Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Філософсько-гносеологічні аспекти

Психоаналіз розробляє метод зведення множинного (поліваріантного способу людського буття) до першопричинного начала – несвідомого фактора людського існування.

Психоаналітичний метод за своєю універсальністю (всезагальністю) має характер філософського методу.

Філософсько-гносеологічні основи психоаналізу ґрунтуються на методології зведення різних сторін людського існування до одного, визначального принципу – психофізіологічного механізму людини.

Філософсько-антропологічні аспекти

Традиційна філософська антропологія розглядала людину як бівалентну істоту - в її тілесному і духовному атрибутах. У більшості випадків людина духовна протиставлялася людині тілесній, і навпаки. (Це питання часто називають основним питанням філософії).

Духовне існування людини абсолютизувалося в релігійному культі монастиря, чи в світському культі „гри в бісер”. Матеріальне існування абсолютизувалося в позитивізмі, прагматизмі, марксизмі.

Психоаналіз прагне гармонізувати духовну і тілесну природу людини. Намагається вивільнити людську тілесність від репресивної щодо неї функції культури.

У руслі такого підходу психоаналіз дозволяє розв’язувати соціальні проблеми (Фромм), чи моральні (Фройд, Юнг).

Наприклад проблема зла, вона піднімається ще Августином. Але як для Августина так і для інших мислителів характерним є те, що перетворення зла в добро може здійснюватися під примусом культури, шляхом витіснення природних інстинктів. Психоаналіз навпаки вбачає вирішення проблеми не у витісненні, оскільки саме в такий спосіб, коли інстинкти репресовані (витіснені) культурою, вони прориваються своєю злочинною природою. (За словами Фромма „Людина не є вбивцею, такою її робить історія”.)

Методологією філософсько-антропологічних основ психоаналізу є методологія розширення уявлень про людину як Homo Natura, коли людина підпорядковує себе не лише власному духовному єству, але й природному.


Читайте також:

  1. Антропічні аспекти
  2. Антропічні аспекти
  3. Антропічні аспекти. Забруднення та самоочищення геосистем
  4. АРХІВОЗНАВЧІ АСПЕКТИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
  5. Аспекти вибору системи складування
  6. Аспекти надання невідкладної допомоги
  7. Аспекти незалежності аудиторської професії
  8. Аспекти незалежності аудиторської професії.
  9. Аспекти організаційного порядку
  10. Аспекти роботи над зв'язним мовленням
  11. Аспекти фізичного виховання, його засоби в українській етнопедагогіиі
  12. Визначення та аспекти екскурсії




Переглядів: 401

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Філософсько-онтологічний аспект | Науковий статус психоаналізу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.