![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||
Взаємні розрахунки між бюджетами.
Необхідність взаємних розрахунків : 1)зміна після затвердження бюджету законодавства, яке регламентує розподіл доходів і видатків між бюджетами; 2)зміна адміністративно-територіального поділу. 3)передача з одного бюджету до іншого фінансування певних заходів, наприклад, капітальних вкладень; 4)зміна відомчої підпорядкованості підприємств, організацій, установ. Правила проведення взаємних розрахунків: 1.розрахунки проводяться лише між: бюджетами вищого та нижчого рівня, що безпосередньо пов'язані в ієрархічній структурі. Наприклад, обласний бюджет - районний, районний -сільський тощо. Не можуть проводитись розрахунки міме бюджетами, які безпосередньо між: собою не пов'язані; 2. 3.розрахунки за взаємними вимогами мають бути завершені до 31 грудня поточного року. Взаємні розрахунки враховуються одночасно у фінансових органах та управлінні Державного казначейства, що виконують бюджети, пов'язані із взаємним перерозподілом доходів і видатків.
6. Державний кредит і методи управління державним боргом
Державшій кредит- сукупність відносин, в яких держава виступає в ролі позичальника коштів, кредитора та гаранта. З допомогою державного кредиту залучаються вільні фінансові ресурси суб'єктів підприємницької діяльності та громадян, які використовуються для задоволення державних потреб.
Причини існування державного кредиту : · потреби у виконанні державою своїх функцій; · постійно зростаючі потреби держави; · бюджетний дефіцит. Державний кредит має певні спільні риси з банківським кредитом: 1) поверненість; 2) строковість; 3) платність. Відмінність банківського та державного кредиту - перший призначений для задоволення виробничих потреб суб'єктів господарювання; другий - для задоволення потреб державних органів влади та управління. Форми державного кредиту: · державні позики; · використання частини вкладів населення в ощадних установах. Ощадна справа належить до державного кредиту, якщо залучені кошти спрямовуються до бюджету. Однак комерційні банки, як правило, діють на комерційних засадах і мобілізовані кошти формують їхні кредитні ресурси. Частина цих коштів може спрямовуватися на придбання державних цінних паперів і таким чином належати до державного кредиту; · грошово-речові лотереї; · використання коштів державного позикового фонду. Це означає заміщення грошових ресурсів кредитними. Наслідок - загострення фінансової кризи та посилення інфляції.
Класифікація державних позик здійснюється за:
1. За правовим оформленням: 1.1.На підставі угод. Угодами оформляються кредити від інших держав, міжнародних організацій і фінансових інститутів; 1.2.Цінними паперами. З їх допомогою мобілізуються кошти на фінансовому ринку. Види цінних паперів, якими оформляються позики: 1.2.1.Облігації. Можуть бути знеособленими - на покриття дефіциту бюджету; цйіьовими - під конкретні програми. Облігація має такі види оцінки: - номінальна - зазначена сума боргу; - курсова - ціна, за якою вона продається залежно від доходності, надійності, ліквідності. 1.2.2. Казначейські зобов'язання. Казначейськими зобов'язаннями оформляються, як правило, короткострокові позики. Відмінності між облігаціями та казначейськими зобов’язаннями : · облігації випускаються з метою поповнення бюджету, цільових державних фондів, на спеціальні цілі; · казначейські зобов'язання - лише на поповнення бюджету; · за облігаціями фінансовий дохід виплачується у фіксованих відсотках, у вигляді виграшів; · за казначейськими зобов 'язаннями - у фіксованих відсотках; · облігації обертаються вільно або обмежено серед населення і юридичних осіб; · казначейські зобов'язання - реалізовуються лише серед населення. 2. За місцем розміщення: 2.1.Внутрішні - на внутрішньому фінансовому ринку, тобто надаються юридичним особам, фізичним особам, нерезидентам; 2.2.Зовнішні - надходять ззовні від урядів, юридичних осіб, фізичних осіб інших країн, міжнародних організацій і фінансових інститутів.
3. За правом емісії: 3.1.Державні. Випускаються центральними органами управлін 3.2.Місцеві. Випускаються місцевими органами управління і 4. За характером використання цінних паперів: 4.1.Ринкові. Вільно купуються, продаються і перепродуються на ринку цінних паперів; 4.2.Не ринкові. Власники не можуть продати такі цінні папери, крім того вони не допускаються на ринок цінних паперів.
5. За забезпеченістю: 5.1. Заставні. Забезпечуються державним майном чи конкретними доходами; 5.2. Беззаставні. Не мають конкретного матеріального забезпечення і їх надійність визначається авторитетом держави.
6. За терміном погашення: 6.1.Короткострокові (до 1 року); 6.2.Середньострокові (1-5 років); 6.3.Довгострокові (більше 5 років).
7. За виплатою доходу: 7.1.Процентні. Дохід встановлюється у вигляді позичкового відсотка. Може встановлюватися як тверда фіксована ставка, так і плаваюча (змінюється під впливом попиту і пропозиції на кредитному ринку); 7.2.Виграшні. Виплата доходу здійснюється на підставі проведених тиражів виграшів. Дохід отримують ті кредитори, чиї облігації виграли; 7.3.Дисконтні. Державні цінні папери купуються з певною знижкою, а погашаються за номінальною вартістю.
8. За характером погашення: 8.1.Одноразова виплата; 8.2.Виплата частинами: · позика погашається рівними частинами протягом кількох років; · позика погашається щоразу наростаючими сумами; · щоразу сума зменшується. 9. За характером зобов'язань: 9.1.З правом довготермінового погашення. 9.2.Без права довготермінового погашення. Передумови випуску державних позик · Наявність кредиторів, що мають тимчасово вільні кошти. · Довіра кредиторів до держави. · Зацікавленість кредиторів у наданні позик державі. · Можливість держави своєчасно і повністю повернути борг і виплатити дохід. Джерела погашення державних позик: · Доходи від інвестування позичених коштів у високоефективні проекти. · Додаткові надходження від податків. · Економія коштів від зменшення видатків. · Емісія грошей. · Рефінансований борг - залучені від нових позик кошти. Державний борг- сума заборгованості держави своїм кредиторам : · Поточний- сума заборгованості, що підлягає погашенню в поточному році, а також: сума відсотків зусіх випущених позик. · Капітальний- загальна сума заборгованості та відсотки, що мають бути сплачені за позики. · Внутрішній- заборгованість кредиторам держави в даній країні. · Зовнішній- заборгованість кредиторам за межами даної країни. Управління державним боргом- це забезпечення платоспроможності, тобто можливості погашення боргів.
Способи коригування позикової політики : 1. Конверсія - зміна доходності позик. Проводиться внаслідок зміни на фінансовому ринку. 2. Консолідація - передача зобов'язань за раніше випущеною позикою на нову позику з метою продовження терміну позики. Проводиться у формі обміну облігацій попередньої позики на нові. 3. Уніфікація - об'єднання кількох позик в одну. 4.Обмін за регресивним співвідношенням облігацій попередніх позик на нові. По суті це часткова відмова держави від своїх боргів. 5. Відтермінування - перенесення термінів виплати заборгованості. 6. Анулювання - повна відмова держави від своєї заборгованості. Читайте також:
|
|||||||||||||||
|