МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ClassificationAnother logical method of organization is CLASSIFICATION: the grouping of items or data according to their similarities and differences. Some data can be classified in many different ways. Consider the following items: bread meat lettuce milk potatoes soup eggs ice cream pie How many different methods of classification can be used for these items? They can be classified according to food value, according to the time of theday at which they are usually eaten, according to price, etc. When you classify data, choose the kind (kinds) of classification that seems most logical to you. Exercise 23. Examine the following English words. Divide them into groups. You can have as many groups as you wish. Be prepared to explain why you grouped them as you did. stupid eat hope athlete philosophy doctor nurse thin introduce think biology mathematics beautiful economist mother
The data you are given are in no particular order. They are a list, an ENUMERATION. When we ENUMERATE, we merely list; when we CLASSIFY, we impose ORDER on a list.
Structure Vocabulary The following is a list of some of the structure vocabulary you needwhen you write about classification:
main kinds of primary, secondary contradictory major kinds of minor opposing basic kinds of unimportant opposite fundamental insignificant contrasting significant similar classify important dissimilar divide
Also words like: kinds types attributes methods sources characteristics parts regions factors divisions origins eras categories bases times classes qualities classifications aspects
Exercise 24. Classification (Transportation) Before we can write a composition of classification, we must: 1) accumulate data; 2) arrange the data into categories according to a logical method; 3) eliminate irrelevancies.
A. Add data to the following list, i.e., ENUMERATE moreexamples. Methods of Transportation 1.steamship 6.horse 11. 2.sailboat 7.jet plane 12. 3.bicycle 8.bus 13. 4.canoe 9.train 14. 5.automobile 10.propeller plane 15. В. Arrange the categories according to different methods of grouping: 1st possible method of grouping: by kind of power used 2nd possible method of grouping: 3rd possible method of grouping: C. Write a composition using one method of classification. The following are suggested opening sentences. 1. We can divide transportation into ____major classes according to_____. or 2. Transportation falls into ________ types in accordance with _________. or 3.If we examine different kinds of transportation, we can see ___________ different levels of _______. Content vocabulary you may want to use power land mass transport efficiency air individual transport distance ease convenience long-distance cost technology passengers maintenance historical sea replacement development
Читайте також:
|
||||||||
|