МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Організація міжбюджетних відносин
Суть міжбюджетних відносин визначено ст. 81 Бюджетного кодексу: "Міжбюджетні відносини- відносини міме державою, Передумови міжбюджетних відносин: · Визначений законодавством поділ повноважень між: державною виконавчою владою та місцевим самоврядуванням. У ст. 86 Бюджетного кодексу передбачений поділ видаткових повноважень на основі принципу субсидіарності; · видатки, що здійснюються з бюджетів сіл, селищ, міст та їх об'єднань на фінансування бюджетних установ та заходів, що забезпечують необхідне першочергове надання соціальних послуг, гарантованих державою, і розташованих найближче до споживачів; · видатки, що здійснюються з бюджетів міст обласного значення тарайонних бюджетів на фінансування бюджетних установ та заходів, що забезпечують надання основних соціальних послуг, гарантованих державою для всіх громадян України; · видатки, що здійснюються з обласних бюджетів, бюджету АРК на фінансування бюджетних установ та заходів, що забезпечують гарантовані державою соціальні послуги для окремих категорій громадян, або фінансування регіональних програм. · Гарантії держави щодо фінансового забезпечення наданих повноважень місцевому самоврядуванню. · Чинний механізм розмежування доходів і видатків між: рівнями бюджетної системи. · Фінансова підтримка місцевих бюджетів з огляду на істотні коливання між- обсягом видатків та податковим потенціалом територій.
Види бюджетних потоків: 1) Міжбюджетні трансферти: · дотації вирівнювання; · субвенції; кошти, що передаються (офіційні трансферти); · бюджетні позички; · взаємні розрахунки; 2) Взасмозаліки і взасморозрахунки: · між окремими рівнями бюджетів; · між бюджетами і суб'єктами підприємницької діяльності. 3) Об'єднання коштів. Мета - фінансування спільних проектів та завдань. Отже, мета регулювання міжбюджетних відносин- забезпечення відповідності між: повноваженнями на здійснення видатків та наявними фінансовими ресурсами, що мають забезпечувати виконання цих повноважень. Фінансове вирівнювання- приведення у відповідність витрат бюджетів за функціональною та економічною класифікаціями до гарантованого державою мінімального рівня соціальних послуг на душу населення; ліквідація диспропорцій у здійсненні видатків у розрізі окремих територій. В Україні відсутні кількісні параметри державних соціальних гарантій. Тому метою фінансового вирівнювання є наближення видатків місцевих бюджетів у розрахунку на душу населення до середнього рівня, який склався по країні. Принципи фінансового вирівнювання: 1.Врахування об'єктивно існуючих розбіжностей в економічному та соціальному розвитку територій, особливостей їхмісцезнаходження, природно-кліматичних, екологічних, демографічних, інших умов. 2.Визначення критеріїв і переліку депресивних територій, які потребують додаткових фінансових ресурсів. 3.Вирівнювання доходів місцевих бюджетів для забезпечення рівних умов функціонування всіх територіальних громад. 4.Визначення ступеня вирівнювання доходів з метою встановлення зацікавленості органів місцевого самоврядування у збільшенні доходних джерел. 5.Вирівнювання видатків бюджетів місцевого самоврядування для забезпечення надання суспільних послуг на єдиному рівні, гарантованому законами України. Бюджетне регулювання- надання коштів з державного бюджету місцевим бюджетам з метою збалансування доходів і видатків останніх. Причинитериторіальних відмінностей формування доходів місцевих бюджетів: · Різний рівень економічного розвитку адміністративно-територіальних одиниць, їх спеціалізація. · Різноманітність природно-кліматичних умов. · Різний екологічний стан територій. · Особливості розташування населених пунктів, насамперед адміністративних центрів. · Насиченість шляхами сполучення. · Кількість населення та його віковий стан. · Сформована протягом минулих періодів мережа об'єктів соціальної та побутової інфраструктури, її стан.
