Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



CONCLUSIONS

The definition of language has been suggested as a transformer between the two equivalent representations of information, the Text, i.e., the surface textual representation, and the Meaning, i.e., the deep semantic representation. This transformation is ambiguous in both directions: a homonymous Text corresponds to several different Meanings, and several synonymous Texts correspond to the same Meaning.

The description of the transformation process is greatly simplified by introducing intermediate levels of information representation, of which the main are morphologic and syntactic. At each level, some of the problems arising from synonymy and homonymy can be solved.

The general definitions of linguistic sign in Meaning Û Text Theory and in Head-driven Phrase Structure Grammar turned out to be in essence equivalent.

 

V. LINGUISTIC MODELS

THROUGHOUT THE PREVIOUS CHAPTERS, you have learned, on the one hand, that for many computer applications, detailed linguistic knowledge is necessary and, on the other hand, that natural language has a sophisticated structure, which is not easy to represent.

Thus, any application needs a description of language, i.e., the knowledge about its main properties. Such knowledge is organized in a model of language. The structure and degree of detail depend on the application’s needs.

Our objectives now are to discuss the problem of modeling in computational linguistics. We observe the modeling in general, describe shortly the neurolinguistic and psycholinguistic models, and then discuss the functional models of natural language, with a special emphasis on common features of these models.


Читайте також:

  1. CONCLUSIONS
  2. CONCLUSIONS
  3. CONCLUSIONS
  4. CONCLUSIONS
  5. Conclusions
  6. General Conclusions
  7. LOGICAL CONCLUSIONS.
  8. The composition exercises ask you to manipulate data. They also expect you to make inferences in order to come to conclusions about the data.




Переглядів: 587

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
GENERATIVE, MTT, AND CONSTRAINT IDEAS IN COMPARISON | WHAT IS MODELING IN GENERAL?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.