Режим групи у другій половині дня містить наступні структурні компоненти:
§ Перша частина – стабільна:
- Обід
- Прогулянка
- самопідготовка
§ Друга частина – гнучка, або рухлива:
- діяльність за інтересами (дозвіллєва)
- виховні заходи
- гурткова робота.
Режим ГПД у початковій школі передбачає:
· прогулянку на свіжому повітрі не менше, ніж 1,5 години у період між закінченням уроків і до початку виконання домашніх завдань;
· виконання домашніх завдань у 2-му класі – 45 хв.; у 3 класі – 1 година 10хв.; 4 класі –1 год. 30 хв.;
· харчування;
· спортивні заняття, тривалість яких повинна бути не менше 35 хв. для 1 класу, 40 хв. для 2 – 4 класів;
· заняття за інтересами;
· суспільно-корисну працю;
· денний відпочинок (сон) для учнів 1 класу, тривалість якого складає не менше 1,5 год.
· після закінчення уроків доцільно проводити спортивно-оздоровчу годину тривалістю 60 хв. як складову режиму роботи ГПД, яка не дублює урок фізкультури, але має певну структуру.
Ефективне функціонування ГПД залежить від матеріально-технічного забезпечення.
Так, першою важливою умовою функціонування ГПД є наявність приміщення. Якщо немає окремого приміщення, бажано виділити найпростіший світлий клас, забезпечити можливість користуватися (згідно з розкладом) бібліотекою, спортзалом, кабінетами, де є технічні засоби.
Тому рекомендується виокремити зони різного призначення: