Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






I. Transform the sentences according to the model.

Model: Peter studied Biology. He entered the university. –

Peter had studied Biology before he entered the university.

1. Jane made the dentist’s appointment. She came to his office.

2. Peter worked at the polyclinic as a dentist. He left town.

3. My parents waited in the hall. They entered the dentist’s office.

4. Helen read about the problems with gums. She consulted her dentist.

5. Mother prepared her child to the dentist’s visit. They went to him on the appointed date.

6. The dentist filled in my tooth. I left the office.

7. Dr. Brown checked all the tools. He started the examination.

8. The dentist washed his hands. He started checking patient’s mouth.

9. Peter cleaned his teeth. He left the bathroom.

10. The dentist’s receptionist finished printing. Somebody knocked at the door.

 

II. When Dr. Jones returned from the conference, his receptionist showed him her report what the staff of their new clinic had done and hadn’t done by his arrival. Use the report to ask the questions inPast Perfectand answer them as in the model.

Model: Had the receptionist registered all calls by Dr. Jones’ arrival? – Yes, she had.

1. the book keeper – to prepare the report on expenses for equipment +

2. the receptionist – to send the advertisement to the local newspaper –

3. the assistant – to set up a new computer program +

4. the receptionist – to order new office furniture –

5. the nurse – to check all medical tools +

6. the assistant – to test a new drilling machine –

7. the receptionist – to inform clients about new clinic’s address +

8. the assistant – to design the brochure for the clients –

  The Future Perfect Tense вживається для позначення дії, що завершиться до певного моменту або до початку іншої дії в майбутньому. He will have taken X-ray before the dentist fills in his tooth. I shan’t have taken X-ray by that time tomorrow.

 

III. Put the verbs in the brackets inFuture Perfect.

1. I (to go) to the dentist by this time tomorrow.

2. They (to learn) everything about oral hygiene after their next visit to the dentist.

3. By 6 o’clock tomorrow she (to take) her X-ray.

4. Our dentist (to give) us necessary information by the end of this month.

5. The dentist’s receptionist (to order) tools by the end the month.

6. We (to discuss) prices and goods by 5 o’clock tomorrow.

7. The doctor (to look through) the patient’s file before the treatment.

8. The dentist (to check) the patient’s gums before making prescription.

 

IV. Make up the questions usingFuture Perfectand answer them as in the model.

Model: What/Cathy to do/by Monday? (to type the invitations) –

What will Cathy have done by Monday? – She will have typed the invitations.

1. What/Ella/to do/by 4 o’clock/on Monday? (to call the dentist’s office)

2. By what time/the nurse/to prepare the instruments? (by 9 a.m.)

3. Who/to set up a new drilling machine/by Thursday morning? (dentist’s assistant)

4. What/Dr. James/to treat/by Wednesday? (patient’s decayed tooth)

5. What/Chris to do/by 11 o’clock/on Tuesday? (to consult his dentist)

6. By what time/Clara/to get/the information on this medicine? (by the next week)

7. Who/to get/a complete examination of the teeth/by Thursday? (my brother)

8. Where/dentist’s assistant/to place/an X-ray machine/by Thursday evening?(in the corner of the consulting room)

V. Open the brackets usingPresent, PastorFuture Perfect.

1. You (to come) home by 8 o’clock tonight?

2. She (to take) her child to the nursery school before she went to the dentist.

3. What the dentist (to do) before he pulled your tooth out?

4. He (to complain) of bleeding gums lately.

5. By the next month the dentist (to set) new office equipment.

6. The patient already (to learn) how to use the floss.

7. What tooth the dentist (to treat) successfully at last?

8. The nurse (to lead) the patient to the dentist’s consulting room by that time.

9. The dentist’s assistant (not to check) the drilling machine yet.

10. The dental hygienist (to tell) you about this mouth-wash in details before you leave the office.


Читайте також:

  1. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  2. A. You will hear a manager interviewing a person for a job. Listen out for these verbs, and then use them to complete sentences 1-5.
  3. And write your own sentences with the same words and phrases.
  4. Are the following sentences true or false? If false, say why.
  5. Are the following statements true or false? Correct the false sentences.
  6. Are the sentences true or false?
  7. Ask all the possible questions to the following sentences
  8. B) Find 5 sentences in the text with the given word-combinations.
  9. B) Make up sentences with the word-groups you have translated.
  10. B) Read and act the extract according to the model.
  11. B) Use some of the word combinations from the box and make 5 sentences to describe the trial procedure.
  12. C. Continue the following sentences using the information from the text.




Переглядів: 586

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Grammar Exercises | VI. Translate into English.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.