![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Побудова динамічного паспорту автомобіля
Динамічний паспорт автомобіля являє собою сукупність динамічної характеристики, номограми навантажень і графіка контролю буксування. Динамічний паспорт автомобіля дозволяє вирішувати рівняння руху з урахуванням конструктивних параметрів автомобіля (MK і т.ін.), основних характеристик дороги (коефіцієнтів Тягово-швидкісні якості автомобіля при різних його навантаженнях оцінюють за допомогою запропонованої Н. А. Яковлєвим номограми навантажень, яка доповнює динамічну характеристику автомобіля, що відповідає номінальному (100%) його завантаженню (рис. 6). По осі абсцис уліво від початку координат, що відповідає 100% навантаженню, відкладають зменшуваний до нуля відсоток навантаження автомобіля. У тій точці осі абсцис, де навантаження рівне 0%, проводять другу вісь ординат, на якій відкладають значення динамічного фактора D0 ненавантаженого автомобіля. Максимальне значення динамічного фактора порожнього (спорядженого) автомобіля може бути визначене за формулою
де
Масштаб a, у якому відкладаються значення D0 – динамічного факторупоррожнього автомобіля, визначають залежно від масштабу a, прийнятого для D по виразу Рівнозначні значення величин D0 і D (наприклад, 0,05; 0,1; 0,2 і т.д.) з'єднують прямими лініями. Кожна із цих ліній являє собою сукупність рівних значень динамічного фактора Dх для всіх можливих навантажень автомобіля. Ці ж лінії у випадку усталеного руху автомобіля відповідають кожна своєму певному значенню коефіцієнта сумарного опору дороги, оскільки в цьому випадку D= По динамічній характеристиці автомобіля з номограмою навантажень вирішують деякі практично важливі завдання по визначенню тягово-швидкісних можливостей автомобіля. На рис. 6, а показаний порядок визначення динамічного фактора, якому відповідає точка А при 90 %-му навантаженню. Точка А перебуває між лініями, які відповідають значенням динамічного фактора 0,20 і 0,3. Щоб визначити динамічний фактор при даному навантаженні з точністю близько однієї сотої, розділимо відрізок ab на п'ять рівних частин. Точка А перебуває приблизно на третій поділці вище лінії 0,2, отже, динамічний фактор рівний 0,25. Номограма навантажень дозволяє вирішувати всі зазначені вище завдання не тільки для випадку повного навантаження автомобіля, але й для будь-якого її значення. Так, на рис. 6, а штрих-пунктирною лінією показано, що при навантаженні Н=40% і швидкості автомобіля Va = 47 м/с коефіцієнт Горизонтальна лінія, проведена через точку перетинання вертикальної лінії із кривою динамічного фактора, може пройти або вище правого (верхнього) кінця, або нижче лівого (нижнього) кінця похилої прямої, відповідної до заданого значення Аналогічно вирішуються й інші практичні завдання експлуатаційного характеру. Коло цих завдань значно розширюється, якщо динамічну характеристику з номограмою навантажень доповнити графіком контролю буксування — штрихові лінії на рис. 6, б. Рисунок 6 - Використання динамічної характеристики автомобіля: а - динамічна характеристика з номограмою навантажень; б - динамічний паспорт автомобіля.
Графік контролю буксування являє собою залежність динамічного фактора по зчепленню від навантаження й дозволяє визначити граничну можливість руху за умов зчеплення. Кожна з ліній графіка контролю буксування досить точно описується рівнянням:
де Gax - повна маса автомобіля при х % його завантаження, Н; Gx2 - частина маси, що доводиться на ведучі колеса, Н; k2 - коефіцієнт перерозподілу навантаження на ведучі колеса:
де
h - висота центру ваги (визначена в попередньому розділі), мм; L - база автомобіля, мм. По рівнянню (1) одержують стільки ліній, скільки задають значень коефіцієнту зчеплення Величину відношення
де G0 - власна вага автомобіля, Н; GГP - номінальна вантажопідйомність автомобіля, Н; G2, G02 - маса, що доводиться на ведучі колеса повністю навантаженого й ненавантаженого автомобіля відповідно. Вага порожнього автомобіля, що доводиться на ведучі колеса може бути визначена за формулами, аналогічними формулам для завантаженого автомобіля, без урахуванням маси вантажу, тобто при розрахунках приймати масу спорядженого автомобіля. З рівняння (3) одержуємо граничні значення відношення -
Тоді граничні значення динамічного фактора по зчепленню (ненавантаженого й повністю навантаженого автомобіля) визначаться виразами
Величини Користуючись графіком контролю буксування, можливо визначити обмеження, що накладаються на рух автомобіля зчепленням шин ведучих коліс із дорогою. Наприклад, можливо визначити мінімальний коефіцієнт Так само можливо визначити максимальні коефіцієнт Динамічний паспорт автомобіля дозволяє комплексно вирішувати важливі практичні завдання по визначенню тяглово-швидкісних якостей автомобіля в конкретних умовах його експлуатації.
Читайте також:
|
||||||||
|