAKING HOTEL RESERVATIONS
  12. Fill in the blanks with prepositions and adverbs.




Переглядів: 1097

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Getting Stuck in Class Stereotypes | Model: What are you eating? (you / eat) – A cheese sandwich.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.081 сек.