Гальмівна діаграма уявляє собою сімейство характеристик при гальмуванні для усіх позицій реостатного контролера (прискорювача) з побудовою діаграми зміни струму.
За даними розрахунків, що зведені до таблиць 10.1, 10.2 і 10.3, будуються реостатні характеристики Vi=f(I). Побудова гальмівної діаграми заснована на визначенні прирощування швидкостей по позиціям контролера (прискорювача).
Час повороту вала реостатного контролера (прискорювача) з позиції на позицію приймається 0,12...0,25 с.
Значення уповільнення на відповідній характеристиці знаходимо за формулою, м/с2:
, (11.1)
де N – кількість двигунів на рухомому складі;
Ві – сила тяги, що визначається для струму відповідної позиції за характеристикою В=f(I)
Приріст швидкості визначаємо, км/г як
. (11.2)
Значення приросту швидкості Vi відкладається на реостатних характеристиках . Гальмування починається зі швидкості 60 км/год.
У результаті гальмівної діаграми визначаються середні струми по позиціях пуску і час знаходження на цих позиціях, який необхідний для розрахунків ефективних струмів (для двигунів змішаного збудження та використанням гальмівного реостата).
Приклад побудови гальмівних діаграм наведено в Додатках 9, 10.