Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи прогнозування банкрутства

Прогнозування банкрутства є одним із головних завдань СРПР.

Значення прогнозування банкрутства : своєчасна розробка контрзаходів, спрямованих на подолання на підприємстві негативних тенденцій.

Зміст прогнозування банкрутства - передбачення та оцінювання можливих негативних сценаріїв діяльності підприємства, які можуть призвести до його неплатоспроможності і втрати ліквідності.

Існують різноманітні моделі прогнозування банкрутства. Одним притаманний фундаментальний підхід, іншим - технічне вирішення проблеми прогнозування банкрутства.

Зміст і розробка плану санації

Для розробки плану санації використовують весь методичний та функціональний арсенал контролінгу.

Після визначення санаційної спроможності підприємства, проводиться планування санації фінансових, виробничих, трудових ресурсів підприємства.

План – це документ, у якому представлена збалансована модель фінансово-господарської діяльності підприємства в прогнозному періоді. Він є засобом реалізації стратегічних цілей підприємства, інструментом прогнозування й координації

При складанні санації можуть бути використані такі структурно-логічні схеми (рис.3.1- 3.2).

ПЛАН САНАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА

    Загальна характеристика підприємства  
- правова форма організації бізнесу та форма власності - організаційна структура - сфера діяльності - історична довідка  
Вступ  
   
    Аналіз вихідних даних  
- оцінка навколишнього середовища - аналіз фінансово-господарського стану підприємства - аналіз причини кризової ситуації та слабких місць - стан ринків збуту продукції - наявний потенціал - обгрунтування доцільності санації  
Розділ 1  
   
    Стратегія санації, оперативна (cash-) програма
Розділ 2 - стратегічні цілі санації (дерево цілей) - каталог оперативних заходів із відновленням ліквідності
 
    План санаційних заходів  
А. План маркетингу та оцінка ринків збуту Б. План виробництва та капіталовкладень В. Організаційний план Г. Фінансовий план  
Розділ 3  
   

 

    Ефективність санації та заходи реалізації плану  
- організація реалізації плану - критерії оцінювання ефективності - оперативний санаційний контроль - імовірні ризики у процесі виконання - суми можливих збитків - можливі позитиви і додаткові прибутки  
Розділ 4  
   

Рис. 3.1. Структурно-логічна схема плану санації


 

3 Розділ плану санації
    План маркетингу та оцінка ринків збуту  
- Ринкові фактори, які впливають на збут, мотивація споживачів, основні споживачі продукції - Галузеві ризики, ситуація на сумлінних ринках - Перспективи збільшення реалізації - Перелік конкурентів, їх переваги, недоліки - Схема реалізації, методи стимулювання реалізації - Оптимальне співвідношення ціни та собівартості - Антимонопольне законодавство  
А  
   
    План виробництва та капіталовкладень  
- Показники про використання основних фондів - Витрати, пов’язані з відновленням основних фондів (модернізація, реконструкція) - Можливості оренди чи лізингу - Вузькі місця у виробничому процесі - Постачальники сировини, стан відносин - Технологія “ноу-хау”, необхідне обладнання, постачальники, вартість  
Б  
   
    Організаційний план  
- Організаційна структура - Можливості реструктуризації (реорганізації) - Персонал, пропозиції щодо скорочення чисельності та підвищення якості  
В  
   
  Фінансовий план  
- Прогноз обсягів випуску та реалізації продукції - Баланс грошових надходжень та витрат - Зведений баланс активів та пасивів - Точка беззбитковості - Потреби в інвестиціях - Форми та джерела мобілізації фінансових ресурсів - Графік їх освоєння, окупності та повернення  
Г  
   

 

Рис.3. 2. Структура основної частини плану санації

 

При розробці плану санації слід керуватися принципами:

o завершеність - врахування всіх найважливіших обставин справи (усі позиції плану мають базуватися на цілком перевірених даних);

o змістовність - розгляд тих обставин, які стосуються процесу санації;

o правильність - правдиве висвітлення проблематики кризи з відображенням усіх передумов ;

o ясність - правдиве та однозначне висвітлення інформації;

o об'єктивність чітке розмежування між фактичними даними, власним поглядом контролера та висновками.

План санації може складатися із вступу та чотирьох розділів.

Вступ висвітлює організаційну структуру, сфери діяльності та історичну довідку.

В першому розділі зосереджується аналіз вихідних даних – оцінка навколишнього середовища, аналіз фінансово-господарського стану, аналіз ринків збута та наявного потенціалу і складається обґрунтування фінансової санації за напрямами:

1. оцінювання зовнішніх умов, у яких функціонує підприємство, є основою стратегічного планування і включає в себе вивчення загальних політико-економічних тенденцій, аналіз галузі та ринкового сегмента. Враховуються розвиток економіки в цілому, демографічна ситуація, технологічні новації, зміна політичного середовища.

