Структура, форми подання та відображення економічної інформації
Структура економічної інформації достатньо складна і може включати різні комбінації інформаційних сукупностей, які володіють певним змістом. Під інформаційною сукупністю розуміють групу даних, яка характеризує об'єкт, процес, операцію.
Розглянемо структуру, форми подання та відображення економічної інформації. Економічна інформація може бути подана таким чином:
СИМВОЛ Þ РЕКВІЗИТ Þ ПОКАЗНИК Þ МАСИВ Þ І НФОРМАЦІЙНИЙ ПОТІК Þ Þ ІНФОРМАЦІЙНА БАЗА
Символ — елементарний нетрадиційний сигнал інформації, який немає самостійного значення. Наприклад — цифра, літера, знак.
Реквізит — найпростіша структурна одиниця інформації, яка є неподільною на смисловому рівні. Вони бувають двох видів:
Ø реквізит-основа — містить кількісну характеристику суттєвості і позначаються великими літерами алфавіту і слугує основним елементом при побудові формул. Наприклад — кількість, ціна, сума..
Ø реквізит-ознака — містить якісну характеристику суттєвості і позначається маленькими літерами алфавіту і слугують в якості індексів у формулах. Наприклад — склад, одиниця виміру, назва матеріалу.
Виходячи з вищесказаного можемо сказати що економічний показник — це інформаційна сукупність яка складається із реквізітів-ознак і реквізітів-основ, тобто, інформація яка має остаточний економічний зміст. На основі показників складаються документи. Документи, які використовуються в процесі управління, планування , обліку, можуть включать один або декілька показників.
Набір взаємопов'язаних даних однієї форми з усіма її значеннями являє собою масив даних. Наприклад — сукупність даних про рух грошових коштів на підприємстві.
Сукупність масивів, що стосуються однієї ділянки управлінської роботи, називається інформаційним потоком.
Сукупність інформаційних потоків, які характеризують управлінську роботу, пов'язану з виконанням певної функції називають інформаційною базою.