Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Declension of Adjectives in Late Middle English

Table 3

  sg pl
Strong blind blinde
Weak blinde blinde

This paradigm can be postulated only for monosyllabic adjectives ending in a consonant, such as ME bad, good, long. Adjectives ending in vowels and polysyllabic adjectives took no endings and could not show the difference between sg and pl forms or strong and weak forms: ME able, swete, bisy, thredbare and the like were uninflected.

Nevertheless certain distinctions between weak and strong forms, and also between sg and pl are found in the works of careful 14th c. writ­ers like Chaucer and Gower. Weak forms are often used attributively after the possessive and demonstrative pronouns and after the definite article. Thus Chaucer has: this like worthy knight ‘this same worthy knight’; my deere herte ‘my dear heart’, which are weak forms, the strong forms in the sg having no ending.

But the following examples show that strong and weak forms could be used indiscriminately:

A trewe swynkere and a good was he (Chaucer)

(‘A true labourer and a good (one) was he.’)

Similarly, the pl and sg forms were often confused in the strong declen­sion, e. g.:

A sheef of pecok-arves, bright and kene,

Under his belt he bar ful thriftily (Chaucer)

(‘A sheaf of peacock-arrows, bright and keen,

Under his belt he carried very thriftily.’)

The distinctions between the sg and p; forms, and the weak and strong forms, could not be preserved for long, as they were not shown by all the adjectives; besides, the reduced ending -e [ə] was very unsta­ble even in 14th c. English. In Chaucer’s poems, for instance, it is always missed out in accordance with the requirements of the rhythm.

The loss of final -e in the transition to NE made the adjective an en­tirely uninflected part of speech.


Читайте також:

  1. A. The adjectives below can be used to describe inventions or new ideas. Which have a positive meaning? Which have a negative meaning?
  2. A. What countries is English the first language? Match English-speaking countries with their national flags and capitals.
  3. ADJECTIVES AND ADVERBS
  4. ADJECTIVES DESCRIBE PERSONALITY
  5. An Extract from the Late Middle English works criticizing the Church
  6. Ask your friend questions in English about their content. Summarize his/her answers.
  7. Changes of Short Vowels in Early New English
  8. Changes of Stressed Vowels in Early Old English
  9. Changes of Unstressed Vowels in Early Old English
  10. CLASSIFICATIONS OF ENGLISH COMPOUNDS
  11. Comparative ad superlative adjectives
  12. Conversion is the main way of forming verbs in Modern English. Verbs can be formed from nouns of different semantic groups and have different meanings, e.g.




Переглядів: 888

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Decay of Declensions and Grammatical Categories | Degrees of Comparison

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.