МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Основні положення когнітивної психологіїДослідження уваги в сучасній когнітивній психології Когнітивна психологія вивчає способи отримання людиною інформації про світ, збереження її в пам'яті, перетворення на значення і вплив цих значень на нашу увагу й поведінку. Вважається, що процес пізнання можна розкласти на ряд етапів, кожен з яких являє собою деяку гіпотетичну одиницю, що включає набір унікальних операцій із вхідною інформацією. Ці одиниці утворюють когнітивну модель або модель переробки інформації. Реакція на події – це результат серії таких етапів і операцій, наприклад сприймання, кодування, відтворення з пам'яті, формування понять, висловлень. На кожен етап надходить інформація від попереднього етапу і потім із нею виконуються властиві для даного етапу операції. Оскільки всі компоненти моделі так чи інакше пов'язані між собою, досить важко точно визначити початковий етап. Для зручності прийнято вважати, що вся ця послідовність починається з надходження зовнішнього сигналу, зовнішніх стимулів (рис.1).
Рис.1. Загальна схема переробки інформації людиною
Будь-яка реальна ситуація нескінченно багата на інформацію. Чому ж ми не бачимо й не знаємо всього? Тому що можливості нашої нервової системи занадто обмежені, щоб відчувати всі зовнішні стимули, але навіть якби вони виявлялися, мозок не зміг би їх обробити, бо наша пропускна здатність обробки інформації обмежена. Наші органи чуття, подібно до інших засобів зв'язку, працюють цілком нормально, якщо кількість інформації, яка оброблюється, знаходиться в межах їх можливостей, при перевантаженні відбувається збій.
Пропускна здатність і вибірність уваги Десь у процесі переробці інформації є “вузьке місце”, частково обумовлене неврологічними можливостями. Було запропоновано кілька моделей, у яких визначалися функції та локалізація цього вузького місця [14;115-119]. Д.Бродбент – “вузьке місце” знаходиться на етапі перцептивного аналізу або безпосередньо перед ним: обійдена увагою частина інформації просто не передається для подальшого перцептивного аналізу. Ж.Дойч і Д.Дойч– “вузьке місце” знаходиться на етапі вибору відповідної реакції або безпосередньо перед ним. Перцептивному аналізу піддається вся інформація, але тільки частина її отримує відповідь (рис.2).
Модель А 0
Модель Б
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|