· Пропозиція і закон пропозиції. Суть поняття «пропозиція». Закон пропозиції та його аргументація: ціна як ринковий стимул для виробника; збільшення граничних витрат як стримувальний фактор збільшення обсягу виробництва тощо. Аналітична, таблична та графічна форми представлення пропозиції. Індивідуальна та ринкова пропозиція.
· Аналіз змін у пропозиції та в обсязі пропозиції. Цінові та нецінові детермінанти пропозиції. Відмінності в поняттях «зміна в пропозиції» та «зміна обсягу пропозиції». Зміщення кривої пропозиції під впливом нецінових детермінант.
· Еластичність пропозиції. Методика обчислення рівня цінової еластичності пропозиції. Фактори, що впливають на еластичність пропозиції.
· Перехресна еластичність пропозиції та її вплив на стратегію товаровиробника.
Методичні вказівки до самостійного опрацювання матеріалу
Цю тему можна вивчати за будь-яким підручником з мікроекономіки; питання еластичності пропозиції більш детально викладено в [5, гл. 7, с. 161—163], [12, гл. 5, с. 85—87].
У результаті вивчення теми студент повинен
знати: основні поняття (див. перелік основних термінів у розділі «Базовий рівень»); форми представлення пропозиції; методику обчислення цінової еластичності пропозиції;
розуміти:відмінності в поняттях «зміна пропозиції» та «зміна обсягу пропозиції»; взаємозв’язок індивідуальної та ринкової пропозиції; рівні аргументації закону пропозиції; співвідношення мобільності товаровиробника та еластичності пропозиції;
вміти: визначати величину пропозиції; аналізувати її динаміку під впливом цінових і нецінових детермінант; обчислювати цінову та перехресну еластичність пропозиції.