Віднімання трицифрових чисел виду 600-270. Периметр трикутника
Мета: вчити учнів віднімати трицифрові числа виду 600-270; формувати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати вміння знаходити периметр трикутника; розвивати увагу, математичне мовлення; виховувати старанність.
Хід уроку. I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання 2. Гра «Шифрувальник» — Обчисліть значення виразів. За допомогою стрілок з'єднайте прямокутники в порядку спадання значень виразів. — Дізнайтеся, яку тварину називають річковим конем.
Відповідь: гіпопотам. 3. Гра «Мисливець»
4. Робота за картками індивідуального контролю Картка 1 1) Обчисліть приклади. 450-380 440+280 780-590 2) Розв'яжіть задачу. У трьох клітках було 38 кролів. У першій і другій клітках разом було 23 кролі, а в другій і третій — 17 кролів. Скільки кролів було в кожній клітці окремо? Картка 2 1) Обчисліть приклади. 520-370 650+190 840-250 2) Розв'яжіть задачу. Оксанка купила 2 зошити по 60 к. кожний і лінійку за 1 грн. Скільки грошей витратила Оксанка? IIІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми розглянемо віднімання трицифрових чисел виду 600-270. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Підготовча робота (с 90, завдання 580) 2. Пояснення нового матеріалу (с. 91, завдання 581) — Розгляньте записи. — Поясніть обчислення. 600-270=... (600 - 200 400; 400 -70- 330) — Який спосіб використали під час розв'язання цього прикладу? (Послі давне віднімання) 3. Первинне закріплення (с. 91, завдання 582) Учень біля дошки пояснює розв'язання прикладу аналогічно до попереднього. 800-320 = ... 800-300=500 500 - 20 = 480 Фізкультхвилинка V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Обчисліть приклади самостійно (с 91, завдання583) — Перевірте розв'язання. Учні пояснюють прийоми обчислень. 2. Робота над задачею (с. 91, завдання584) — Прочитайте задачу. — Скільки було трилітрових банок? (6) — У банки якої місткості перелили сік? (У дволітрові банки) 6 банок по 3 л? банок по 2 л — Про що дізнаємося спочатку? (Скільки літрів соку всього.) — Чи можемо ми другою дією відповісти на питання задачі? (Так) — Якою дією відповідатимемо на питання задачі? (Діленням) Сильніші учні розв'язують задачу самостійно виразом, усі решта — подіях. Розв'язання 1) 3•6 = 18 (л) — соку всього 2)18:2 = 9(6.) Відповідь: узяли 9 дволітрових банок. Перевірка виконаної роботи. 3. Робота з геометричним матеріалом (с. 91,завдання 586) Робота за рядами 1 и ряд обчислює периметр першого трикутника; 2 й ряд обчислює периметр другого трикутника; 3-й ряд обчислює периметр третього трикутника. — Виміряйте сторони трикутника. — Знайдіть його периметр. — Що таке периметр? — Як обчислити периметр прямокутника? 4. Фронтальна робота над задачею (с. 91,завдання585) — Прочитайте задачу. — Яка відстань від Києва до Полтави? (200 км) — Від Львова до Полтави? (680 км) — Від Києва до Харкова? (430 км) — Що треба зробити, щоб знайти відстань від Полтави до Харкова? (430-200 = 230(км)) — Знайдіть відстань від Львова до Києва. (680-200 = 480 (км)) 5. Завдання з логічним навантаженням (с 91, завдання 587) — Прочитайте задачу. — Чи можемо ми дізнатися, скільки коштує 2 кг цукерок по 9 грн? (9•2 = = 18 (гри)) — Як дізнатися, скільки коштують 4 кг цукерок по 6 грн? (6•4 = 24 (грн)) — Скільки всього грошей витратили? (18+24 = 42 (грн)) — За скільки кілограмів заплатили 42 грн? (2+4 = 6 (кг)) — Чи можемо ми відповісти на запитання задачі? (42:6=7 (грн) — коштує 1 кг суміші) VI. ПІДСУМОК УРОКУ.
— Що називається периметром? — Як називається фігура, у якої три сторони і три кути? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