Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Школи китайської філософії

№ з/п Назва школи Засновник школи Класичні твори Головна ціль і ідеї вчення Вищі цінності
1. Школа (Цзя) конфуціанців (книжників, служилих людей (жу цзя)) Кун Фу-цзи (551-479 до н.е) – учитель Кун, латинізована передача Конфуцій «Лунь Юй» (Бесіди та вислови) Сприяти благополуччю суспільства, яким керує держава, і тим самим підтримці світової гармонії. У етиці провідна ідея - управління на основі чесноти. моральна норма цінується вище правовою. Головна сила правителя - етична - благий приклад
2. Школа даосів, Великого шляху, шляху і сили (Дао де цзя)   «Дао де цзин», «Чжуан-цзи» Дотримання Шляху, привести себе і своє життя у відповідність загальному космічному закону, природному ходу речей Світоспоглядання,містичність, екзистенціальність, зосередження на питаннях життя, безсмертя. Проповідується даосизмом «благородне не діяння» - принцип «у вей», як спосіб єднання із Всесвітом.Даоси вважають, що найкраще суспільство – це те суспільство, де люди живуть просто, не користуються результатами цивілізації, щодо правителя, то люди тільки знають те, що він є.
3. Школа Чань-буддизма (Чань-цзу). Китайський буддизм Бодхідхарма (VI ст.). В китайській транскрипції – Путідамо, скорочено Дамо.   Ототожнення нірвани і сансари, звичайна свідомість – це і є істина. прозріваючи свою природу, людина стає Буддою, нірвана (непань) досягається раптово, як осяяння, а спонтанне переживання життя, особливого роду незацікавлена діяльність - недіяння (у вей). Цінність життя в світі
4. Натурфілософи (Іньян цзя) Цзоу Янь   Розробили числову методологію - нумерологію на основі концепції 2-х загальних протилежних початків «інь» і «ян» і 5-ти першоелементів (вода, земля, дерево, вогонь, метал). Цінність «ці», власне ієрогліф «ці» першопочатково позначав «повітря», «дихання», пізніше стали його розуміти як «Дух», «структуру», «життєву силу», «пневму»
5. Школа легістів (Фа цзя) Фа цзя   обґрунтували необхідність встановлення всевладдя державного закону і жорсткої централізованої влади Цінність обов’язку, закону, порялку
6. Моісти (Мо цзя) Мо Ді (468-376 рр.)   Розвивали ідеї загальної любові (цзянь ай) і благополуччя, взаємної користі, прагматичної доцільності Цінність любові, соціальність, доцільність (рос. целесообразность)
7. Номиналісти (школа імен – Мін цзя, букв. ті, що оперуть назвами) Мін цзя   Зосереджували увагу на логіко-гносеологічних дослідженнях, особливо - на питанні про співвідношення понять-імен і «реалій» Цінність розуму, знання, життя  

 


Читайте також:

  1. А)нові школи
  2. Альтернативні школи другої половини XX століття
  3. Антропологічна спрямованість філософії Г.С.Сковороди.
  4. Антропологічний принцип філософії Л. Фейербаха
  5. АПОЛОГІЯ «НАДЛЮДИНИ» У ФІЛОСОФІЇ Ф. НІЦШЕ
  6. Б). Наукові школи.
  7. Братства та братські школи.
  8. Буддійська філософія і її основні школи
  9. Буття як вихідна категорія філософії
  10. В) Альтернативні середні школи 20-30-х років
  11. Вальдорфські школи
  12. Вальдорфські школи




Переглядів: 1704

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості філософії Китаю | Періоди розвитку китайської філософії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.