Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



CONCLUSIONS

A linguistic model is a system of data (features, types, structures, levels, etc.) and rules, which, taken together, can exhibit a “behavior” similar to that of the human brain in understanding and producing speech and texts. A functional linguistic model takes into account the observed language behavior of human beings rather than the physiological activity of the brain. This behavior is reflected in the texts or speech they produce in response to the texts or speech they perceive.

So far, the direct modeling of the brain structures has failed, and several functional models were proposed for the sake of computational linguistics. The modern functional models have many features in common. They are intended to be quite formal, have a dynamic and non-generative character, provide independence of linguistic algorithms from linguistic data, and consider dictionaries as one of the main, inalienable parts of the model.

Theoretical approaches provide a solid basis for both holistic and reduced models of language oriented to applications. The degree of the reduction in such a model heavily depends on the specific application.

 

EXERCISES

THIS SECTION CONTAINS some review questions recommended to the readers to verify their correct understanding of the contents of the book, and the problems recommended for exams.


Читайте також:

  1. CONCLUSIONS
  2. CONCLUSIONS
  3. CONCLUSIONS
  4. CONCLUSIONS
  5. Conclusions
  6. General Conclusions
  7. LOGICAL CONCLUSIONS.
  8. The composition exercises ask you to manipulate data. They also expect you to make inferences in order to come to conclusions about the data.




Переглядів: 573

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
LIMITED SCOPE OF THE MODERN LINGUISTIC THEORIES | REVIEW QUESTIONS

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.