Сукупні витрати підприємства, залежно від їх призначення, виражаються такими показниками, як кошторис виробництва, собівартість товарної та реалізованої продукції.
Кошторисом виробництва називають усі витрати підприємства, пов'язані з його основною діяльністю за певний період часу. Він складається за економічним принципом і необхідний для того, щоб мати реальне уявлення про ресурсну структуру витрат, що дуже важливо при аналізі чинників зниження собівартості продукції.
Загальна поелементна структура кошторису виробництва має зазвичай такий вигляд:
1) матеріальні витрати. Всі витрати, на придбання сировини, матеріалів, напівфабрикатів (як основних, так і допоміжних), на електро- і теплоенергію, газ, воду, на пошук і використання природної сировини (відрахування на геологорозвідувальні роботи, рекультивацію земель), на виробничі послуги сторонніх організацій, необхідні для виготовлення продукції, на вироби, які потрібно придбати для укомплектування продукції (двигуни, агрегати тощо);
2) заробітна платня. Враховує всі форми оплати праці штатного та позаштатного виробничого персоналу з нарахуваннями, крім працівників, оплата праці яких здійснюється з прибутку підприємства;
3) амортизація основних фондів та нематеріальних активів;
4) відрахування на соціальні потреби;
5) інші витрати, тобто ті, що не ввійшли до попередніх, наприклад, витрати на відрядження, придбання канцелярських товарів, страхування майна, оплату оренди тощо;
6) всього витрат;
7) витрати, що не враховані у виробничій собівартості продукції (наприклад, витрати на рекламу, оформлення приміщення);
8) зміна залишків витрат майбутніх періодів (приріст віднімається, зменшення додається);
9) зміна залишків резервів майбутніх платежів (приріст додається, зменшення віднімається);
10) зміна залишків незавершеного виробництва (приріст віднімається, зменшення додається);
11) виробнича собівартість товарної продукції;
12) зміна залишків нереалізованої продукції за виробничою собівартістю (приріст віднімається, зменшення додається);
13) виробнича собівартість нереалізованої продукції.