Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Динамічні характеристики автомобіля

Використовуючи передаточні відношення трансмісії заданого автомобіля, необхідно побудувати динамічну характеристику в координатах Va - D, де D - динамічний фактор.

Величину динамічного фактора визначають із виразу:

де FK - сила тяги на ведучих колесах, Н;

де Mе - крутний момент двигуна, Н∙м;

Utj =ij×ipk×i0 - передаточне число трансмісії на j-тій передачі,

де

ij – передаточне число коробки передач на j-тій передачі;

ipk – передаточне число роздавальної коробки, якщо вона передбачена в конструкції, ipk=0,917…1,8, якщо не передбачена слід приймати ipk=1;

i0 – передаточне число головної передачі.

FW - сила опору повітря, Н

Швидкість руху автомобіля, км/год можливо розрахувати за формулою

Прискорення автомобіля розраховується за формулою

де = 1,04 + 0,04 × - коефіцієнт, що враховує вплив інерції обертових деталей автомобіля.

Динамічною характеристикою автомобіля називають графік залежності динамічного фактора D автомобіля з повним навантаженням від швидкості руху на різних передачах. Типовий вид динамічної характеристики автомобіля показано на рис. 5. Для розв'язання рівняння руху зіставляють величини динамічних факторів, розрахованих за умовами тяги й за умовами зчеплення, з коефіцієнтом опору дороги .

Коефіцієнт опору дороги в складається з коефіцієнта опору коченню f і поздовжнього ухилу дороги i:

де f - коефіцієнт опору коченню, що залежить від типу й стану дорожнього покриття;

i - поздовжній ухил дороги, дорівнює тангенсу кута нахилу дороги до горизонту.

Так, наприклад, для визначення максимальної швидкості Vmax автомобіля на ділянці дороги, яка характеризується постійним коефіцієнтом , потрібно по осі ординат динамічної характеристики відкласти його величину в тому ж масштабі, що й масштаб динамічного фактора, і провести пряму, паралельну осі абсцис.

Якщо лінія (пряма 1-1 на рис. 5, а) перетинає криву динамічного фактора, то максимальна швидкість рівна V1, тому що при цій швидкості дотримується умова D= . Якщо крива динамічного фактора проходить вище лінії (пряма 2-2), то рівномірний рух автомобіля при повністю відкритій дросельній заслінці неможливий, тому що динамічний фактор навіть на вищій передачі у всьому діапазоні швидкостей більший коефіцієнта , і відбувається розгін автомобіля. Щоб забезпечити рівномірний рух, водій у цьому випадку повинен прикрити дросельну заслінку.

Лінія 3-3 відповідає випадку, коли D<y. Рух з постійною швидкістю при такому коефіцієнті неможливий, і автомобіль може рухатися тільки уповільнено. Якщо пряма в перетинає криву у двох точках (лінія 4-4), то автомобіль при повністю відкритій дросельній заслінці може рухатися рівномірно як зі швидкістю V2, так і зі швидкістю V3 . Для руху зі швидкістю, більшою швидкості V2 і меншої швидкості V3, потрібно зменшити потужність двигуна, прикривши дросельну заслінку.

За допомогою динамічної характеристики можливо визначити коефіцієнт опору дороги при русі автомобіля із заданою швидкістю. Для цього по динамічній характеристиці знаходять величину D при зазначеній швидкості, а, отже, і значення . Так, при швидкості V1, (рис. 5, б) коефіцієнт опору дороги рівний , а при швидкості V2 він рівний 2.

Якщо відомий коефіцієнт опору коченню f, то, визначивши значення , можливо знайти максимальний кут підйому, що може долатися автомобілем. Наприклад, якщо коефіцієнт опору коченню прийнятий постійним і рівним f1, то при русі зі швидкістю V1 автомобіль долає підйом, ухил i якого становить i = 1 – f1.

Найбільше значення коефіцієнт має при максимальному динамічному факторові D. Тому для визначення mах, потрібно провести пряму, паралельну осі абсцис і дотичну до кривої динамічного фактора на даній передачі. Відрізок, що відтинається цієї прямою на осі ординат, характеризує величину Dmax, а також і mах.

Рисунок 5 - Динамічна характеристика автомобіля: а - визначення швидкості; б - визначення коефіцієнта

 

При частковому завантаженні автомобіля його вага Gx менша ваги Ga при повному завантаженні, а динамічний фактор Dx відповідно більший D, тому що

а для незавантаженого автомобіля, вага якого G0 динамічний фактор .

 


Читайте також:

  1. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  2. Аварія автомобіля
  3. Аеродинамічні властивості колісної машини
  4. Акустичні характеристики порід
  5. Аналіз компонування автомобіля та визначення параметрів ваги
  6. Базові і основні деталі агрегатів автомобіля
  7. Блок-фара автомобіля
  8. БОЙОВІ ТА ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ СТРІЛЕЦЬКОЇ ЗБРОЇ
  9. Большему насыщению магнитной цепи синхронного генератора соответствует точка характеристики холостого хода
  10. Будова, принцип роботи та характеристики МДН – транзисторів
  11. Будова, принцип роботи та характеристики тиристорів
  12. Будова, характеристики і параметри біполярного транзистора




Переглядів: 2726

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення тягово-швидкісних характеристик автомобіля | Побудова динамічного паспорту автомобіля

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.