Найбільш просто програма може одержати вхідні дані з вікна введення або з поля редагування (компонент Edit).
Вікно введення - це стандартне діалогове вікно, що з'являється на екрані в результаті виклику функції ІnputBox. Значення функції ІnputBox - рядок, що ввів користувач.
У загальному виді введення даних з використанням функції ІnputBox виглядає так:
Змінна - змінна рядкового типу, значення якої повинно бути отримане від користувача;
Заголовок - текст заголовка вікна введення;
Підказка - текст повідомлення, що пояснює;
Значення - текст, що буде перебувати в полі введення, коли вікно введення з'явиться на екрані.
Нижче, як приклад наведено, як можна одержати вхідні дані для програми перерахування ваги з фунтів у кілограми.
s:=InputBox('Фунти-кілограми','Введіть вагу у фунтах','0');
Якщо під час роботи програми користувач введе рядок і клацне на кнопці ОК, то значенням функції InputBox буде введений рядок. Якщо клацнути на кнопці Cancel, то значенням функції буде рядок, переданий функції як параметр „Значення”.
Потрібно звернути увагу на те, що значення функції InputBox рядкового(string) типу. Тому якщо програмі треба одержати число, то введений рядок повинен бути перетвореним в число за допомогою відповідної функції перетворення. Наприклад, фрагмент програми перерахування ваги з фунтів в кілограми, що забезпечує введення вхідних даних з вікна введення, може виглядати так:
funt := StrToFloat(s);
Введення з поля редагування.
Поле редагування - це компонента Edit. Введення даних з поля редагування здійснюється зверненням до властивості Text. Компонент Editl використовується для введення вхідних даних. Оператор введення даних в цьому випадку буде мати вигляд: Funt := StrToFloat(Editl.Text);