Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лінійна витрата палива

 

Серед експлуатаційних показників автотранспортних засобів однією з визначальних є паливна економічність. Вартість палива може складати від 15% до 30% усіх затрат на перевезення. Основним показником експлуатаційної паливної економічності є лінійна витрата в літрах на 100 км пройденого шляху.

До основних факторів, що впливають на витрату палива варто віднести: паливні характеристики двигуна (ge), механічні втрати в трансмісії (h) та витрати на подолання опору котінню коліс, подолання підйому, подолання опору повітря та сил інерції.

Найбільш достовірними показниками лінійної витрати палива є заміри в реальних експлуатаційних умовах. Прийнявши певні спрощення (обрахунок виконується для усталеного руху, двигун працює в невеликому інтервалі частот) та умовності (спуски та підйоми взаємно компенсуються – розрахунки ведемо як для горизонтальної дороги), лінійна витрата палива може бути обрахована по одній з існуючих методик.


Методика І.

Виходячи з рівняння балансу потужностей руху автомобіля, лінійна витрата палива (в літрах на 100км)становитиме,

, (2.38)

де: ge – питома ефективна витрата палива, г/кВт×год;

rп – щільність палива (0.75- для бензину; для дизельного палива: 0.83 – для зимового, 0,86 – для літнього), (кг/л);

KS - коефіцієнт врахування лінійної витрати палива, KS = 1,05 … 1,1 (більші значення приймаються для вантажних автомобілів).

Після скорочення на «V» та перетворення розмірності з «м/с» на «км/год.», отримаємо:

(2.39)

Таким чином, для побудови залежності лінійної витрати палива від швидкості руху скористаємось раніш отриманими показниками:

ge – питома ефективна витрата палива, г/кВт×год. з табл. 2.9 в частині І методичного посібника;

Pf та PП – опір котінню та повітря, відповідно, з табл. 2.2.

Поточні значення також вибирають з таблиці 2.2 на всіх передачах, охвачуючи рівномірно весь інтервал від Vmin до Vmax, результати розрахунків заносять в табл. 2.8.

Таблиця 2.8

Лінійна витрата палива.

, м/с                      
ωі, рад/с                      
g e, г/кВт год.                      
Рƒ, н                      
Рп, н                      
QS, л/100 км                      

 

На базі даних таблиці 2.8 будують паливну характеристику автомобіля (додаток 7)


Методика ІІ.

Виходячи з того, що питома витрата палива залежить від типу двигуна, частоти обертів колінчатого валу та завантаженості двигуна.

Лінійну витрату палива автомобілем визначають із рівняння витрати палива.

(2.40)

де: gN – питома ефективна витрата палива при максимальній потужності двигуна, г/кВт×год., яка становить 330 ... 360 г/(кВт×год.) для бензинових двигунів та 210 ... 240 г/(кВт×год.) для дизелів;

К - коефіцієнт, що враховує частоту обертів колінчатого валу,

(2.41)

KN – коефіцієнт, що враховує ступінь використання потужності двигуна, визначається для бензинових:

(2.42)

для дизельних:

(2.43)

Значення Nf та NП беремо з табл. 2.7 значення Nі - з табл. 2.9 в частині І методичного посібника.

Отримані значення заносимо в табл. 2.8а та на їх основі будуємо графік QS = f (V).

Таблиця 2.8а

Лінійна витрата палива.

, м/с                      
ωі, рад/с                      
Nƒ, н                      
Nп, н                      
Kw                      
KN                      
QS, л/100 км                      

 

 

З на основі отриманих даних (таблиця 2.8а) будують паливну характеристику автомобіля (додаток 7)

 

 



Читайте також:

  1. Альтернативні види палива та електроенергії
  2. АЛЬТЕРНАТИВНІ ПАЛИВА
  3. Багатомірна лінійна модель регресії.
  4. Взаємозалежність еластичності попиту від доходу, частки витрат на певний товар у загальних витратах Домогосподарств і обсягу попиту
  5. Визначення фракційного складу дизельного палива.
  6. Виробництво біопалива як детермінанта енергетичної безпеки та оцінка потенційних можливостей аграрного виробництва – 2 год.
  7. Витрати одного блага, виражені в кількості іншого блага, яким довелося знехтувати (пожертвувати) називаються альтернативними витратами.
  8. ГАЗОВІ ВУГЛЕВОДНЕВІ ПАЛИВА
  9. Газоподібні палива
  10. Галузь із витратами, що знижуються
  11. ДИЗЕЛЬНІ ПАЛИВА
  12. Дизельні палива




Переглядів: 1286

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Характеристики часу та шляху розгону автомобіля | Характеристики гальмових сил автомобіля

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.