Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 3. Етичні категорії

Мета роботи: засвоєння, закріплення, поглиблення і систематизація знань з основних етичних категорій.

 

План

 

1. Добро і зло як центральні етичні категорії. Добро і благо.

2. Щастя та діяльність людини.

3. Свобода, свобода совісті.

4. Категорії етичного вибору, вчинку, моральної діяльності (норма, кодекс, звичай, традиція, принципи, ідеали).

5. Категорії, що передають етичні характеристики людини (совість, честь, гідність, справедливість).

6. Доброчесності: мудрість, справедливість, мужність, поміркованість.

7. Альтруїзм та егоїзм. Милосердя і прощення.

8. Любов, заповідь любові. Ненасилля і непротивлення злу.

 

Методичні рекомендації до самостійної роботи

При вивченні питань теми необхідно підкреслити, що моральна свідомість – складний, суперечливий феномен духовної культури, що має свої рівні, форми, структуру. За походженням і змістом моральні почуття є соціальними, вони формуються і розвиваються тільки в суспільстві у процесі взаємодії соціальних індивідів за допомогою виховання і самовиховання. Культура моральних почуттів є вираженням міри моральної розвинутості особистості, її здатності до морального резонансу (милосердя, співчуття, співпереживання) і виявляється у вчинках, культурі поведінки. Почуття, переживання є основою мотивів, ідеалів, оціночних уявлень, ціннісних орієнтацій. Цей рівень пов'язаний з реакціями особистості на стосунки між людьми. Реакції виявляються у почуттях симпатії, антипатії; любові, ненависті; довіри, недовір'я; обов'язку, відповідальності; національної гордості, космополітизму; гідності, вимогливості; егоїзму, альтруїзму тощо.

Залежно від носія моральна свідомість поділяється на індивідуальну і суспільну. Головними компонентами індивідуальної моральної свідомості є моральні почуття обов'язку, совісті, гідності, справедливості тощо — що у сукупності складають емоційно-почуттєвий рівень. Раціонально-теоретичний пов'язується з системними знаннями, уявленнями про поняття, їх зміст, взаємозв'язок, наприклад, про добро, зло, щастя, сенс життя, справедливість, відповідальність, що дають уявлення про моральні цінності взагалі і вищі зокрема. Почуттєвий і раціональний рівні індивідуальної моральної свідомості є основою моральних переконань. Важливою її складовою є воля, що концентрує зусилля особистості, перетворює індивіда на активного суб'єкта і переводить переконання, бажання, цілі у конкретні дії, вчинки.

 

Питання для самоконтролю

1. У чому сутність добра і зла як центральних етичних категорій?

2. Чим відрізняються поняття добра і блага?

3. У чоиу сенс етичної категорії щастя?

4. Яким чином повязане поняття щастя з діяльністю людини?

5. У чому сутність етичної категорії свободи?

6. Яке місце займає свобода совісті?

7. Які категорії і чому належать до категорій етичного вибору?

8. Що таке моральний ідеал?

9. Які категорії і яким чином передають етичні характеристики людини?

10. Як в етиці трактуються доброчесності?

11. У чому сутність альтруїзму та егоїзму?

12. Чим вирізняються поняття милосердя і прощення?

13. У чому сенс любові як етичної категорії?

14. У чому сутність концепції ненасилля і непротивлення злу?

 


Читайте також:

  1. Gigabit Ethernet на витій парі категорії 5
  2. II.ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  3. V. Етичні правила психологічних досліджень
  4. Аварії поділяються на дві категорії.
  5. Адреноміметичні засоби непрямої дії.
  6. Адреноміметичні засоби прямої дії.
  7. Адреноміметичні засоби.
  8. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  9. Амністія являє собою повне або часткове звільнення від кримінальної відповідальності і покарання певної категорії осіб, винних у вчиненні злочину.
  10. Анальгетичні засоби.
  11. Арифметичні дії над дійсними невід’ємними числами. Їхні властивості
  12. Арифметичні й логічні вирази в Excel




Переглядів: 432

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ключові терміни та поняття | Ключові терміни та поняття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.