2. аналіз фінансово-господарського стану охоплює два аспекти: виробничо-господарську діяльність; фінансовий стан. Наводяться дані про фактичний фінансовий та майновий стан підприємства (фактичний обсяг реалізації, величина прибутків (збитків), рівень заборгованості, коефіцієнти платоспроможності, ліквідності, фінансового левериджу тощо).

Аналіз причин фінансової кризи та слабких місць - полягає в систематизації та оцінюванні відповідних чинників і їх впливу на фінансово-господарську діяльність підприємства.

Наявний потенціал - характеризуються сильні сторони підприємства, його можливі шанси та наявний потенціал у кадровій, виробничій, технологічній, маркетинговій та інших сферах. Потенціал розвитку підприємства визначається такими головними чинниками:

o фінансове забезпечення та можливості залучення додаткового капіталу;

o наявність кваліфікованого персоналу;

o наявність надійних та дешевих джерел постачання сировини ;

o наявність ринків збуту продукції;

o виробничий потенціал;

o ефективна організаційна структура;

o висока якість менеджменту.

У разі тривалої фінансової кризи чинники, що визначають потенціал підприємства, поступово втрачають силу, а позиції підприємства послаблюються.

На підставі аналізу вихідної ситуації доходять висновку про доцільність та можливість санації підприємства чи про необхідність його ліквідації.

В другому розділі розкривається стратегія санації, оперативна програма (Cash-Flow), в якій вказуються стратегічні цілі на перелік заходів по відновленню (або зміцненню) платоспроможності.

До переліку санаційних заходів згідно з Crash-програмою можуть входити:

Ø рефінансування дебіторської заборгованості (форфейтинг, факторинг, звернення до господарського суду);

Ø мобілізація прихованих резервів завдяки продажу окремих позицій активів;

Ø зменшення та збільшення статутного капіталу;

Ø реструктуризація кредиторської заборгованості;

Ø заморожування інвестиційних вкладень;

Ø зворотний лізинг;

Ø розпродаж за зниженими цінами товарів, попит на які низький.

Третій розділ є основною частиною плану санації. Висвітлює план санаційних заходів: план маркетингу та оцінку ринків збуту; план виробництва та капіталовкладень, організаційний план і фінансовий план. В загальному вигляді, основні позиції третього розділу плану наведено на рис. 2.

Кожний пункт плану санаційних заходів конкретно розкривається. Так при складанні плану маркетингу та санації ринків збуту оцінюються: ризикові фактори, галузеві ризики, перспективи збільшення реалізації продукції, перелік конкурентів, їх переваги, недоліки, схема реалізації; основні її методи, оптимальне співвідношення ціни і собівартості, антимонопольне законодавство.

План виробництва та капіталовкладень передбачає розрахунок та вивчення показників використання основних фондів, аналіз витрат, пов’язаних з відновленням основних фондів, вивчаються можливості оренди чи лізингу, визначаються вузькі місця у виробництві, аналізується наявність постачальників та взаємовідносини, вивчається можливість впровадження технології “ноу-хау”, необхідне обладнання, постачальники, вартість.

Складається організаційний план, що передбачає організаційну структуру, можливості реструктуризації, реорганізації, планується кількість і якісний склад персоналу його можливе скорочення.

Розробляється фінансовий план, в якому передбачається прогноз випуску та реалізації продукції, баланс грошових надходжень та витрат, зведений баланс активів та пасивів, визначається точка беззбитковості; розраховується потреба в інвестиціях, визначаються джерела мобілізації ресурсів та встановлюється графік освоєння санаційних коштів, окупності, повернення.

В четвертому розділі висвітлюється ефективність санаційних заходів плану: реорганізація реалізації плану, критерії оцінювання ефективності, оперативний санаційний контролінг, імовірні ризики у процесі виконання, суми можливих збитків, можливі позитиви; додаткові прибутки.

План фінансової санації складається з метою отримання високого рівня ефективності.

Тема 4: Санаційний аудит
Мета роботи: Засвоєння, закріплення, поглиблення та систематизація знань про оцінку санаційної спроможності складання і узгодження планів фінансової санації Систематизація знань про судову санацію та санацію підприємств у судовому порядку
   

План вивчення теми

 

1.Санаційна спроможність підприємства.

2. Програма і етапи проведення санаційного аудиту

3. Оцінювання ефективності санаційних заходів


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  3. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  4. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  6. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  7. IV. Электронное учебно-методическое обеспечение дисциплины.
  8. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  9. V. Обов'язки методиста кафедри педагогіки
  10. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  11. А) Методика проведення заняття
  12. А) Методика проведення заняття




Переглядів: 421

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система раннього попередження та реагування | Методичні рекомендації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.