Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Понятійний апарат.

Дефініція форми навчання інтегрує в собі два поняття: «форма» і «навчання». Форма в перекладі з латинської означає зовнішній вигляд, зовнішній обрис. Отже, форма навчання як дидактична категорія характеризує зовнішню сторону процесу навчання, на додаток до методу, що розкриває внутрішні аспекти взаємодії викладання та учіння. Тобто, поняття метод і форма відносяться одне до одного як внутрішнє та зовнішнє, а їх зв'язок характеризується тим, що «методи реалізуються у формах, а форми забезпечують організацію та існування методів». При цьому «форма навчання являє собою побудову … спілкування вчителя й учнів» [15, 240]. Таким чином, якщо для визначення методу ключовим є слово спосіб як внутрішня характеристика взаємодії вчителя й учня (с. 98), то для поняття «форма навчання» ключовими стають слова характер спілкування як зовнішня характеристика цієї взаємодії. Доповнивши визначення цілеспрямованістю спілкування та поняттям «навчання», отримуємо:

 

 

Форма навчання – це цілеспрямовано сформований характер спілкування в процесі взаємодії вчителя й учня (викладання й учіння) з метою передачі та засвоєння соціального досвіду

 

Основними ознаками форми навчання є:

· розподіл навчально-організаційних функцій між учасниками навчального процесу;

· вибір і послідовність ланок навчальної діяльності;

· режим роботи;

· кількість учасників.

Аналіз педагогічної літератури показує, що в повній відповідності з переліченими вище ознаками в якості форм навчання фігурують різні величини. В одному випадку – це індивідуальна, групова та фронтальна форми роботи вчителя з класом, в другому – це урок і позаурочні форми навчання, в третьому – класно-урочна або семестрово-залікова форми навчання. Навіть поверхневий погляд на зазначені дидактичні явища говорить про необхідність їх угрупування всередині зазначеного поняття. Поклавши в основу такого групування ступінь узагальненості(співвідношення загального й частки, частини й цілого), ми виділяємо три різновиди форм навчання:

1) форми організації навчання: фронтальна, групова, індивідуальна;

2) організаційні форми навчання: урок, факультатив, екскурсія, домашня робота тощо;

3) освітні системи:класно-урочна, семестрово-залікова, модульна та ін.


Читайте також:

  1. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ОПОРНО-РУХОВИЙ АПАРАТ. ЧАСТИНИ СКЕЛЕТУ І ЇХ РОЗВИТОК
  2. Лекція 12. Вчення про нутрощі. Травний апарат.
  3. Понятійний аналіз і типологія ділових ігор.
  4. Понятійний апарат
  5. Понятійний апарат
  6. Понятійний апарат
  7. Понятійний апарат
  8. Понятійний апарат
  9. Понятійний апарат
  10. Понятійний апарат
  11. Понятійний апарат
  12. Понятійний апарат




Переглядів: 533

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація методів навчання за складом соціального досвіду. | Форми організації навчання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.