Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Характеристики часу та шляху розгону автомобіля

Прискорення автомобіля цілком характеризує динаміку його розгону. Однак для аналізу динаміки розгону різних автомобілів більш наочне уявлення дають графіки часу і шляху розгону. Час розгону - це час, протягом якого автомобіль збільшує швидкість у заданих межах, а шлях розгону - це шлях, який автомобіль проходить при збільшенні швидкості в заданих межах.

Залежність швидкості при розгоні від часу та шляху розгону автомобіля називають швидкісною характеристикою розгону. Ці показники, як правило, визначаються експериментально, але можуть бути визначені розрахунками.


При визначенні часу і шляху розгону приймаються наступні допущення:

- розгін починається з мінімально стійкої швидкості обертання колінчатого валу (процес рушання з місця і розгін автомобіля до швидкості, що відповідає мінімальній швидкості нижчій передачі коробки передач і мінімальних обертів колінчастого валу, через складність та маловивченість процесів, не розглядаються;

- двигун працює в режимі зовнішньої швидкісної характеристики;

- характеристика руху під час розгону є рівноприскореною;

- на першій передачі швидкість збільшується по лінійному закону;

- за час перемикання передачі опір рухові залишається постійним;

- розрахунок виконується для горизонтальної ділянки дороги.

В реальних експлуатаційних умовах момент перемикання передач залежить від умов руху та манери керування. В більшості випадків перемикання передач здійснюється при частоті обертів колінчастого валу ωпер = ( 0,7 ... 0,8 ) ωmax.

Для розрахунків задаються одним з принципів перемикання передач (узгоджується з керівником проекту):

- при максимальному значенні динамічного фактору (максимальному крутному моменті);

- при максимальній потужності двигуна;

- при максимальній частоті обертів колінчастого валу;

- при експлуатаційних умовах.

Час та шлях розгону пропонується розраховувати за однією з методик: аналітичною (більш реалістична) чи графоаналітичною (спрощеною).

 

Аналітичний розрахунок часу та шляху розгону.

Сумарний час розгону складається із часу розгону на кожній передачі ti та часу на перемикання передач tnер і визначається по формулі

(2.12)

Час розгону Δti, в інтервалі швидкостей від Vi до Vi +1 визначають так

(2.13)

де: δ- коефіцієнт урахування обертових мас трансмісії автомобіля, δ=1 +0,03 ... 0,05 +(0,04 … 0,06) ик2 . (ик, - передаточне число коробки передач, при якій визначається час розгону).

Сумарний час розгону на одній передачі визначають підсумовуванням часу в інтервалах швидкостей на цій передачі.

, (2.14)

а загальний час перемикання:

(2.15)

де: n – кількість ступенів у коробці переміни передач.

Час одного перемикання передачі, залежить від типу, вантажопідйомності транспортного засобу, способу перемикання та майстерності водія і рекомендується приймати tnер =0,8...1,2 с.

Падіння швидкості при перемиканні передач знаходимо, прийнявши, що при перемиканні передач двигун від’єднаний від трансмісії, опір руху автомобіля створюється опорами повітря й кочення коліс, які за час перемикання передачі зменшують швидкість руху автомобіля на величину DVпер :

(2.16)

де Vi - швидкість автомобіля при перемиканні на i-тій передачі;

Сумарний час розгону автомобіля дорівнює

(2.17)

де: - сумарний час розгону на всіх передачах; - сумарний час при перемиканні всіх передач.

Результати розрахунків заносяться в таблицю 2.5, за результатами розрахунків будується графік часу розгону.

Сумарний шлях Sp розгону автомобіля складається із шляху Si, що пройде автомобіль на кожній передачі за час ti, і шляху Δ Sn , що проходить автомобіль за час перемикання передач.

Величина шляху при розгоні автомобіля в інтервалі швидкостей Vi, до Vi+1 визначається так

(2.18)

Тоді шлях розгону на i-цій передачі буде

.(2.19)

Шлях, що проходить автомобіль за час перемикання передачі, визначимо по формулі

(2.20)

де Vni - швидкість автомобіля умомент початку перемикання передач.

 

Загальний шлях розгону визначають по формулі

(2.21)


Пропонується наступний алгоритм виконання розрахунків:

 

1. Для першої передачі вираховуємо:

1.1. максимальну швидкість в кінці розгону на першій передачі,

; (2.22)

де - максимальна частота обертів колінчастого валу перед перемиканням наступної передачі;

1.2. потужність, що розвиває двигун в кінці розгону,

; (2.23)

1.3. окружну силу на ведучих колесах в кінці розгону,

; (2.24)

1.4. силу опору повітря в кінці розгону,

; (2.25)

1.5. значення динамічного фактору на початку та в кінці розгону,

; (2.26)

1.6. час розгону на першій передачі,

); (2.27)

1.7. Визначаємо шлях розгону на першій передачі,

; (2.28)

1.8. Отримані значення заносимо в відповідні графи табл. 2.5.

2.Для наступних передач виконуємо обрахунки:

2.1. величини падіння швидкості за час перемикання передачі

; (2.29)

2.2. шляху, що пройде автомобіль за час перемикання цієї передачі

; (2.30)

2.3. початкової швидкості на наступній передачі (після перемикання),

; (2.31)

2.4. максимальної швидкості в кінці розгону на цій передачі,

; (2.32)

2.5. частоти обертів колінчатого валу (в момент ввімкнення наступної передачі та в кінці розгону),

; (2.33)

2.6. потужності, що розвиває двигун в момент ввімкнення передачі та в кінці розгону (формула 2.36 методичний посібник ч. І),

; (2.34)

2.7. окружні сили на ведучих колесах в момент ввімкнення передачі та в кінці розгону,

; (2.35)

2.8. сили опору повітря в момент ввімкнення передачі та в кінці розгону,

; (2.36)

2.9. величини динамічного фактору на початку та в кінці розгону

; (2.37)

2.10. Отримані значення заносимо у відповідні клітини табл. 2.5. Причому, граничні значення швидкостей та динамічного фактору для кожної передачі вираховуємо по наведених вище формулах (2.31; 2.32 та 2.37), а проміжні переносимо з табл. 2.3.

