Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



V. Listening and watching: Future Cities.

Visit http://www.youtube.com/watch?v=NmRoc7_jVdo ; find a special report “Future Cities”. This video discusses how cities may change in the face of uncertain future food, energy and water supplies. Watch the video and expand on the following issues:

 

· the characteristic features of contemporary cities;

· the consequences of cities’ growth;

· the future of modern cities (cybernetic machines);

· the need for constant supply of energy, food and clean water;

· cities should take responsibilities for becoming more self-efficient;

· the essence of vertical farming;

· the importance for cities to become energy sufficient;

· the future is in our hands.

 

 

VI. Speaking:

A. In pairs, ask and answer the questions, then report your findings to the group:

 

1. Where do you live?

2. What do you like about the area where you live?

3. What don’t you like?

4. What do you like about your house / flat?

5. What would you change?

 

B. Think for a few minutes about what your dream house will be like and make notes. In groups, describe your houses. Whose do you like best?

Use different modal verbs and the following notes to help you: Where will your house be? What kind of house or flat will it be? What special features will it have?

 

VII. Writing: Write in 90-100 words the description of your imaginary house / flat. Make use of helpful words and phrases:

multi-story building, block of flats, cottage, basement with a garage, smart home (gadgets: washing machine, LCD TV, DVD player, home theatre, dishwasher, no frost fridge, PC, vacuum cleaner, microwave oven) automatic lightening, heating, to outlook, a set of furniture, cozy, convenient, comfortable, harmonious atmosphere, pets, lawn, garden, sauna, sports facilities.


Читайте також:

  1. A. Read the short extract from the interview and recognize any constructions expressing Future Actions.
  2. ARE YOU PAYING TOO HIGH A PRICE FOR THE FUTURE?
  3. B. Express your personal point of view regarding the challenges that are in store for us in terms of preserving the environment and saving the humankind in the near future.
  4. B. Put the verb into the most suitable form with future meaning, Present progressive or Present simple.
  5. Been solved and in the future it would be possible via satellite and cable TV to use more channels on a TV set at every home in the world.
  6. Complete the sentences using the verbs in brackets. All the sentences are about the future. Use Will/won't or the present simple (I see / he plays / it is etc.).
  7. FUTURE PLANS
  8. Future profession
  9. Future Simple or Future-in-the Past?
  10. Future Simple.
  11. FUTURE TENSES
  12. Give your predictions of the future of such sports as boxing, wrestling, rugby, ice hockey, weightlifting and American football in the next 10 or 20 years.




Переглядів: 494

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
C. Grammar Expansion: Modal verbs | Progress Test 2. (Unit 2. Lessons 1-4).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.