МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ІІІ. 1. ОЗНАКИ ЛАНДШАФТНИХ СТИЛІВ В РІЗНИХ ЕПОХАХВ стародавні часи осередками культури і мистецтва були: Межиріччя, Єгипет, Персія, Греція і, згодом, Римська імперія. Мистецтво Єгипту увібрало в себе вимоги вірувань та функціональну доцільність. Так, священне дерево – сикомора, мало найбільшу крону, і, відповідно, забезпечувало найбільшу площу тіні, що було життєво необхідно в жаркому кліматі Єгипту. Сади закладалися при палаці фараона, віллах заможних горожан та при сакральних об’єктах. Усі сади мали регулярний уклад і були просторово замкнуті. На території Межиріччя, поміж ріками Євфрат і Тигр, в основі розвитку асирійсько-вавилонської культури були інженерні рішення. По-перше – розвиток ірригаційних систем, зробив можливим поширення садівництва на більшості земель. По-друге, розуміння ролі архітектурних конструкцій, а саме, застосування стрільчатих та арочних склепінь дало можливість, вслід за будівництвом кількарівневих палаців, створити прецидент Висячих садів, визнаних як сьоме чудо світу. Досвід інженерних рішень в іригації допоміг у вирішенні постачання води на верхні рівні терас цих садів. Перський сад, званий райським мав регулярний уклад і був поділений на чотири частини двома композиційними осями, перехрещеними під прямим кутом. У місці їх перетину був басейн, фонтан чи альтанка. Перські сади вирізнялися численними квітнучими рослинами із сильним запахом: троянди, півонії, гранат, вишня, мирт. І планувальний уклад – поділ простору на чотири частини ріками (каналами), і підбір рослин – численних, яскравих та пахучих, відповідали описаному в священній книзі Коран вигляду позаземного Раю. Греція, впровадивши нові функції – публічні зібрання, театральні дійства, навчання молоді, заклала поняття нових типів об’єктів: амфітеатр, форум, гімнасіон, стадіон, терми, що зводилися в комплексі з обширними площами зелені. Сад став інтегральною частиною урбаністики міста: громадські парки, священні гаї, героїни, та архітектури житла: перестиль – внутрішньобудинковий сад-двір. Римська імперія перейнявши цивілізаційні досягнення Греції, розвинула практику закладення саду при житлі. Вілла-урбана містила внутрішній двір з басейном – атріум і перистиль, оточений колонадою, в котрому був сад. Тип рослин добиралися з практичних міркувань, тобто висаджувалися придатні до споживання чи використання в побуті рослини: бушпан (буксус), рожа, розмарин, мирт, та фруктові дерева - вишні, фіги, яблуні, груші, оливки. Садівництво середньовіччя було підпорядковане канонам релігії. Сади засновувалися в осередках суспільного і наукового життя та господарської діяльності: при монастирях, замках. Типовим садом був віридарій – прямокутний дитинець в сакральному комплексі. Також при монастирях був обов’язковим город з лікарськими рослинами та такими, що мали ужиткові властивості, наприклад дубильні чи фарбуючі. Монастирські сади, з огляду на їх розміщення в межах оборонних мурів, були невеликі, мереживні і, окрім гарноквітнучих рослин, містили корисні. «Корисними», окрім лікарських в часи середньовіччя могли бути і отруйні рослини, а також, з огляду на слабо вирішене питання санітарії, цінувалися рослини з особливо сильним запахом. Призамкові ландшафти середньовіччя (XIII-XVI ст.) можна охарактеризувати, як Сади оздобні, філософія яких полягала в символізуванні в мініатюрі ідеального райського саду. Часом такий сад поєднувався з оточуючим первинним ландшафтом і закладалися так-звані рицарські луки. В епоху середньовіччя було розвинуто такі типи садів: віридарій, парадіз, гербаріум, розарій. Охарактеризувати сади міських резиденцій чи підміських вілл епохи ренесансу(кін. XVI - XVIІ ст.) можна одним словом – геометричні. Композицію квадр італійського саду згодом навчилися доповнювати залученням далекого виду природних пейзажів (лісу, гір) чи панорами міста. Ландшафти бароко( кін. XVІI - XVІIІ ст.) стали апогеєм розвитку декоративності саду. Гіпертрофувавши все в ландшафті – і кількість різновидів рослинних елементів, і скульптури, і оздобних елементів, особливо фонтанів - садівничі бароко творили театральну декорацію для дійств. З завершенням доби бароко було зроблено крок на зустріч природі і «відкрито» сад в природне оточення засобом огорожі «ах-ах». З поч. ХVIII ст. Європа під впливом філософів, поетів та художників почала змінювати свої уподобання щодо мистецтва садів. Починається перепланування регулярних парків за принципом натуралістичного мотиву. З перемінним успіхом в парках домінує літературно-поетична основа або акцентується краса натуральних елементів природи. Середина ХІХ ст. стала часом занепаду філософії саду при формальному застосуванні набору садової архітектури: альтанок, пагод, мостиків та ін. Архітектура міжвоєнного періоду ХХ ст. характеризувалася пошуком нових напрямів в архітектурі, що не давало змоги «укріпитися» якомусь окремому напряму ландшафтної архітектури. Модернізм в архітектурі був поєднанням функціональності і нових конструктивних рішень, що надихнуло лише окремих геніїв саду, як, до-прикладу Антоніо Гауді чи Роберто Бурль- Маркса. Отже, на основі вищевикладеного можна сказати, що історичні культурні передумови; географічно-кліматичні особливості та економічно-соціальні умови стали основними чинниками стилістичного формування ландшафтів. Дослідження закономірностей у побудові ландшафтного об’єкту та залежності основних принципів і засобів його формування дає можливість студенту зрозуміти причини стилістичних змін та умови розвитку різних планувальних типів ландшафтних об’єктів. Читайте також:
|
||||||||
|