 

2.11. час розгону Δtn, в кожному інтервалі швидкостей від Vn до Vn+1 ,

(2.38)

2.12. загальний час розгону на кожній передачі (по наростаючій),

(2.39)

2.13. шлях розгону на цій передачі,

; (2.40)

2.14. загальний шлях розгону на кожній передачі (по наростаючій),

(2.41)

3. Виконуємо розрахунки для кожного перемикання (поз. 2.1 ... 2.14), результати заносимо в табл. 2.5;

Таблиця 2.5

Результати розрахунків часу й шляхи розгону

Найменування параметра Чисельні значення
І передача Швидкість Vmax1  
Динамічний фактор Dmax1  
Час розгону tp1  
Шлях розгону Sр1  
Пер. Час перемикання, с.  
Шлях за час перемикання  
Друга передача Швидкість Vi                
Динамічний фактор Di                
Час розгону в інтервалі Δti                
Сумарний час розгону tp                
Шлях розгону в інтервалі ΔSi                
Сумарний шлях розгону Sp                
Пер. Час перемикання, с.  
Шлях за час перемикання  
Наступна передача Швидкість Vi                
Динамічний фактор Di                
Час розгону в інтервалі Δti                
Сумарний час розгону tp                
Шлях розгону в інтервалі ΔSi                
Сумарний шлях розгону Sp                
І т.д.                  

 

За результатами даних табл. 2.5 будують графіки часу й шляху розгону. Зразки див. додатки 4 та 5.

 


2.4. Баланс потужностей автомобіля

Баланс потужностей автомобіля – це вираз, що описує розподіл потужності, підведеної до ведучих коліс по окремим видам опору рухові автомобіля (для усталеної швидкості Nj = 0)

Nк = Nƒ + Nп ± Nα (2.33)

де: Nк потужність підведена до ведучих коліс автомобіля;

Nƒ – потужність опору коченню коліс автомобіля;

Nп – потужність опору повітря;

Nα – потужність опору підйому (береться зі знаком “ – “ при русі на спуск);

 

Графічно балансу потужностей автомобіля представляє собою графіки залежностей потужностей двигуна, потужностей підведених до ведучих коліс автомобіля, потужності опору коченню коліс по дорозі та потужності опору повітря від швидкості руху автомобіля на всіх передачах.

Потужність на ведучих колесах автомобіля

, (2.34)

Для побудови графіків балансу потужностей результати розрахунків для кожної ступені коробки передач а, за наявності, і роздавальної коробки з урахуванням ККД трансмісії при всіх значеннях кутової швидкості колінчастого валу та заносять до таблиці 2.17. Значення ωі та беремо з табл. 2.9. ч. І посібника.

Таблиця 2.6

Параметри потужностей на ведучих колесах автомобіля

ωі,рад/с                        
, кВт                        
І пер. Vі1, м/сек                        
Nк1, кВт                        
ІІ пер. Vі2, м/сек                        
Nк2, кВт                        
і т. д. пер. Vі4, м/сек                        
Nк4, кВт                        
Ост. пер. Vі5, м/сек                        
Nк5, кВт                        

 

Потужність опору котінню коліс автомобіля :

, (2.35)

де : Vі - поточні значення швидкості для формул 5.77 … 5.79 вибирають з табл. 2.17 для всієї гами передач в рівних інтервалах від Vmin до Vmax, результати розрахунків заносять в табл.. 2.18


 

Потужність на подолання опору повітря визначається,

NП = КП × Fа × Vі 3, (2.36)

Потужність на подолання підйому,

Nα = mа g Vі sin α (2.37)

де : α – кут підйому профілю дороги (у разі задання), в град. (α = arctg і ). Враховуючи, що величина ухилу це tg α і при невеликих значеннях, з достатньою для навчальних розрахунків точністю, можемо вважати, що sin α ≈ tg α ≈ і.

 

Поточні значення вибирають з таблиці 2.17, охвачуючи рівномірно весь інтервал від Vmin до Vmax, на всіх передачах, результати розрахунків заносять в табл. 2.7

Таблиця 2.7

Параметри потужностей опору руху автомобіля

Vі, м/сек                        
Nƒ, кВт                        
Nп, кВт                        
Nα,, кВт                        
Nƒ + Nп +Nα                        

 

За даними таблиць 2.6 та 2.7 на масштабно-координатному папері будують відповідні графіки (додаток 6).

 

 


Читайте також:

  1. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  2. V. Труднощі й злигодні тяжкого шляху
  3. Аварія автомобіля
  4. Акустичні характеристики порід
  5. Алгоритм адресного вибору оптимального безрецептурного вітаміновмісного лікарського препарату, лікарської форми і шляху введення
  6. Аналіз компонування автомобіля та визначення параметрів ваги
  7. Базові і основні деталі агрегатів автомобіля
  8. Бар’єри на шляху до взаєморозуміння
  9. Блок-фара автомобіля
  10. БОЙОВІ ТА ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ СТРІЛЕЦЬКОЇ ЗБРОЇ
  11. Большему насыщению магнитной цепи синхронного генератора соответствует точка характеристики холостого хода
  12. Будова, принцип роботи та характеристики МДН – транзисторів




Переглядів: 3869

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Прискорення автомобіля | Лінійна витрата палива

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.