Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зайнятість населення як форма зайнятості ресурсів

Зайнятість населення як форма зайнятості ресурсів

Тема 7 Зайнятість населення

Оскільки робоча сила є специфічним видом ресурсів, що так чи інакше споживаються в процесі виробництва, зай­нятість робочої сили необхідно розглядати в контексті зайнятості всіх видів ресурсів.

Практично вся проблематика економічної науки, зокре­ма економіки ринку праці, охоплюється двома фундаменталь­ними тезами:

1) потреби людей практично безмежні;

2) економічні, насамперед невідтворні, ресурси обмежені.

При цьому під матеріальними потребами розуміється вся сукупність (в термінах теорії множин некінцева) товарів та послуг: предметів першої необхідності - харчі, житло, одяг - і предметів розкошу.

Серед ресурсів вирізняються: земля, капітал і праця.

Земля - це всі природні ресурси, всі дари природи, які використовуються в процесі виробництва: рілля, ліси, корисні копалини, нафта, водні ресурси тощо.

Капітал або Інвестиційні ресурси, - всі вироблені засоби виробництва, що використовуються при виробництві товарів та послуг і доставці їх до кінцевого споживача (процес виробниц­тва та накопичення цих засобів виробництва і є інвестування). Тобто, по-перше, інвестиційний капітал не може виступати в грошовій формі, він завжди є реальним (машини, інструменти тощо), а по-друге, на відміну від споживчих товарів інвес­тиційні задовольняють людські потреби не безпосередньо, а опосередковано, через сприяння виробництву цих товарів.

Нарешті, праця - це сукупність всіх фізичних і розумо­вих здібностей людей, що використовуються в процесі вироб­ництва.

Зрозуміло, що суспільство прагне використовувати свої обмежені ресурси максимально ефективно. Для цього не­обхідно забезпеч й іп:

- повну зайнятість ресурсів;

- повний обсяг виробництва.

Повна зайнятість ресурсів - це використання всіх при­датних для даного виробництва ресурсів: робоча сила не повин­на примусово лишатися без робочого місця, а економіка має забезпечити зайняття (як правило, оплачуване) всім, хто хоче і може працювати. Те ж саме стосується й землі та інвестиційно­го капітала. Але використовуватися мають не всі, а тільки придатні ресурси. Наприклад, законодавство більшості країн і спеціальна конвенція МОП накладає жорсткі обмежен­ня на використання дитячої праці (до 16 років).

Повний обсяг виробництва означає ефективний розподіл ресурсів, тобто використання ресурсів з максимальним резуль­татом: не варто працю астрофізиків використовувати на уборці картоплі, а грамотних інженерів - у парламенті.

Стан економіки характеризується ступенем ефектив­ності використання наявних ресурсів. Оскільки саме робоча сила є головним ресурсом економіки, відповідно і підтримка зайнятості є одним з найважливіших пріоритетів економічної політики.

Обмеженість ресурсів зумовлює принципову неможливість забез­печення необмеженого випуску товарів та послуг економікою повної зай­нятості і повного обсягу виробництва; необхідно постійно здійснювати вибір між виробництвом тих чи інших товарів, між відмовою чи принаймні скороченням обсягів виробництва третіх або четвертих. Обмеженість ресурсів означає обмеженість випуску, а суспільство не може одночасно переслідувати цілі, які виключають одна іншу.

Тому й розробляється стратегія, що є чітко зорієнтова­ною в часі і просторі, має власну струкгуру пріорілетів. Те, що було слушним для США середини 80-х рр., зовсім не обов'яз­ково стане в нагоді Франції середини 90-х. Тим більше обереж­ними слід бути при адаптації досвіду економічно розвинених країн, де ринкова економіка і відповідна їй система соціально­го захисту формувалися протягом десятилігь, до країн з так зва­ною перехідною економікою, де система соціального забезпе­чення населення завжди була достатньо комплексною і всео-хоплюючою, а економічні відносини, навпаки мали вельми ар­хаїчну структуру.



Читайте також:

  1. II. Критерій найбільших лінійних деформацій
  2. III.4 Форматування тексту.
  3. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  4. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  5. IV. Критерій питомої потенціальної енергії деформації формозміни
  6. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  7. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  8. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  9. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  10. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  11. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  12. Абсолютизація формально-технічних пошуків у мистецтві ХХ ст.




Переглядів: 720

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Крива пропозиції праці | Джерела інформації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.