Причини територіальних відмінностей видатків місцевих бюджетів: 1.Нестабільність, неузгодженість законодавства з питань фінансів, бюджету, податків. 2.Щорічні зміни складу доходів і видатків. 3.Невизначеність цілей та пріоритетів фінансового вирівнювання. 4.Відсутність стабільного, науково обґрунтованого, прозорого механізму бюджетного регулювання (до прийняття Бюджетного кодексу). 5.Нераціональне розташування мережі бюджетних установ. 6.Непослідовна політика щодо передачі соціально-культурних об'єктів з державної власності у комунальну. 7.Домінування споживацьких тенденцій у використанні коштів місцевих бюджетів, відсутність зацікавлення місцевого самоврядування у додатковій мобілізації доходів. Метою бюджетного регулювання є: 1) Вертикального- забезпечення необхідними доходами бюджетів усіх рівнів відповідно до чинного законодавчого розмежування повноважень між органами державної влади та місцевим самоврядуванням. Здійснюється у формі закріплення конкретних доходів за відповідними рівнями бюджетної системи. 2) Горизонтального - ліквідація відмінностей рівня бюджетної забезпеченості бюджетів місцевого самоврядування, тобто фінансове вирівнювання. Досягається шляхом вирівнювання доходів і видатків однотипних місцевих бюджетів. Бюджетним кодексом передбачені такі методи бюджетного регулювання: 1.Метод відсоткових відрахувань від загальнодержавних податків і зборів до територіальних бюджетів. При цьому можуть застосовуватися такі види нормативів: · єдині для всіх місцевих бюджетів; · групові -єдині в межах певних груп місцевих бюджетів; · індивідуальні.
2. Надання фінансової допомоги у вигляді бюджетних трансфертів. Чинним бюджетним законодавством передбачено застосування таких форм міжбюджетних відносин: 1. Прямі бюджетні трансферти: · дотація вирівнювання- фінансова допомога вирівнювання доходної спроможності місцевих бюджетів. Може надаватися: - з державного бюджету бюджетам АРК, міст Києва і Севастополя, обласним, районним, міським обласного значення; - з бюджетів міст Києва і Севастополя, міст обласного значення бюд · субвенція - цільова фінансова допомога на основі пайової участі у фінансуванні. Може надаватися: - з державного бюджету на здійснення програм соціального захисту; - з державного бюджету на компенсацію втрат доходів бюджетів місцевого самоврядування, на виконання власних повноважень внаслідок надання пільг, встановлених державою; - з державного і місцевих бюджетів на виконання інвестиційних проектів; - з місцевих бюджетів на утримання об'єктів спільного користування чи ліквідацію негативних наслідків діяльності об'єктів спільного користування; - з місцевих бюджетів на виконання власних повноважень територіальних громад сіл, селищ, міст; - з державного і місцевих бюджетів - інші субвенції. · кошти, що передаються (вилучення коштів): - змісцевих бюджетів до інших місцевих бюджетів вищого рівня управління. · інші дотації. Надаються з державного і місцевих бюджетів 2. Бюджетні позички. Мета надання - фінансування касових розривів при виконанні місцевих бюджетів. Види касових розривів : 1) планові - виникають, коли об'єктивно не збігаються терміни фінансування з бюджету і терміни одержання доходів, а також: при запланованому дефіциті бюджету; 2) позапланові - виникають при невиконанні плану доходів і перефінансуванні окремих видів видатків. Бюджетні позички- позички, що надає один бюджет іншому. Умови надання: · безпроцентний характер; · цільове призначення - фінансування тимчасових касових розривів; · надання бюджетом вищого рівня бюджету нижчого рівня, що безпосередньо пов'язаний з ним за прямою ієрархічною підпорядкованістю; · короткостроковий характер - не більше одного року. Бюджетні позички мають бути погашені до кінця бюджетного року (31 грудня); · розмір - фактична сума утвореного касового розриву.
Право надання бюджетних позичок з державного бюджету делегується міністру фінансів, з місцевих бюджетів - відповідним адміністраціям, що можуть передавати це право фінансовому органу. Фінансовий орган, управління Державного казначейства, що здійснюють виконання бюджету, з якого буде надана позичка, перевіряють доцільність її надання, встановлюють терміни погашення. Надання позички здійснюється на підставі відповідного рішення. Вищий фінансовий орган та управління державного казначейства контролюють своєчасність та повноту погашення заборгованості за позичкою. Читайте також:
|
||||||||
|