![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Політична думка епохи Середньовіччя та епохи Відродження.Епоха Середньовіччя припадає на V – XVI ст. ст. Три великі етапи включає у себе ця еволюція: 1. ранньофеодальний (кінець V - середина XI ст.ст.); 2. етап розвитку феодального ладу (середина XI – кінець XV ст.ст.); 3. етап пізнього Середньовіччя (кінець XV-початок XVII ст.ст.). Глибокий відбиток на розвиток політичної думки наклали християнство та римо – католицька церква. Аврелій Августин (354 – 430рр.) і Тома Аквінський (1226 – 1274рр.) –виступали за домінування церковної влади. Так, Аврелій Августин, поєднав свою концепцію «кращого життя» (щастя від Бога) з можливостями і здібностями людини, з реалістичним гуманізмом, тобто християнський фанатизм поєднується з реалізмом. У християнському політичному вченні держава розглядається як певна частина універсального порядку, творцем і правителем якого є Бог. Мета держави – збереження порядку і громадянського миру. У XIII ст. римо-католицька церква досягла своєї могутності і впливу. Тоді ж завершилось створення системи схоластики – релігійної філософії католицизму, спрямованої на виправдання постулатів віри раціональними, формально-логічними засобами. У створенні цієї філософії велика роль належить домініканському монаху, вченому-богослову Томі Аквінському (Аквінату) – 1225-1274рр. Він намагався пристосувати вчення Аристотеля для обґрунтування католицьких догматів. Його політичні погляди викладені у працях «Про панування владик» (1265-1266) і «Сума теології» (1266-1274). Наслідуючи Аристотеля Т.Аквінський вважав, що людина за своєю природою є політичною істотою. Поодинці люди не можуть задовольнити свої потреби, у них від природи закладене прагнення об’єднатися і жити в державі. З цієї природної причини й виникає держава як політична спільність людей. Мета державності – спільне благо. Необхідно дотримання всіма встановленого Богом обов’язку підкорятися правителям, які уособлюють собою державу. Питання походження, сутності і форми держави Тома Аквінський розглядає з позицій і в інтересах католицької церкви. Оскільки такий порядок заведений Богом, то влада має божественний характер. Форми державного правління, які розрізняє Тома Аквінський – монархія, аристократія, тиранія. Перевагу віддає монархії. Він розрізняв два різновиди монархії: абсолютну і політичну. Перевагу віддає політичній монархії, в якій влада правителів залежить від закону і не виходить за його межи. Римо-католицька церква високо оцінила вчення Томи Аквінського, яке має назву «томізм»(від лат. Thomas). Його проголосили Святим, і присвоїли титул «доктора ангельського». Розвиток торгівлі й ремесла в країнах Західної Європи сприяв у XII-XIV ст. ст. зростанню міст, формуванню прошарку торговців, ремеслеників, банкірів тощо, які прагнули до незалежності. Марсилій Падуанський - ректор Паризького Університету (1270-1342рр.)виражав інтереси бюргерства, яке підтримало королівську владу (праця «Захисник миру» (1324-1326рр.). Він рішуче виступав проти теократичних теорій, покладав на церкву відповідальність за всі біди та нещастя у світі. На його думку, церква повинна бути відділена від держави. М.Падуанський вважав, що держава виникла у процесі поступового ускладнення форм людського співжиття. Джерелом влади виступає народ (під народом він розумів військових, священиків, чиновників, торговців, землеробів, ремісників). Державна влада здійснюється за допомогою законів. Він одним із перших в історії політичної думки обґрунтував ідею розмежування законодавчої та виконавчої влади. Найкращою формою державного правління вважав виборчу монархію, в якій правитель обирається народом. Політичне вчення М.Падуанського відіграло значну роль у формуванні уявлень про демократичний політичний устрій суспільства. Читайте також:
|
||||||||
|