Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розрахунки карданного вала

Для визначення основних розмірів карданного вала необхідно визначити максимальну частоту обертання карданного вала, відповідну до максимальної швидкості автомобіля.

Максимальну частоту обертання карданного вала, відповідну до максимальної швидкості автомобіля, розраховують за формулою

де nmax - максимальна частота обертання карданного вала, об/хв;

nN - частота обертання колінчатого вала двигуна при максимальній потужності, об/хв;

iB - передаточне число вищої ступені коробки передач;

k - коефіцієнт.

Значення коефіцієнта:

- для бензинових двигунів без обмежника максимальної частоти обертання колінчатого вала - k = 1,2;

- для дизелів і бензинових двигунів з обмежником максимальної частоти обертання колінчатого вала - k = 1,0.

Для визначення основних розмірів карданного вала необхідно також визначити розрахунковий крутний момент на карданному валу на нижчій ступені коробки передач.

Розрахунковий крутний момент на карданному валу визначають за формулою

Мкеmax i1,

де Мк - розрахунковий момент на карданному валу, Нм;

i1 - передаточне число першої ступені коробки передач.

Після визначення максимальної частоти обертання карданного вала й розрахункового крутного моменту на карданному валу з табл. 151 [7] вибирають відповідні розміри перетинів труб карданних валів.

Критичну частоту обертання карданного вала визначають за формулою

де пкр - критична частота обертання карданного вала, об/хв;

DВ - зовнішній діаметр карданного вала, м;

dВ - внутрішній діаметр карданного вала, м;

LВ - довжина карданного вала, м.

Розрахункова критична частота обертання карданного вала звичайно перевершує дійсне значення внаслідок піддатливості опор, неточного балансування вала, наявності зазорів у шлицьових з'єднаннях. Досвід експлуатації показав, що для задовільної роботи карданної передачі необхідно вводити коефіцієнт запасу по критичній частоті обертання:

 

Таблиця 15 - Розміри перетинів труб карданних валів і їх навантажувальна здатність

Розміри перетину Момент опору перетину крутінню, см3 Полярний момент інерції, см4 Розрахунковий крутний момент на карданному валу, Н м, при напрузі кручення Припустима довжина, см, при максимальній частоті обертання
Внутрішній діаметр, мм Товщина стінки, мм 100-120 МПа 25-55 МПа 3000 хв -1 4000 хв-1 5000 хв-1
2,5 8,44 21,10 844-1000 211-464
2,5 8,81 22,46 881-1050 220-484
2,0 9,87 29,13 977-1180 247-543
2,5 12,47 37,40 1247-1500 312-686
3,5 17,82 55,23 1783-2140 445-979
3,5 23,16 81,06 2316-2780 579-1273
2,0 14,12 49,43 1412-1700 353-776
1,6 12,97 48,11 1297-1560 324-712
1,8 14,63 54,57 1463-1750 366-805
2,0 16,30 61,14 1630-1950 407-895
2,1 17,15 64,48 1775-2060 429-943
2,2 17,99 67,83 1779-2180 450-990
2,5 20,54 78,05 2054-2460 513-1128
3,0 24,84 95,63 2484-2980 621-1366
2,5 27,26 118,60 2726-3280 621-1366
3,0 32,93 144,90 3293-3950 621-1366
3,5 38,67 172,10 3867-4640 621-1366
4,0 44,51 200,30 4451-5340 621-1366
3,5 50,51 255,10 5051-6050 621-1366
4,0 58,08 296,20 5808-6950 621-1366
100,5 6,0 101,50 571,00 10150-12200 621-1366
4,0 70,76 396,30 7076-8500 621-1366
4,5 80,03 452,20 8003-9600 621-1366
5,0 89,40 509,60 8940-10700 621-1366

 

Напруження кручення трубчастого вала розраховують за формулою

,

де кр - напруження кручення трубчастого вала, Па;

Wкр - момент опору перетину крученню, м3.

Момент опору нестандартного перетину крученню розраховують за формулою

допустимі напруження кручення [6]:

- для карданних валів легкових автомобілів - [ кр] = 25...55 МПа;

- для карданних валів вантажних автомобілів - [ кр] =100...120 МПа.

На жорсткість карданний вал розраховують по куту закручування:

, (5)

де - кут закручування карданного вала, град;

Jкр - полярний момент інерції перетину, м4;

G - модуль пружності при крученні, Па.

Полярний момент інерції нестандартного перетину трубчастого вала визначають за формулою

Модуль пружності при крученні - G=8,5×104 МПа [7]. Припустимий кут закручування рівний [ ]=7...8° на один метр довжини [6].

 


Читайте також:

  1. А. Розрахунки з використанням дистанційного банкінгу.
  2. Актуарні розрахунки
  3. АКТУАРНІ РОЗРАХУНКИ
  4. Акцизний податок, розрахунки, методи нарахування та обрахування
  5. Безготівкові міжгосподарські розрахунки
  6. Безготівкові розрахунки
  7. Безготівкові розрахунки із застосуванням платіжних доручень, платіжних вимог-доручень, платіжних вимог
  8. Безготівкові розрахунки фізичних осіб розрахунковими чеками
  9. Безготівкові та готівкові розрахунки
  10. В. Розрахунки через Інтернет
  11. Взаємні розрахунки між бюджетами.
  12. Взаєморозрахунки з контрагентами та податковий облік: основні принципи




Переглядів: 1330

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розрахунок карданної передачі | Розрахунки хрестовини карданного шарніра

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.