Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



I. Change the following from direct into indirect speech paying attention to the tense forms.

1. The travel agent said, “The coach leaves for the airport every morning.”

2. “The trip to Mexico brought me some new experience and impressions”, the traveller said to his college.

3. The tour guide said, “Our journey has come to an end.”

4. “No flight will be delayed because the weather conditions are perfect”, the airport attendant explained to me.

5. A travelling hiker answered, “I am fishing, hiking, mountaineering, bicycling, swimming and sunbathing while staying at my campsite.”

6. The manager of the travel agency said, “We’ve been discussing advantages and disadvantages of bus travel about this area for an hour.”

7. “I was looking through the flight board at 8 p.m. yesterday”, Lily said to me.

8. My seat mate said, “I am going on a guided tour to Rome. I have read a lot about this amazing city. Now I can see everything myself.”

 

Direct Speech Indirect Speech
this, these, here now today yesterday the day before yesterday last month five days ago tomorrow the day after tomorrow next year in two weeks that, those, there then, at that time that day the day before, the previous day two days before the month before, the previous (preceding) month five days before, five days earlier the following day, the next day, a day later two days later the following year, the next year, a year later two weeks from then

 

II. Change the following from direct into indirect speech paying attention to the tense forms and italicized words.

1. The passenger said to the airport attendant, “I have got most information about the flight from this brochure.”

2. “If I hurry, I’ll catch the bus after classes tomorrow”, said Helen to me.

3. “I missed my connection an hour ago. My daughter is waiting for me now, and I’m worried about this situation”, said my grandmother to the conductor.

4. “Learning the facts of the guided tour about London today I’ve made some discoveries for myself”, said my younger sister.

5. The travel agent said, “We are offering a package holiday in a week.

6. The stewardess said, “I returned from Rome yesterday. The journey was tiring.”

7. “In a year we shall introduce a new route about this region”, said a guide to us.

8. The researcher said, “Last year the expenses for travelling were cut down.”

 


Читайте також:

  1. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  2. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  3. A. Role-play the following situation.
  4. A. Study the following.
  5. Agree or disagree with the following statements.
  6. Agree or disagree with the following statements. Give your arguments to support your viewpoint.
  7. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  8. Answer the following questions
  9. Answer the following questions about the text.
  10. Answer the following questions about yourself, your friends and your ideas about friendship.
  11. Answer the following questions.
  12. Answer the following questions.




Переглядів: 776

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
VII. Read the additional text, entitle it, discuss it with your group-mates. | III. Translate into English.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.