Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



V. Listening. Technology and Geography.

Are our brains suited to a modern world? In progressively urban settings we experience overcrowding, noise, pollution, conflict, stress -- facets that strongly affect the emotions, nervous systems, and general sense of well-being. Meanwhile, a geographical disposition restores us to connection, appreciation and social integration. Geography matters: today more than ever.

A. Visit http://www.youtube.com/watch?v=9V6xT7URPh8 and expand on the following issues:

ü Why does geography still matter in our technological world?

ü How does the information changed recently?

ü How does the life of a person changed due to technology?

ü There is a mismatch between hyper modern world and people. Why?

ü Our senses are tuned to survive in a quite different world. Which one?

ü Evolution does not prepare us to ignore the impact of technology. In what sense?

ü A geographical disposition restores us to connection, appreciation and social integration. Explain.

B. What role does the Internet play in your life? (studies? communication?)

How can we explore the physical world through the digital medium? Give you own examples.

 

VI. Speaking

A. In pairs discuss the following and report your findings to the group:

1. Do you prefer to learn about the news from TV, radio or newspapers? Why?

2. Which of these forms of media do you think has the greatest influence on us?

3. Which perspectives do each of them have in your opinion?

4. How can conventional mass media compete with the Internet?

5. What sources of raising money can they get besides advertising and subscription?

6. Can social activity be considered a sign of mass media success/failure? Why?

VII. Writing

A. Balance pros and cons of the above mentioned media and complete the table:

Mass media type Pros Cons
Radio    
TV    
Newspapers    
Internet    
Magazines    

B. Put down your ideas in the form of a spidergram. Extend it by identifying the following aspects:

1. Social classes (upper, middle, working, underclass).

2. Type of information (professional, entertainment, news, specific).

3. Time of viewing / reading / listening.

4. A degree of distortion.

 

People TV

The Internet INFORMATIONTabloids

 

Magazines Radio Quality papers


Читайте також:

  1. FAMOUS PEOPLE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY
  2. How technology affects us
  3. MASSACHUSETTS INSTITUTE OF TECHNOLOGY
  4. Optical Technology
  5. Science and technology
  6. TECHNOLOGY IN ENGINEERING CONFERENCE
  7. Text B. Material Science and Technology
  8. Text C. Massachusetts Institute of Technology
  9. V. Listening. Public Holidays Worldwide.
  10. V. Listening. The Role of Family and Social Change.




Переглядів: 609

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
D. Grammar Expansion: The Gerund: its forms and functions. | Progress Test 3. (Unit 3. Lessons 1-4)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.